Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Konstigt nog så kunde npfbarn uppföra sig förr.

Anonym (håller med) skrev 2015-05-30 16:47:36 följande:

Och vad är det för fel på att använda straff, skamvrå och kvarsittning i uppfostran? Tror du att de flesta i den äldre generationen är skadade eftersom de fått denna typ av uppfostran, eller barn i andra europeiska länder, där den fortfarande används?

Det är inte ts som påstår att barn med npf är ouppfostrade, men idag använder många föräldrar de diagnoserna som ursäkt för att låta ungarna göra som de vill och driva omgivningen till vansinne.

Eftersom det är totalt kontraproduktivt, djupt omoraliskt och fullkomligt oförsvarligt, sätt dog själv i skamvrån om du är så pantad att du tror det hjälper. Finsk ingen anledning att utsätta barn för dessa fullkomligt genomkorkade och helt oförsvarliga vidrigheter.
  • Nomanisanisland
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-30 18:55:12 följande:

Jag har aldrig påstått att föräldrarna sätter egna diagnoser, däremot använder många sina barns diagnoser som ursäkt för att inte uppfostra ungarna utan låta dem härja runt i affärer och på restauranger. Aga har jag inte nämnt, men du kanske tycker att åthutningar och konsekvenser för dåligt beteende är samma sak om att slå barn?

Att sätta barn i skamvrån som du förespårkar är fullkomligt meningslöst och fyller ingen som helst annan funktion än att kränka, hade som barn bara känt det djupaste förakt och eventuellt medlidande för någon som var dum i huvudet nog för att försöka med det.
  • Nomanisanisland
    Anonym (håller med) skrev 2015-05-31 08:12:20 följande:

Jag bygger inte bara mina åsikter på FL men det var exempel på att det som jag beskriver förekommer. Ja, ungjävlar som inte kan uppföra sig är äckel, vilket i och för sig inte är deras fel utan föräldrarnas.

För att inte tala vilka äckel vuxenjävlar är då som har valt att ha den här skitattityden
Svar på tråden Konstigt nog så kunde npfbarn uppföra sig förr.