Anonym (Sara) skrev 2015-05-29 12:19:48 följande:
Ja man får se uppskatta sannolikheten på någon sätt. Men jag tolkar ditt svar som att om det aldrig kommer fram så tycker inte du heller att min man lider av det?
Nope, jag tycker din man "lider" av att få leva i en lögn, att han mer eller mindre tvingades fortsätta ert förhållande med hjälp av lögner, lite som att gå omkring med ett gift i kroppen som kan ta kål på en vilken sekund som helst eller läka av sig självt.
Jag hade kunnat förlåta att personen hade förgiftat mig av "misstag" och sen sagt det, men jag hade aldrig kunnat förlåta att personen lät mig gå omkring med det år efter år utan att säga det för att slippa obehag för egen del. Jag har lättare att ha förståelse för impulsmisstag än uppsåtlig manipulation, det känns mer iskallt och överlagt på nåt sätt.
Men det är jag det, vet att andra resonerar annorlunda. Dock har detta (veta eller inte veta) debatterats många ggr på FL, bla i omröstningstrådar och resultatet har varje gång blivit ungefär detsamma, en överväldigande majoritet vill få reda på det oavsett hur. Det verkar som om att få göra sina egna val i livet är viktigt för de flesta.
Den finns det en ganska stor diskrepans mellan hur man röstar beroende på vilka tidigare upplevelser man haft, av de som själva är eller varit otrogna verkar en ganska stor andel vara helt övertygade att deras partner absolut inte vill veta eller mår bäst av att inte veta, övriga tillfrågade, dvs såna som blivit drabbade av otrohet och de som inte själva upplevt otrohet verkar en stor majoritet vilja veta.