Inlägg från: CupcakeDream |Visa alla inlägg
  • CupcakeDream

BF februari 2016

lillterror skrev 2016-01-26 15:51:57 följande:

Ja det var skönt att höra, på tiden tyckte jag för det känns som att dom flesta fixerat sig redan =) men nej, hon ville bara att vi skulle vara redo och tyckte det var dags att ha väskan klar ;)

Låg din första med huvudet neråt iaf då? Eller i säte? Får man fråga varför ks? =) är det inte lite som att du gör allt för första gången nu då om det blir en vanlig förlossning? =)

Håller tummarna för dig imorgon då!

Ja han låg med huvudet neråt.

Jag blev igångsatt och efter tre dagars försök med värkar och helabaletten så gav jag upp och bad om ks, då hade jag bara öppnat mig 4 typ. Man vetbinte varför det blev så men det var en så kallad misslyckad igångsättning. Han vägde 4030 kg.

Jag vet inte hur man tänker angående det eftersom jag har gått igenom värkarbetet iaf även om det inte lyckades. Har pratat med personal efteråt på obstret om det och dom verkade ändå se det som jag varit med om som lite bra att ha med sig. Så lite både och kanske. Men som sagt blir det inte aktuellt med igångsättning igen om jag går över. Det har jag fått bestämma<3 skönt att dom lyssnar!

Tror inte min kommer vara fixerad i morgon. Bäst att ställa sig in på de. Kanske inte spelar så stor roll, eller är det bättre om den är fixerad och det är mer på g snart?
  • CupcakeDream
    jesspett skrev 2016-01-26 18:53:29 följande:

Idag har jag och lillkillen varit lite duktiga och mockat rent i kaninburarna samt fixat i ordning hans rum lite på övervåningen så de mörka julgardinerna har försvunnit och så passade jag på att bädda spjälsängen också ;)

Åh, känner igen tröttheten! Är dock dålig på att komma isäng på kvällarna, brukar väl bli runt 23-tiden. Mest för att jag är för trött för att gå och lägga mig tidigare ;)

Va mysigt:) kul med kaniner!

Det låter som du boar;) kanske är något i luften?
  • CupcakeDream
    Lysmasken skrev 2016-01-26 14:03:09 följande:

Vart på extra kontroll idag hos bm då bebisen låg i säte förra veckan. Dagsläget= tväre.

Så vändningsförsök nästa vecka. Här i Hstd gör dom det från 36+0. Å ska ha med en väska ifall om det sätter igång alt det kan bli ks.

Jobbigt sits. Hur känns det? Det kommer säkert gå fint:)
  • CupcakeDream
    zezzan81 skrev 2016-01-27 09:11:58 följande:

I natt kl 5.30 kom vår Matilda:)). Allt gick jättebra och tokfort som väntat. Hon kom på dagen v 38 (37 +0). Hon låg inte i säte som min bm sa, vet inte om hon vänt sig under natten eller om de bara kände fel igår. Glad blev jag över den nyheten iaf:)

Grattis!!!! Gud va skoj:):) Fint namn<3

Skönt att få tidigare, varför var det väntat stt det skulle gå fort då?
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-01-27 02:24:14 följande:

Men oj! Hur utmattande var inte det då? Imponerande att du klarade av tre dygn! Kroppen är rätt fantastisk i såna lägen!

Och skönt att dom lyssnat ang ett ev ks igen, den historien vill man ju inte riskera att uppleva igen..

Som jag har förstått det så är det inte alltid att bäbisar hos omföderskor fixerar sig öht, eller väntar in i det sista inför förlossningen. det är vanligare och sker tydligen oftast tidigare hos förstföderskor =) så en fixering betyder väl då egentligen ingenting alls känns det som.. den säger iaf inget om hur långt det kan tänkas vara kvar till förlossning, tyvärr ;)

Det var riktigt jobbigt. Första dagen på fredag middag blev jag igångsatt med två omgångar gel. Jag fick sjukt ont och värkarna kom i stort sett utan uppehåll. Då fick jag ingen smärtlindring heller. Till kvällen när natt personal kom fick jag ketogan och bricanyl så jag skulle få sova. Hade stark mensvärk hela natten. Dagen efter på lördag var det lite lugnare då vi testade ballongkateter typ. Det hände inget, hade bara lite små ont men jobbig väntan. På söndag togdom hinnorna och sedan satte dropp och då var det snabbt igång igen med det onda. Bad om lustgas ganska fort. Tillslut fick jag epidural fast det var väl på gränsen för öppningsgraden. Det var ca 17 på söndag. Sedan tampades jag några timmar till och värkarna blev starkare och inget hände ändå. Vid 20 tiden sajag att jag vet att detta inte går, kan jag få ks? Och sen kom en doktor in och sa att det fick bli så! Då blev jag glad. Dom stängde av droppet och allt blev så skönt. 23.17 var lilleman ute! Skitungen är envis än idag<3
  • CupcakeDream

Nu har jag varit hos bm.

Allt såg bra ut och bebis var inte fixerad. Men inget konstigt med de:) sf mått var 37 och hjärtljuden var 148.

Jag frågade om hon ville göra en undersökning på mig och kolla min status. Det gjorde hon. Hon sa att jag var öppen 1 cm och tappen var mjuk men bakåtriktad. Jag försöker komma ihåg exakt hur hon sa men kan det va så? Är det tappen som är mjuk? Ska dit om två veckor igen och då ska jag få hinnsvepning! Allt känns bra<3

• CupcakeDream
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-27 16:20:32 följande:

Vilken vecka är du i?

Här gör dom absolut ingen svepning eller ens kollar status.. då gick jag ändå över 17 respektive 14 dagar med mina andra godingar. .

Skönt att ha en så snäll bm som kan hjälpa en på traven ;)

Ja det var väldigt snällt av henne. Trodde hon inte skulle göra någon koll. Jag är 37+3

Hinnsvepning gör man tidigast i 39 fulla veckor. Det verkar vara olika regler i olika län. Så jag får hinnsvepning 8 feb och har bf 13. Känns bra! Har du frågat din bm om det?
  • CupcakeDream

Jag har packat två väskor, en till mig och en till bebisen:)

Vi ska till Näl och där får man bindor och blöjo, och nättrosor;)

Till bebis har jag packat 3 ombyten, 3 pjamasar, två trumpor, 2 mössor. En filt , nappar kanske missat något!

Till mig

Tofflor

Mjukiskläder

Tutteskydd

Trosor

Hygienartiklar

Tänkte ta med lite ätbart med tex kexchoklad, dricka, kex, frukt beroende vad man hinner med att lägga ner och någon tidning och kamera. Babyskyddet tog jag med hem idag från mvc!

• CupcakeDream

God morgon! Idag har jag fått mitt te som mamma köpt på life butiken. La även i kanel och honung!

Någon som testat denna? Tyckte det var bra att den smakade hallon med. Men då är det ju inte bara hallonblad i. Men den verkar ändå bra.

• CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-01-27 19:22:54 följande:

Åh jag ska också till Näl!! Men det skrämmer mig lite, det har varit så fullt på både förlossning och bb det senaste så det känns som att folk blir skickade lite överallt? Jag bor i norra Bohuslän och flera har fått ta sig till Norge istället.. uff :)

Nämen va skoj, vi kanske får dela rum:):)

Jag bor i nossebro c 4 mil från thn!

Jaså det har jag inte hört, men det kan nog ändra sig snabbt eller tror dom att det kommer vara mycket i feb med?
Svar på tråden BF februari 2016