BF februari 2016
Ja, imorgon ska jag till bm igen :) gick in i vecka 27 igår :)
Ja, imorgon ska jag till bm igen :) gick in i vecka 27 igår :)
Japp min första. Din med? Jag är ganska liten normalt också så är väl därför man inte blivit en klump :) jag vet inte. Har Inte sett någon iaf!

Var hos bm förra veckan, på torsdagen. Var då i v 23+0 (v24). Mätte 24 cm då. Men glömde fråga var på kurvan jag ligger. Mäter eran bm nerifrån och upp till livmodern eller hela magen??
Hade för mig vid tidigare graviditeter att dom mätte hela magen..
Va fina magar :) men jag tycker jag ser större ut än dig. Visserligen är jag i v 27 idag men va ju som sagt 24cm igår. Men man kanske alltid tycker att man ser störst ut själv :)
Ok, samma här.. då mindes jag fel.. var ju 5 år sen jag var gravid ;)
jag är i vecka 24+3 idag, sf måttet idag var 22cm, med mitt första barn denna vecka var sf måttet 20cm, idag låg jag över understa kurvan och förra graviditeten under understa kurvan och fick därför gå på tätare kontroller för att se så magen växte! så du behöver iaf inte oroa dej för att du har liten mage :)
Mitt första barn (då min mage var liten) vägde 2985g när han kom ut så nog därför magen aldrig blev jätte stor också :) blir spännande och se hur lillebror i magen blir, tyngre tror jag :)
okej, det förstår jag!! :)
Främst är det väl måttet, men känner mej också tyngre och tycker ju att magen känns så stor om jag jämför!
Nu är ju magen inte så mycket större då enligt måttet, men som sagt, det blir en överraskning! :)
Såg bilden på din mage nu och då känner jag mig rätt stor i jämförelse!!!!
nej, denna gång har jag nog inte gått upp i vikt lika mycket ännu. Förra gången gick jag upp hela 35kilo!! lyckades få bort 25kilo av dom (10kg försvann i ett navs efter förlossningen) innan jag blev gravid nu igen. Hoppas att jag slipper gå upp fullt lika mycket nu, bebisen var ju inte så stor, det var ju bara jag ;)
Har ingen våg hemma och "fick inte" väga mej hos barnmorskan igår. Men sist hade jag gått upp 4kg, och känner mej mindre denna gång! kanske därför magen är större nu, fick du mej att inse :)