Missbruk inte ett val - överlevnad
Jag håller med dig ts, jag har missbrukat och slagits mot psykiska sjukdomar i hela mitt liv. Jag har insåg för längesen att jag aldrig klarar av att vara helt nykter om jag ska fungera någorlunda. Tyvärr har jag inte ett så normalt liv som du som har arbete, familj och intressen. utan ett normalt liv för mig är att umgås med andra missbrukare, sitta hemma och dricka och se på tv och leva rätt stillsamt. Jag försöker hålla detta och hålla mitt missbruk på en lagom nivå och inte spåra ut med för tunga saker och absolut inte bli så berusad att jag gör dumma saker.
Jag är nöjd med att ha det så här nu och det är en kamp att hålla det så här så därför tänker jag absolut inte försöka bli helt nykter.
Jag har varit ett fall för psykvården under nästan hela mitt liv, har genom livet haft massor av diagnoser. Haft flera mycket svåra psykoser och massor av lättare. Har varit inlagd under långa perioder, det är flera år som är helt borta för mig för jag har legat helt neddrogad på psyket. Har testat i princip alla behandlingar och mediciner som finns. Har varit på behandlingshem, fängelse och rättpsyk.
Har försökt ta livet av mig flera gånger skurit sönder mig själv. skurit sönder andra, misshandlat, planerat och försökt att mörda andra osv.
Det är kört helt enkelt, jag gick sönder som barn och går nog inte att laga. Så jag lägger all den kraft jag har på att försöka hålla mig i et skick jag är nu där jag inte känner dödslängtan eller vill skada andra varje dag.