Inlägg från: Snowflakee |Visa alla inlägg
  • Snowflakee

Vi som försöker få en trea !!

Försöker också på en trea och har haft äl nu under helgen. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite fortare så man kan få ta ett test och hoppas hoppas hoppas det visar ett Plus

• Snowflakee

Nu har det gått några dagar sen ägglossning. Har ont i tjejmagen, stickningar i ljumskarna och är jätte svullen över magen. Mår konstigt och började gråta för ingenting i morse, undra om det har tagit sig eller är det för tidigt att må så här? 

• Snowflakee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-04 22:53:06 följande:
    Hej.. så har jag med.. ett par dagar efter äl så hade jag stickningar i äggstockarna kändes det som . Samt som mensvärk ungefär . Nu är det rätt lugnt. Lite som mensvärk då och då. När ska du testa? Eller du väntar tills bim dagen passerat? Kul om vi plussar båda två ungefär samtidigt :))
    Spännande, hoppas dom där stickningarna och mensvärken betyder Plus. Jag tänkte jag skulle vänta till nästa helg 13e, 14e :) När ska du göra test? När kan man som tidigast testa? Den här väntan är jätte jobbig :/ 
  • Snowflakee

Två dagar sen BIM och än så har inte mensen kommit men har inge gravidsymtom så väntar några dagar till innan jag testar. Har haft extrem mensvärk i två dagar nu och ont i ryggslutet. Så mensen kanske är på väg..... Rynkar på näsan 

• Snowflakee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-17 20:13:30 följande:

Jag testade tydligen för tidigt i lördags. Fick ett plus i måndags :))) är i vecka 4+0 nu.. ska på hälsosamtal på onsdag. .

Men va kul :) Grattis!! När blir det beräknat att lillen kommer? Själv har jag jätte kraftig mensvärk inte alls som vanligt när jag brukar ha mens och så går det ner i benen. Det kommer och går hela tiden och har även fått blå ådror på brösten. Vågar inte ta nått test än är rädd att det ska visa negativt och skulle bli så besviken :/ 
  • Snowflakee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-18 15:41:22 följande:
    27 februari :))

Men du, ta ett test.. brukar mensen vara sen annars? Om inte så tycker jag absolut du ska testa. Förstår att du är rädd för att bli besviken. . Testade ju tydligen två dagar för tidigt och när det stod inte gravid på cb digitala test så blev jag så ledsen. . Så även om det skulle vara negativt nu så vet du, och kan börja planera för nästa månad. . Jag tror dock på positivt besked :)

Käkar du folsyra nu?
    Tagit två test idag och båda visade negativt :( Har pcos så har mens & ägglossning ca 1-2 gånger per år så chanserna kommer inte så ofta. Så därför blir man lite nedstämd när man missar. Men bara att försöka igen nästa gång :) Hur mår du nu då? Känner du av nått eller är det för tidigt än? Ja har inte börjat med folsyra utan gör det när + kommer :) 
  • Snowflakee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-19 18:47:19 följande:
    Åh nej va tråkigt.. :( så du menar att du bara har äl så sällan per år? Usch :(

Känner inte så mycket ännu. Lite tröttare. Mått illa någon gång och varit yr ett par gånger, annars inte mer än så. Känns konstigt.. vill nästan må illa så jag verkligen vet att det bor en liten där inne ;)
    Ja jag har ju tyvärr det men har prickat in två gånger tidigare så då borde man ju klara det en tredje gång också. Glad
Svar på tråden Vi som försöker få en trea !!