Inlägg från: Anonym (alternativ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (alternativ)

Missbruk inte ett val - överlevnad

Anonym (Miss.) skrev 2015-05-23 10:39:04 följande:
    Har provat flera olika antidepressiva och humörstabiliserande i ganska höga doser, benzo (får jag tyvärr inte längre) och alla möjliga ångestlindrande som inte är beroendeframkallande vilket är som sockerpiller för mig.
    Har även tagit propavan och Imovane under ett par års tid. Imovane får jag inte heller längre tyvärr och propavan får jag bara myrkrypningar av  - så det är bara alkoholen kvar. Tyvärr.

Har provat olika former av terapi, det som fungerade bäst var MBT men det var längesen nu och mycket har hänt sedan dess vilket gjort att jag inte riktigt kommer ihåg de verktyg jag lärde mig där.

Ska få några tabletter av en kompis snart, något morfin liknande säger han. Kanske är bättre än alkohol?

Det finns inte politiskt korrekt men laglig alternativ, fungerar antidepressivt och ångestlindrande, ingen mirakellösning som fungerar på studs men en klar hjälpmedel.

Googla på cbd olja - depression , cbd projekt.

Jag har gått från att kunna utan problem knäcka en flaska vodka med några öl till om dagen, månader åt stuket till att dricka på helger endast för, ja, nykterist tänker jag inte bli .

• Anonym (alternativ)
    Anonym (Fegis) skrev 2015-05-23 12:27:37 följande:
    Har gjort det. Sluta supa.

Det finns ett ord som börjar på I, du kan avsluta själv.

Skulle det vara så enkelt skulle vi inte ha nån missbruk eller beroende överhuvudtaget i landet.

• Anonym (alternativ)
    Anonym (Miss.) skrev 2015-05-23 13:11:24 följande:
    Tack! Det lät intressant, jag har anmält mig som testperson. Vill du berätta mer? Är du testperson och i så fall hur går det till?

Yes, testperson sen nån månad tillbaka, kan säga att den lilla flaskan förändrade mitt liv markant.

Från att inte har fungerat nykter i vardagen i princip alls, inte kunnat ringa samtal till myndighet eller umgåtts med folk på grund av social fobi, suttit i ett svart tankelöst håll där inget var viktigt, haft som hobby att stirra meningslöst på datorskärmen och låtsats att jag var upptagen med nått, betraktat jobb som nödvändigt ont där jag hatade varje sekund av det och varit på självmordsgränsen så pass att sambon fick stoppa mig en kväll när jag var på väg att dumpa en näve med benzo z-analoger och opiater i munnen och skölja ner med vodka.

Gick jag till att sköta mitt ansvar till vardagen, skaffat mig engagerande hobby som jag utövar med glädje flera gånger i veckan, med glädje, en känsla jag inte har upplevt på så länge att jag har glömde hur det kändes, skötta mitt jobb med engagemang och stor fokus på det jag gör.

Vist, jag har fortfarande dagar som går till spillo där jag inte får nått gjort men det mesta av tiden så trampar jag fram.

Enda nackdel att det är snordyrt när man kommer upp i mängder, vissa behöver några få droppar och det fungerar för dom, andra behöver mer och då börjar det rusa upp i pris. värt varje krona.

Så som det fungerar, blir du godkänt som testperson får du det för halva priset, enda kravet är att du får skriva minst en gång i månaden hur det går för dig och vilka "krämpor" du medicinerar för.

Lycka till, sprit är ingen vettig medicin men vad gör man inte när man inte har alternativ och inte fungerar utan hjälp.

• Anonym (alternativ)
    Anonym (Sant) skrev 2015-05-23 14:49:49 följande:
    Faktum är ändå att sluta supa är det enda dom stoppar missbruk.

Missbruk är allt som oftast inte problemet i sig utan symptom på annat.
    Tror inte det finns många som missköter sina liv för att dom tycker det är roligt.

Man kan inte bara "sluta" ha psykiska problem genom önsketänkande.
    Man måste lösa dom med eller utan hjälp beroende på problem men man måste komma åt sjukdomen i sig inte bara hur den yttrar sig.

Vad tror du man väljer, missbruk eller döden om får välja?

Fast jag antar att du är en av dom som kommer med goda rekommendationer som "ryck upp dig för fan" till folk som dras med djupa depressioner och inte fungerar till vardagen.

• Anonym (alternativ)
    Anonym (Miss.) skrev 2015-05-23 15:04:47 följande:
    Det låter som en mirakelmedicin. Vad är hemligheten? Vad innehåller det?

Låter lite för bra för att vara sant. Jag är extremt fattig eftersom jag varit arbetslös några månader. Om jag blir godkänd som testperson kanske jag kan ha råd att prova en gång, i annat fall kommer jag inte ha det om det är dyrt.

Just idag har jag knappt mat hemma och första lönen kommer nästa 25:e så jag vet inte hur jag ska klara mig riktigt.

Cannabisextrakt, den är gjord på hampa så man får inte med den illegala delen.
    Annars är cannabis en mirakelmedicin, inget vi har kokat upp i labb har så många användningsområden som ogräset har.

Det trista är att moralens högborg Sverige har demoniserat plantan så länge att det tar emot att erkänna den som medicin.
    Om nått år så har vi kanske medicinsk cannabis som faller under högkostnadsskyddet men än så länge får vi handla från privata aktörer.

Hycklerin här är så pass hög att trots hampa och produkter som kommer ur denna är laglig enligt eu regler, polis och tull i landet så hittar man en massa trams på läkemedelsverket hemsida så som cbd skulle vara koldioxid och att cbd olja är narkotika.
    Inte roligt för dom när man kan ersätta en stor del av skadliga piller med en harmlös extrakt.

Ledsen att det går dåligt för ekonomin, du kan ju alltid beställa mot faktura så har man en liten tidsfrist på sig innan man måste betala, tror inte det men du kan alltid maila och fråga om avbetalning är möjlighet, i längden är oljan definitivt billigare än absurda mängder alkohol eller gatudroger.

lite statistik från testpersoner 

Lite snabb statistik från vår test av CBD oljan:
    Allergi 4 personer upplever förbättringar
    Allmän Hälsa 81 personer upplever förbättringar
    Autism 9 personer upplever förbättringar
    Cancer 5 personer upplever förbättringar
    Epilepsi 18 personer upplever förbättringar
    Hud och eksem 7 personer upplever förbättringar
    IBS, Crohns, mage 56 personer upplever förbättringar
    Artros, leder 28 personer upplever förbättringar
    Nerv, ALS m.m 32 personer upplever förbättringar
    Obehag så som t.ex. illamående 15 personer upplever detta
    PMS, hormonstörningar 18 personer upplever förbättringar
    Psoriasis 4 personer upplever förbättringar
    Sömnproblem 341 personer upplever förbättringar
    Värk 73 personer upplever förbättringar
    Ångest, Depression 113 personer upplever förbättringar
    Det är 19 personer av 323, som inte upplevt någon förbättring av deras symtom. 
    Det är alltså nästan 94 procent som upplever förbättringar av att ta CBD olja.

Finns massor med forskning på projekt cbd så jag tvivlar att han skulle fabricera resultat för att lura, det helt enkelt fungerar.

Svar på tråden Missbruk inte ett val - överlevnad