Antabus - när kan jag dricka?
Har mått dåligt psykiskt under några år och gått hos psykolog. Har självmedicinerat med alkohol sedan 2009 när jag separerade med exet. Ofta fått ångest när jag druckit och dan efter. Ofta druckit ensam och mitt i veckorna.
Har testat två antideppmediciner som jag inte tyckte gav något (kanske pga att jag drack alkohol, dock är det inget som min psykolog sagt något om).
Förra hösten kontaktade jag läkare ang min dåliga nattsömn. Vi kom snabbt in på alkoholen och jag hade då under ett halvår skrivit upp vilka dagar jag druckit och det var mer eller mindre varannan dag i över ett halvårs tid (säkert såg de lika ut innan jag började anteckna åxå). Han nämnde antabus och att jag kanske borde testa det så det gjorde jag. Har ätit det sen i september nu, alltså 8 månader, måndag onsdag och fredag.
Första tiden var jobbig men det gick snabbt över. Mindre stress inför helgerna då man slapp tänka på att gå på bolaget. Bättre nattsömn. Bättre mående helt enkelt. Dock har jag känt att jag nog inte vill va nykterist resten av livet.
Nu avslutade jag behandlingen för 2 veckor sen. Åker till Turkiet imorron sista maj å kände att jag vill kunna njuta av nån öl då, och på egen hand testa om mitt tänk ang alkohol har blivit mer sunt.
Är det någon fara för mig att dricka nån öl på semestern?