Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

BF februari 2016

GameOfLife skrev 2015-10-29 13:50:12 följande:

Ååh, vad avis jag blir att du får ett andra ul! Jag är också i v.24, ska mäta magen nästa gång jag går till barnmorskan. Har du gjort en glukosbelastning tidigare denna graviditet också?

Får göra extra ul bara för att kontrollera så moderkakan flyttat sig för den låg nämligen ivägen för utgången vid rul; ) hade det likadant med mitt andra barn och fick då också extra ul. 29 december får vi reda på könet vid ul eftersom bebis var inte medgörlig vid rul. Så nu har bm lovat att vi ska få reda på kön ;)

Nej, ska göra ett på tisdag. Eventuellt ett längre fram i graviditeten. Har du gjort sånt?
    sladda skrev 2015-10-29 14:55:09 följande:

Förstår inte hur de kan vara så envisa o kaxiga. Men tur de glömmer fort att man blev arg ;)

Eller hur.. testar en som attan. Men sen kommer han och kryper upp i famnen och pussar en och säger att man är bästa mamman :) då smälter man och glömmer alla hyss haha..
    gullan83 skrev 2015-10-29 17:40:34 följande:

Nä 24 februari har jag bf och bryt datum idag

Konstigt, bm räknade på det idag och sa 23+0 idag. Innan rul hade jag bf 24 februari. Då är det imorgon som jag byter..
    GameOfLife skrev 2015-10-29 17:19:20 följande:

Jaha då förstår jag. Håller tummarna för att den har flyttat sig tills dess då! :) Vi fick göra 2 RUL, på första så låg hon vänd in mot min rygg o ville inte visa ansiktet så vi kunde inte bocka av alla moment. Den barnmorskan tyckte de verkade vara en liten tjej. Och eftersom de inte kunde mäta näsbenet och kolla munnen så gick vi återkomma en vecka efter i hopp om att hon flyttat sig. Den barnmorskan trodde också att de var en flicka. Så nu tror jag väl också på det.

Ja, jag gjorde en glukosbelastning i v.13 och ska göra en runt v.30 igen. Det är inte mysigt ska jag säga, smakar bläää.

Ja, vet hur det smakar. . Har gjort vid tidigare graviditeter. . Antar att du också har lite högre bmi eftersom du får göra det två ggr. . ?

Mysigt med en flicka :)))
    sladda skrev 2015-10-30 08:26:56 följande:

Precis samma sak här ;) Så de är rätt söta i det totala. Men man har eller jag iaf mindre tålamod nu under graviditeten.

Jo men det är ju så.. man orkar inte på samma vis nu under graviditeten. Den tar ju på en rätt bra med..
    idm skrev 2015-10-31 07:59:55 följande:

Hur gör ni alla med inköp av kläder? :) Vilka storlekar satsar ni mest på? Vad för typ av kläder & ytterplagg? :)

Köper mest i 56.. sen bodies och byxor.. klänningar och vanliga tröjor gillar jag inte alls på bebisar då dom alltid åker upp. Ska köpa en fleeceoverall till bebisen. Jag ska ha i slutet av februari men brukar gå över så kan likaväl bli ett mars barn och då är vintern nästan Slut. Kanske kommer ha en tunnare åkpåse i vagnen. .

[quote=75932947][quote-nick]Lysmasken skrev 2015-10-28 19:54:09 följande:[/quote-nick]

Gav 500:- för den. Men hade tänkt mig 300 /quot

Tack,, men hoppar.. Fick en fin från syrran i present :)

Hej alla..

gjorde glukosbelastning idag och det gick fin fint :)

Nu är det bara en vecka tills jag ska till ortopeden. Får vi se vad dom beslutar sig för att göra med mina händer. .

Svar på tråden BF februari 2016