Inlägg från: Anonym (stackars!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stackars!)

Tycker så jävla synd om decemberbarn!

fluu skrev 2015-05-20 22:08:39 följande:
    Det tycker jag. Det är en av mina favoritmånader med mycket glädje och ljus.
    Jag håller verkligen inte med dig!
  • Anonym (stackars!)
    Anonym (December) skrev 2015-05-20 22:09:33 följande:
    Tja det stämmer ju att vi som vuxna inte har något större firande av våra födelsedagar där i december. Som barn hade jag alltid mina kompisar på sen födelsedag och julgransplundrin som kalas. Panga pepparkakshuset var höjdpunkten.

Vi har inte kommit efter i skola eller på jobbet. Vi har båda bra jobb och tjänar båda över 1,5 milj om året så vi har klarat oss i alla fall.
    Stackars! Julgransplundrig och födelsedag är två skilda saker! Klart att inte alla som är födda i December är efter.
  • Anonym (stackars!)
    Seven Costanza skrev 2015-05-20 22:10:05 följande:
    Jag är beräknad runt 5/1 och jag hoppas ju på att barnet föds på rätt sida årsskiftet men om jag skulle föda i december så får det vara så. Med facit i hand blev jag gravid på första försöket och hade kanske haft råd att vänta en månad med att börja försöka, men det visste vi ju inte då utan jag ville försöka så tidigt som möjligt och trodde inte att vi skulle lyckas direkt. Om det blir ett decemberbarn är det bra på sitt sätt för vi vill ha barn tätt och då blir det två kalenderår emellan istället för ett - lite distans mellan syskonen.
    Håller tummarna för Januari!
  • Anonym (stackars!)
    Anonym (januari?) skrev 2015-05-20 22:31:41 följande:
    Är det mycket ljusare och varmare i januari?
    Är det bättre eller sämre att fylla 2 veckor innan jul eller två veckor efter, det ligger ju lika nära jul?
    Har ett januari barn och hen "lider" av samma argument som finns i denna tråd som decemberbarnen, så jag ser inte problemet?
    Jag har ett barn, ett friskt, vackert, glatt, smart, vackert barn som jag har den underbara äran att träffa och älska varje dag! Vilken dag hen föddes på har ingen betydelse!
    I Januari ligger inte folks fokus på annat lika mycket...
  • Anonym (stackars!)
    Anonym (Sjukt) skrev 2015-05-20 22:47:49 följande:
    Menar du verkligen allvar att det är synd om de föds i december? Då hoppas jag du inte får barn, du verkar inte ett dugg seriös. Barn föds då dom föds. Take it or leave it!

Dumma människa!
    Jag är seriös och jag har barn.
  • Anonym (stackars!)
    frida1991 skrev 2015-05-20 22:50:04 följande:
    Jag blir mörkrädd för vissa människor här på familjeliv! Synd om decembarn? Det är synd om barn som får växa upp i fattigdom, utan föräldrar, i krig osv... Jag ska få en bebis 4 december, är så lycklig och tror nog mitt barn kommwr vara lyckligt, även fast personen är född i december!
    Bara för att det finns saker som är värre så betyder det inte att något inte kan vara problematiskt!
  • Anonym (stackars!)
    Erizajo skrev 2015-05-20 23:14:06 följande:
    Jag är själv född i december och visst hade det sina nackdelar när jag växte upp? Men inte så att det påverkat mig nämnvärt.
    Precis, nackdelar!
  • Anonym (stackars!)
    Anonym (Decembermorsa) skrev 2015-05-21 00:22:09 följande:
    Eh nej. Du har fel. November och december. De har gjort stora studier på det. Men alla tror som du. Men tror gör man i kyrkan ;) det gör det inte till sanning vet du ;) dags att läsa på lite och sluta tro en massa saker :)
    Eh, nej du har så fel. Till och med på aftonbladet och andra lättlästa tidningar har det stått om studier som säger att JU TIDIGARE på året barnet är fött, desto framgångsrikare. Läs på själv du...
  • Anonym (stackars!)
    MEE83 skrev 2015-05-21 01:38:23 följande:
    Som december unge förstår jag inte problemet. Varför är det synd om oss? Julpynt, glögg, julmust, julgodis, bakverk som görs specifikt för julen, sånger och diverse olika festligheter, typ lucia vilket livar upp stämningen, julfirande med hela tjocka släkten etc.

Gick ut gymnasiet med väldigt bra betyg, pluggade på Handelshögskolan i Stockholm, var aldrig fysiskt efter i utvecklingen, snarare tvärtom.

Visst finns det saker som kan vara ett problem, man fyller 18 senare än andra till exempel, så man kan ha svårare att komma in på nattklubbar/barer, körkort osv. Körkort såg jag mest som en onödig utgift, och utgång fixade vi redan när vi var 17, fake ID, många gånger var det ju ändå hemmafester. Jag kan inte säga att jag har haft några praktiska problem med att fylla sent på året.
    Precis, det är JUL då!
  • Anonym (stackars!)
    sextiotalist skrev 2015-05-21 07:55:06 följande:
    Jag tycker det är tragiskt när folk tycker synd om folk för att de inte uppfyller ens eget önskemål om hur livet ska vara.
    Nej det är inte mer synd om ett barn som är född i december. Den enda nackdelen med ett vinterbarn är väl att det är lite mer bökigt att ha en nyfödd när det är som kallast. Men det är ju ur föräldrarnas synvinkel, barnet struntar nog fullständigt i det.
    Jag reser nästan ragg när jag läser / hör sådana uttalanden.
    Min egen mor är väldigt duktig på att tycka synd om folk utan att ha aning om hur personen upplever det.
    Har du frågat decemberbarn om de tycker det är trist?
    Ja, jag har inte hittat på hur många Decemberbarn har det... Jag känner många som inte gillar det!
Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!