Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

idm skrev 2015-11-05 20:11:56 följande:

Ja, imorgon ska jag till bm igen :) gick in i vecka 27 igår :)

Jag har ingen tid innan v29 igen :( berätta gärna hur det gick, så man får följa utvecklingen :)
  • lillterror
    Jennsan84 skrev 2015-11-05 20:22:17 följande:

Japp min första. Din med? Jag är ganska liten normalt också så är väl därför man inte blivit en klump :) jag vet inte. Har Inte sett någon iaf!

Min första också ja, så känns lite vilset och massa frågor man söker svar på känner jag :) vad som är "normalt" osv. Trots att jag förstår att alla är olika på alla vis och det inte finns något normalt ^^ Jag är en kortis med medelvikt tror jag att jag klassas som ;) har en bild på v10+0 jämfört med nu v25+0 här nånstans.. ska se om jag hittar den :)
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-05 21:22:52 följande:

Var hos bm förra veckan, på torsdagen. Var då i v 23+0 (v24). Mätte 24 cm då. Men glömde fråga var på kurvan jag ligger. Mäter eran bm nerifrån och upp till livmodern eller hela magen??

Hade för mig vid tidigare graviditeter att dom mätte hela magen..

Från blygdbenet till toppen av livmodern blev jag mätt :)
  • lillterror
    Jennsan84 skrev 2015-11-05 21:24:29 följande:

Va fina magar :) men jag tycker jag ser större ut än dig. Visserligen är jag i v 27 idag men va ju som sagt 24cm igår. Men man kanske alltid tycker att man ser störst ut själv :)

Fast storleken på magen har ju inte riktigt med sf att göra, min livmoder verkar ligga bakåt mot ryggen så det är troligen därför jag är "liten" utåt trots sfmåttet :) jag har ökat en del i omfång runt bröstkorgen däremot (från 75 till 90 i bh) och det är antagligen för att allt annat trycks uppåt :S

Till v27 har jag nog fått lite mer putmage tror jag ^^
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-05 21:44:16 följande:

Ok, samma här.. då mindes jag fel.. var ju 5 år sen jag var gravid ;)

Man kan ju inte komma ihåg allt heller ;) men vilken fin mage du har!
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-11-05 21:59:37 följande:

jag är i vecka 24+3 idag, sf måttet idag var 22cm, med mitt första barn denna vecka var sf måttet 20cm, idag låg jag över understa kurvan och förra graviditeten under understa kurvan och fick därför gå på tätare kontroller för att se så magen växte! så du behöver iaf inte oroa dej för att du har liten mage :)

Mitt första barn (då min mage var liten) vägde 2985g när han kom ut så nog därför magen aldrig blev jätte stor också :) blir spännande och se hur lillebror i magen blir, tyngre tror jag :)

Jag var aldrig orolig först över att min mage är liten, men fått så många kommentarer om det och frågan "äter du verkligen ordentligt?" och då började man ju givetvis fundera ;)

Men en sån liten going! Känns det som att lillebror blir tyngre eller är det det lite större måttet som får dig att tro det? Detta är ju så intressant! :)
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-11-05 22:22:01 följande:

okej, det förstår jag!! :)

Främst är det väl måttet, men känner mej också tyngre och tycker ju att magen känns så stor om jag jämför!

Nu är ju magen inte så mycket större då enligt måttet, men som sagt, det blir en överraskning! :)

Hur ligger du till viktmässigt då om du jämför graviditeterna? Har du ökat ungefär lika mycket? :) tycker detta är styggt fascinerande ^^
  • lillterror
    Erna90 skrev 2015-11-05 23:17:15 följande:

Såg bilden på din mage nu och då känner jag mig rätt stor i jämförelse!!!!

Haha nej inte känna dig stor! din mage var hur fin som helst! Längtar tills min börjar puta ut och visa vad som verkligen gömmer sig bakom kläderna ;) och nu gjorde du mig sugen på pizza!
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-11-06 02:41:09 följande:

nej, denna gång har jag nog inte gått upp i vikt lika mycket ännu. Förra gången gick jag upp hela 35kilo!! lyckades få bort 25kilo av dom (10kg försvann i ett navs efter förlossningen) innan jag blev gravid nu igen. Hoppas att jag slipper gå upp fullt lika mycket nu, bebisen var ju inte så stor, det var ju bara jag ;)

Har ingen våg hemma och "fick inte" väga mej hos barnmorskan igår. Men sist hade jag gått upp 4kg, och känner mej mindre denna gång! kanske därför magen är större nu, fick du mej att inse :)

Haha men oj! Och ändå en sån liten bäbis, nästan så man hade kunnat tro det var en fyrakilos på gång då iaf ^^ var du och ev syskon också små som nyfödda?

Själv är jag redan uppe i 7-8 kg sen invägning, en hel del har lagt sin på brösten, resten har nog spridit ut sig rätt jämnt =)
Svar på tråden BF februari 2016