Hjälp, jag är kär i en annan man
Har varit iven liknande situation som du. Jag var verkligen kär i honom och övervägde på allvar att lämna min man.
Men...av olika anledningar blev det inte så. För mig är det fortfarande helt otänkbart att sitta ner med barnen och berätta att man tänker rasera deras trygghet för att jag är kär. Jag har liksom svårt att säga nej till mina barn om de verkligen vill något i vanliga fall. Hatar när de är ledsna och att jag skulle vara den som orsakar det...det finns ju bara inte.
Men jag minns att jag tänkte att det löser sig, många har gått igenom detta förut osv. Och det är ju sant. Jag kan bara tala för mig och jag är glad att jag är kvar. Min man vet ingenting (nu blir det moralpanik).
Det var jättejättejobbigt i början. En annan sak att bli dumpad eller så men när båda egentligen vill är det tufft. Jag insåg efter ett tag att jag vill vara med min man. Det är enkelt och tryggt och jag älskar honom. Det är också enkelt tryggt och väldigt ospännnde. Men jag valde det. Vi har ett bra förhållande men antar att det var en svacka just då. Det har blivit bättre efter det.