• Anonym (Emma)

    Ligga med använda kläder i sängen = Äckligt?

    Jag tycker personligen att kläder man haft på jobbet och i kommunaltraffik under dan ska tas av innan man lägger sig i sängen alternativt ha ett överkast. Min sambo vägrar acceptera detta och pratar med mej som jag vore dum i huvudet. Vad tycker ni andra?

  • Svar på tråden Ligga med använda kläder i sängen = Äckligt?
  • Zadre
    Ego Lovers skrev 2015-05-27 12:40:03 följande:
    Det är perverst!
    Det är mysigt. Vaknar varje morgon med två katter i fotändan som börjar spinna direkt jag tänder lampan.
  • Fagerlund
    Zadre skrev 2015-05-27 13:19:41 följande:
    Det är mysigt. Vaknar varje morgon med två katter i fotändan som börjar spinna direkt jag tänder lampan.
    Du har inget problem att ligga i sängen med kläder heller då?
  • Zadre
    Fagerlund skrev 2015-05-27 13:20:54 följande:
    Du har inget problem att ligga i sängen med kläder heller då?
    Nope, men då ligger jag på överkastet. Under täcket ser inte jag heller nåt problem med. Lite skit rensar magen heter det ju.
  • Anonym (S)

    Jag håller med dig TS.

    Min man är dock inte lika känslig, men jag har fått honom att förstå mig åtminstone. Så han får minsann klä av sig om han ska ta ett gubbvil i sängen.
    Sen byter jag sängkläder en gång i veckan. Rent och fräscht skare va! Glad

  • modsey

    Visserligen ligger vi inte under lakan med kläder på. Men mer för att det är oskönt. Men byter man sängkläder hyfsat ofta som vi, typ varje eller varannan vecka ser jag inget större problem med det eller katter i sängen.

  • Dexter dot com

    Skulle aldrig lägga mig påklädd under täcket men har inga problem med att ha både hundar & katter i sängen ;) Iof bäddar jag rent 1-2 g /veckan.

  • Anonym (Partiklar)
    Anonym (sänghalm) skrev 2015-05-27 11:07:12 följande:
    Undrar ibland hur vissa klarar av att åka och bada i badhus eller på badstrand..

    Jag har inga problem med att ligga i sängen med kläder jag haft ute, jag använder tom sängen som visstids förvaringsplats för använda kläder. Tröjor jag haft några dagar med linne under går att använda fler gånger innan tvätt så då ligger de ibland på sängen tills jag ids stoppa in dem i garderoben igen. (har en dubbelsäng som jag sover ömsom på ena eller andra sidan i) Perfekt eftersom man då bara behöver bädda rent varannan gång.

    Även min tonåring får vila middag i min säng med kläderna på. Hur gör eg dessa känsliga människor med tygsoffor? Ligger de aldrig i dessa? Tvättar de klädseln varje månad på dem? Vissa går ju inte ens att klä av (soffor dvs).
    För man sover inte i ett badhus eller på stranden (inte alla nätter om året i alla fall, nån enstaka gång har man väl somnat på stranden)
    En extrem beskrivning är i princip att man har ett däck med fälg, massa näsdukar folk har snutit sig i en och annan bajskorv och spya mellan lakanen där du sover varje natt.
    Visst, man blir väl inte sjuk av det, hur mycket kiss finns det inte i poolen liksom? men det känns ju inte så trevligt i längden.

    Tröjor du ha haft under dagen lägger du i sängen under täcket? det är det området vi pratat om.
    Jag brukar byta om till nåt bekvämare när jag kommer hem, så mina "alldagliga" jeans och andra kläder sitter jag inte med i min soffa.
  • Anonym (ren säng tack!)

    Jag vill inte heller ha kollektivtrafiksbaciller i min säng, byxor och tröja åker av först om jag skulle vilja vila under täcket dagtid.

    Avskyr också när folk ska slänga upp resväskor på sängen som har rullat sina hjul på många smutsiga perronger och stadsgator, blä för det.

  • Anonym (ni är galna)

    Alltså jösses vilka problem folk har. Jag har INGA allergier och får som max en förkylning om året. Är frisk som en nötkärna och kan inte minnas att jag någonsin ens haft magsjuka.

    Gissar att det har med att göra att jag inte är rädd för lite skit som så många andra verkar vara.

  • Anonym (MM)

    Oj, jag ligger för det mesta med mina använda kläder i sängen och har aldrig ens tänkt tanken det skulle vara äckligt! Inget spontanhångel i sängen hos er då? För då ska alla kläder av innan? Måste ni duscha innan sex också? Är förvånad.

Svar på tråden Ligga med använda kläder i sängen = Äckligt?