Inlägg från: CupcakeDream |Visa alla inlägg
  • CupcakeDream

BF februari 2016

jesspett skrev 2016-02-03 12:40:08 följande:

Så har vattnet gått! Kl 10 över 2 inatt i trappan ;) Dock inget etablerat värkarbete ännu, var inne på förlossningen nu på morgonen och de körde en ctg-kurva för att kolla att allt var ok och sedan fick vi åka hem igen.

Har någon värk i timmen som det är nu men får väl upp och röra på mig lite så det kommer igång snart! 

Åh va spännande! Hur går det för dig?
  • CupcakeDream

Min mage är stenhård och trög!

Åh jag vill att det ska hända lite grejer nu:):)

Någon mer som skulke få hinnsvepning/ eller fått?

Jag ser fram emot den på måndag iaf.

Hoppas alla mår bra(eller skit) så det kanske händer något<3

• CupcakeDream

Stackars er Minneli <3 Håller tummarna att dom blir friska fort och du slipper de.

Jag gick över 15 dagar och sedan igångsatt. Jag har en känsla att det kommer tidigare denna gång men för varje dag som går känns det längre bort. Börjar bli irriterad och bitter och vill inte va det! Har ju inte ens bf förns 13 feb. Det är bara tungt nu med magen. Kramar till er alla!:):)

• CupcakeDream
    jesspett skrev 2016-02-04 21:52:41 följande:

Så inatt, kvart över ett föddes vår lille kille, 23 timmar efter vattenavgången! Allt gick väldigt bra och jämfört med förra gången så gick det väldigt snabbt och smidigt! Vi åkte in vid 19 och blev inlagda först vid 21 eftersom värkarbetet stannade av när jag satte mig vid ctg-maskinen. Vi fick gå runt lite på sjukhuset för att det skulle komma igång igen men sen var det full fart! =) 

Badade en timme sen var jag öppen 7 cm och ytterligare en timme senare var jag fullt öppen och huvudet skulle ner i förlossningskanalen. Sen fick jag krysta i en timme innan han äntligen kom ut (krysta, vilket träningspass alltså! Jag var genomsvettig!) 

51 lång och 3440 g, exakt som storebror med den skillnaden då att storebror gick jag15 dagar över tiden med och det var igångsättning, denna kom 39+3 =D

Grattis! Gud va roligt:):)

Låter som en perfekt liten varelse<3
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-02-06 14:11:05 följande:

Känner igen det där! Haft så några dagar, senast nu när jag och sambon åt lunch =) brukar det kännas när man öppnar sig? Har Jag inte ens tänkt på nu när det gjort ont i underlivet, men låter ju lite logiskt =p ska till bm på tisdag, då har jag en vecka kvar till bf, hur stora är oddsen att dom kollar status där nere? =)

Jag bad min bm göra en status sist jag var där. Hon verkade inte som hon ville först men sen förstod hon att det var viktigt för mig. Jag var öppen 1 cm med mjuk tapp och det gjorde att jag gick lite hopp och blev lite göadare i min grav! Ska dit på måndag igen och få hinnsvepning som jag bett om med. Håller tummarna för dej att hon kan kolla<3
  • CupcakeDream

Minneli

Attans skit att du fick det men det är skönt att det redan är bättre:) snart är du frisk ska du se:):)

Idm

Åh va mysigt det lät, det verkade som du hade en bra fl? Hoppas bebbe mår fint<3

• CupcakeDream
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 10:06:22 följande:

Tack - hoppas verkligen det jag med! Börjar känna mig mer o mer nära FL för varje dag, så en magsjuka på det vore inte det ultimata.

Någon mer som upplever molvärk och tryck neråt?? Har vaknat inatt av att det kört på..

Jag upplevde med molande värk i ryggslutet i natt och lite mot ljumskarna. Jag fick en hinnsvepning igår, hade hoppats på mer resultat men det verkar inte funkat:(
  • CupcakeDream
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 11:08:14 följande:

När har du bf?

Usch ja man håller verkligen på va less nu...

Folk brukar säga "ta vara på tiden", "snart saknar du magen", men jag kan lova att inget av det stämmer på mig, fy va jag vill bli mig själv igen =)

13/2 så på lördag!

Jag har väldigt ont av foglossning med så jag kommer inte sakna den delen:( jag längtar så. När hade du bf?
  • CupcakeDream
    sladda skrev 2016-02-10 06:30:58 följande:

Jag har legat o grubblat över en sak hela natten å vet inte hur jag ska gå tillväga. Här är man i väntans tider o längtar efter att få se vem man har i magen. Men igår så fick min syster missfall (v15). Vi hade båda sett fram emot att gå hemma samtidigt o skojjat om att kusinerna kommer hamna i samma klass. Detta är mitt tredje barn o det skulle bli hennes första (de har försökt länge). Men nu så sögs all energi ur mig. Kännes inte samma glädje utan är så ledsen för hennes skull å jag vet inte hur jag ska stötta henne. Sa inte så mycket till henne igår när vi pratades vid mer än att jag beklagade. Hon ville jag skulle åkt upp till vår mamma o tröstat henne för hon hade tagit det hårt o gamla sår som revs upp där. Men det kunde jag inte, jag kan ju inte släppa allt när jag står mitt i matlagningen till barnen o sambon jobbade. Hörde missnöjet att jag inte kunde ta mig den tiden utan att jag bara valde att ringa mamma... Så nu ligger man här med i åtanke att man har en besviken ledsen syster å kan inte riktigt glädjas åt det som komma skall......

Jag beklagar, det var hemskt för er<3

Hoppas de snart är på fötter igen och vill försöka även om det är tungt. Kramar
Svar på tråden BF februari 2016