Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

Vi som försöker få en trea !!

Nu har vi bestämt oss för ett tredje barn.. Har en snart 8-åring och en snart 5-åring.. Så var ett tag sen jag var gravid sist ;)

Har ägglossning nu i helgen, gissar jag.. så om det varit som innan så borde det bli till i helgen.. Hoppas hoppas :))

• Svar på tråden Vi som försöker få en trea !!
    Snowflakee skrev 2015-06-04 20:54:38 följande:

Nu har det gått några dagar sen ägglossning. Har ont i tjejmagen, stickningar i ljumskarna och är jätte svullen över magen. Mår konstigt och började gråta för ingenting i morse, undra om det har tagit sig eller är det för tidigt att må så här? 

Hej.. så har jag med.. ett par dagar efter äl så hade jag stickningar i äggstockarna kändes det som . Samt som mensvärk ungefär . Nu är det rätt lugnt. Lite som mensvärk då och då. När ska du testa? Eller du väntar tills bim dagen passerat? Kul om vi plussar båda två ungefär samtidigt :))
    Snowflakee skrev 2015-06-05 10:11:24 följande:

Spännande, hoppas dom där stickningarna och mensvärken betyder . Jag tänkte jag skulle vänta till nästa helg 13e, 14e :) När ska du göra test? När kan man som tidigast testa? Den här väntan är jätte jobbig :/ 

Verkligen :) jag ska också testa på lördag eller söndag nästa helg. Enligt min app så ska jag ha mens 15 juni men brukar få den 1-2 dagar innan så blir nog test på lördag morgon. . :) har som mensvärk då och då. Har vid något tillfälle också kännt lite i ryggen och såna här symtom har jag aldrig efter ägglossning så tror faktiskt det blir ett plus :))

Testade imorse. . Inget plus :( enligt app mens på måndag men brukar komma 1-2 dagar innan.. så nu inväntar jag mensen och sen kör vi nästa äl. . Blev lite besviken. Har alltid varit lätt för oss och vi sexade på ordentligt kring äl men inget ändå.. men man är ju lite äldre nu.. kommer testa med ägglossningstest nästa gång nu efter mensen. .

Snowflakee skrev 2015-06-17 15:41:16 följande:

Två dagar sen BIM och än så har inte mensen kommit men har inge gravidsymtom så väntar några dagar till innan jag testar. Har haft extrem mensvärk i två dagar nu och ont i ryggslutet. Så mensen kanske är på väg.....  

Hoppas på plus för dig.. Låter onekligen som att det blir ett plus :))
    Snowflakee skrev 2015-06-18 09:02:40 följande:

Men va kul :) Grattis!! När blir det beräknat att lillen kommer? Själv har jag jätte kraftig mensvärk inte alls som vanligt när jag brukar ha mens och så går det ner i benen. Det kommer och går hela tiden och har även fått blå ådror på brösten. Vågar inte ta nått test än är rädd att det ska visa negativt och skulle bli så besviken :/ 

27 februari :))

Men du, ta ett test.. brukar mensen vara sen annars? Om inte så tycker jag absolut du ska testa. Förstår att du är rädd för att bli besviken. . Testade ju tydligen två dagar för tidigt och när det stod inte gravid på cb digitala test så blev jag så ledsen. . Så även om det skulle vara negativt nu så vet du, och kan börja planera för nästa månad. . Jag tror dock på positivt besked :)

Käkar du folsyra nu?
    emmizenmas skrev 2015-06-18 16:34:16 följande:

hej!

Vi har också bestämt oss för en trea. Har mens nu men sen så

Har en son som är född 08 och en dotter född 10.

Kul. Lycka till :)
    Snowflakee skrev 2015-06-18 19:21:13 följande:

Tagit två test idag och båda visade negativt :( Har pcos så har mens & ägglossning ca 1-2 gånger per år så chanserna kommer inte så ofta. Så därför blir man lite nedstämd när man missar. Men bara att försöka igen nästa gång :) Hur mår du nu då? Känner du av nått eller är det för tidigt än? Ja har inte börjat med folsyra utan gör det när + kommer :) 

Åh nej va tråkigt.. :( så du menar att du bara har äl så sällan per år? Usch :(

Känner inte så mycket ännu. Lite tröttare. Mått illa någon gång och varit yr ett par gånger, annars inte mer än så. Känns konstigt.. vill nästan må illa så jag verkligen vet att det bor en liten där inne ;)

Tagit två test idag och båda visade negativt :( Har pcos så har mens & ägglossning ca 1-2 gånger per år så chanserna kommer inte så ofta. Så därför blir man lite nedstämd när man missar. Men bara att försöka igen nästa gång :) Hur mår du nu då? Känner du av nått eller är det för tidigt än? Ja har inte börjat med folsyra utan gör det när + kommer :) 

Känner inte så mycket ännu. Lite tröttare. Mått illa någon gång och varit yr ett par gånger, annars inte mer än så. Känns konstigt.. vill nästan må illa så jag verkligen vet att det bor en liten där inne ;)

Karlaa skrev 2015-06-19 12:20:03 följande:

Vi har också bestämt oss för en trea  Vi har två pojkar födda 09 och 11.

Nu ska vi gifta oss i juli så tänkte börja försöka efter det. Känns långt dit fast ändå så nära, haha! Men snart så är det fritt fram. Börjar bli ganska otålig

Stort grattis till ditt plus! 

Tack..

Det är ju så nära .. snart är bröllopet över och ni kan sätta igång; ) Grattis till giftermålet:)
Svar på tråden Vi som försöker få en trea !!