Inlägg från: Anonym (antabus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (antabus)

Antabus - när kan jag dricka?

Sweet Sofia skrev 2015-05-31 00:29:04 följande:

Antabus brukar man ju vanligen ta varje dag. Varför har du bara tagit måndag, onsdag och fredag? Drack du lördag och söndag?

Va? Då skulle jag inte kunna jobba eller leva öht. Jag tar 200 mg 2 ggr i veckan och tycker även det är MYCKET!

Hur skulle ts kunnat dricka lör och sön om ts tog antabus på fredagen? Vilken knäpp fråga!
  • Anonym (antabus)
    Anonym (alkis) skrev 2015-06-05 12:59:51 följande:

Varför går du på antabus öht när du absolut vill fortsätta dricka? Vad är mening med det då?

Finns ju många anledningar till det, exempelvis att man antingen vill dra ner på alkoholen en period eller har någon omkring sig som "tvingar" en att ta antabus.
  • Anonym (antabus)
    blackflagIIII skrev 2015-09-01 20:04:47 följande:

Hej, Har tagit antabus endast 1 gång och det var 4 dagar sen.. Kan jag dricka Idag eller kommer jag bli sjuk?

Kommer förmodligen gå bra, men börja försiktigt och vänta en halvtimme så vet du säkert sen.
  • Anonym (antabus)
    Anonym (osäker) skrev 2015-05-30 11:37:51 följande:
    Det är kontrollen jag vill testa på egen hand nu. Känner att mitt tänk ändrats under den här tiden. Och jag vill kunna ha en sund inställning till alkohol.
    Nu kommer det inte bli fyllekvällar då jag åker med min 7åriga son och hans bästa kompis och hans mamma. Det handlar om att kunna avnjuta nån god kall öl :)

Hur gick det för dig?
Svar på tråden Antabus - när kan jag dricka?