Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

BF februari 2016

Februari16 skrev 2015-09-13 15:05:17 följande:

Väntar första i vecka 19+0 idag och känner fortfarande inga regelbundna rörelser. Har väl delvis med att göra att jag har moderkakan i framvägg skulle jag tro. Men det är som ni säger.. man oroar sig lätt när man inte känner nåt.

Ja man oroar sig alltid för något känns det som. .

Glömde fråga när jag gjorde kub vart moderkakan ligger.

Hej alla..magen har varit öm i två dagar nu. Det kanske växer men det ömmar och drar på något vis. Någon som känner igen?

Köpte en våg idag för vår var gammal och gick till Slut sönder. Har gått upp några kilon redan. Men jag slutade röka efter plusset, vilket gör att man kanske stoppar i sig onödiga gottesaker. Plus under alla veckor då illamåendet härjade så smååt jag ofta för att försöka hålla det i schack. Sen har man ju en rejäl kula nu så klart man går upp lite.

Har ni gått upp något ännu?

Anonym (orolig) skrev 2015-09-14 06:37:17 följande:

Är dä bara vagnar som man köper i affär då som är svin dyra som de är de på, för alla vagnar ja kollat på på näte oså så är de inte de tror ja för går å ändra ryggstödet till olika ryggläge å även fotstöd går å ändra

Brukar stå på hemsidan om sittdelen är ergonomisk. Var har du kollat på vagn?

Förresten känner du sparkar nu? Kommer ihåg hur orolig du var inför ul eftersom du ej känt bebisen. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v17 och inte känt ännu så nu är jag lite nervös jag med.
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-14 07:31:59 följande:

Mamma till två gullegrisar : Ja har kolla typ på bambu jollyroom och barnvagnwebbutik lr va den hette, Ne ja känner inte nåt vidare kände lite typ kittlande känsla å nåt dunk typ förra veckan men nu inte nåt nästan så oroar mig så klart :( är i vecka 22 i morn

Då dröjer det inte länge förrän du känner regelbundet :)

Babysmooth har också fina. Jag har inte list och lägga 8000-10000 på vagn. Man betalar bara för märket ju. Finns andra fina och billigare vagnar som inte kostar jättemycket och som är lika bra och lika säkra.
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-14 08:49:17 följande:

Mamma till två gullegrisar : Ja ja får hoppas de ;) vill så gärna beställa vagnen nu men tror nog ja ska vänta tills slutet av oktober iaf lr nåt, den ja har kollat på vet ja flera vänner som har å den är jätte bra , ä väl inge speciellt märke lr så men ja är inte så mkt för dyra märkes grejer för som dub säger så är lite billigare alternativ lika bra de ! Den ja kollat på kostade 4000 med sittdel liggdel väska myggnät å regnät å den är helt okej väldigt fin me tycker ja :) å har frågar runt å bm säger att de är en bra vagn så.

Skicka bild på den. Eller hemsidan. Vill gärna se :)
    Lysmasken skrev 2015-09-14 08:50:43 följande:

Köpte faktiskt en helt ny vagn på rea. En Emmaljunga city cross- 15 för 4600:-

Skulle egentligen köpt bara klädsel till den 10 år gamla vagnen.

Det var ju bra pris :))
    Februari16 skrev 2015-09-17 20:18:49 följande:

Hej tjejer, vi har fått tråkiga besked så jag drar mig ur den här tråden och FL ett tag. Lycka till ni andra.

Usch va tråkigt.. ta hand om er..
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-17 15:59:50 följande:

Brukar ni ha sex ofta? Känns inte som ja vågar fall de ska hända lill plutten nåt:( å sen är ja aldrig kåt heller sen ja blev gravid nån mer som har samma?

Kanske lite mindre än innan men ändå lagom för oss. Är dock inte rädd för att skada den lille då dom är väl skyddade där inne.. :)
    minneli skrev 2015-09-18 16:05:18 följande:

Var ju hos bm i tisdags och fick svaret att jag hade ont i magen för att den växte fort och för att jag varit gravid fyra ggr. Men idag ringde bm och hade upptäckt att jag hade urinvägsinfektion. Så nu ska jag äta Pencillin i fem dagar och vid förlossningen ska jag få

Antibiotika så att inte bakterierna åker till bäbisen. Det här förklarar ju varför jag haft så ont så länge och varit frusen mm.

Va skönt att du vet orsaken och att du nu kan få behandling för det. Men finns bakterierna kvar vid förlossningen fast du ätit penicillin?

Jaha, ligger i sängen klarvaken sen 1,5 timme tillbaka. Tror jag har fått sån karpataltunnelsyndrom (ursäkta min konstiga stavning ) . Fick ont för någon vecka sedan men tänkte inte mer på det. Igår vaknade jag tre ggr av smärtan i vänster hand, mest i fingrarna. Helt avdomnat, stickande och nästan brännande känsla. Sover så dåligt numera på grund av att jag har så ont. På dagen känns handen väldigt trött och svag.. vaknade för ca 1,5 timme sedan av smärta igen och kan inte somna om :(

Någon som har eller haft detta innan vid tidigare graviditet? ?

Svar på tråden BF februari 2016