• Mamma till två gullegrisar

Vi som försöker få en trea !!

Nu har vi bestämt oss för ett tredje barn.. Har en snart 8-åring och en snart 5-åring.. Så var ett tag sen jag var gravid sist ;)

Har ägglossning nu i helgen, gissar jag.. så om det varit som innan så borde det bli till i helgen.. Hoppas hoppas :))

• Svar på tråden Vi som försöker få en trea !!
  • isakarl

Sådärja ! 

Nu har jag äntligen fått mitt plus, tredje syskonet påväg! Gick snabbt då jag tog ut spiralen själv en månad innan... 

Illamåendet har börjat komma om mornarna, trötthet under dagen och känslig för dofter!

Är inne i slutet av v.5. 

Happyface! 

Beräknad den 8 februari.

:) :) 
  • Minime86

Hoppar in även i denna tråd :)
    Vi jobbar på nummer 3 nu, har en född 07 och en född 10 sedan tidigare.

Har hela tiden sagt att jag har BIM den 18/6, men nu verkar det inte så då det verkar som att ÄL har blivit sen, skulle haft ÄL den 4/6, men nu verkar det som att jag har ÄL kanske imorgon eller på måndag först. Har för första gången kört med ÄL tester.  Så antar att jag får vänta lite längre med att testa. Men men vi sexar väl på ytterligare :-P haha.

• Camilllla

Hej! Jag har två killar som är 6 och 8 år, och denna månad blir första försöket till en trea (med ny man, hans första alltså). Har väntat länge och ser fram emot att förhoppningsvis få bli gravid igen :)

• Emzaan

Hej alla, jag hoppar med här har en son 04 och en dotter 09 jag har länge längtat men livet har kommit emellan och nu äntligen är allt på plats och då händer inget* suck* i och för sg bara andra försöket men ändå besviken. har bmi i morgon men testade negativt igår. Hoppet är inte riktigt ute eller?

Testade imorse. . Inget plus :( enligt app mens på måndag men brukar komma 1-2 dagar innan.. så nu inväntar jag mensen och sen kör vi nästa äl. . Blev lite besviken. Har alltid varit lätt för oss och vi sexade på ordentligt kring äl men inget ändå.. men man är ju lite äldre nu.. kommer testa med ägglossningstest nästa gång nu efter mensen. .

• Snowflakee

Två dagar sen BIM och än så har inte mensen kommit men har inge gravidsymtom så väntar några dagar till innan jag testar. Har haft extrem mensvärk i två dagar nu och ont i ryggslutet. Så mensen kanske är på väg..... Rynkar på näsan 

Snowflakee skrev 2015-06-17 15:41:16 följande:

Två dagar sen BIM och än så har inte mensen kommit men har inge gravidsymtom så väntar några dagar till innan jag testar. Har haft extrem mensvärk i två dagar nu och ont i ryggslutet. Så mensen kanske är på väg.....  

Hoppas på plus för dig.. Låter onekligen som att det blir ett plus :))
  • Snowflakee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-17 20:13:30 följande:

Jag testade tydligen för tidigt i lördags. Fick ett plus i måndags :))) är i vecka 4+0 nu.. ska på hälsosamtal på onsdag. .

Men va kul :) Grattis!! När blir det beräknat att lillen kommer? Själv har jag jätte kraftig mensvärk inte alls som vanligt när jag brukar ha mens och så går det ner i benen. Det kommer och går hela tiden och har även fått blå ådror på brösten. Vågar inte ta nått test än är rädd att det ska visa negativt och skulle bli så besviken :/ 
    Snowflakee skrev 2015-06-18 09:02:40 följande:

Men va kul :) Grattis!! När blir det beräknat att lillen kommer? Själv har jag jätte kraftig mensvärk inte alls som vanligt när jag brukar ha mens och så går det ner i benen. Det kommer och går hela tiden och har även fått blå ådror på brösten. Vågar inte ta nått test än är rädd att det ska visa negativt och skulle bli så besviken :/ 

27 februari :))

Men du, ta ett test.. brukar mensen vara sen annars? Om inte så tycker jag absolut du ska testa. Förstår att du är rädd för att bli besviken. . Testade ju tydligen två dagar för tidigt och när det stod inte gravid på cb digitala test så blev jag så ledsen. . Så även om det skulle vara negativt nu så vet du, och kan börja planera för nästa månad. . Jag tror dock på positivt besked :)

Käkar du folsyra nu?
  • emmizenmas

hej!
    Vi har också bestämt oss för en trea. Har mens nu men sen så
    Har en son som är född 08 och en dotter född 10.

• Snowflakee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-18 15:41:22 följande:
    27 februari :))

Men du, ta ett test.. brukar mensen vara sen annars? Om inte så tycker jag absolut du ska testa. Förstår att du är rädd för att bli besviken. . Testade ju tydligen två dagar för tidigt och när det stod inte gravid på cb digitala test så blev jag så ledsen. . Så även om det skulle vara negativt nu så vet du, och kan börja planera för nästa månad. . Jag tror dock på positivt besked :)

Käkar du folsyra nu?
    Tagit två test idag och båda visade negativt :( Har pcos så har mens & ägglossning ca 1-2 gånger per år så chanserna kommer inte så ofta. Så därför blir man lite nedstämd när man missar. Men bara att försöka igen nästa gång :) Hur mår du nu då? Känner du av nått eller är det för tidigt än? Ja har inte börjat med folsyra utan gör det när + kommer :) 
  • Karlaa

Vi har också bestämt oss för en trea Glad Vi har två pojkar födda 09 och 11.

Nu ska vi gifta oss i juli så tänkte börja försöka efter det. Känns långt dit fast ändå så nära, haha! Men snart så är det fritt fram. Börjar bli ganska otålig Tungan ute

Stort grattis till ditt plus! 

emmizenmas skrev 2015-06-18 16:34:16 följande:

hej!

Vi har också bestämt oss för en trea. Har mens nu men sen så

Har en son som är född 08 och en dotter född 10.

Kul. Lycka till :)
    Snowflakee skrev 2015-06-18 19:21:13 följande:

Tagit två test idag och båda visade negativt :( Har pcos så har mens & ägglossning ca 1-2 gånger per år så chanserna kommer inte så ofta. Så därför blir man lite nedstämd när man missar. Men bara att försöka igen nästa gång :) Hur mår du nu då? Känner du av nått eller är det för tidigt än? Ja har inte börjat med folsyra utan gör det när + kommer :) 

Åh nej va tråkigt.. :( så du menar att du bara har äl så sällan per år? Usch :(

Känner inte så mycket ännu. Lite tröttare. Mått illa någon gång och varit yr ett par gånger, annars inte mer än så. Känns konstigt.. vill nästan må illa så jag verkligen vet att det bor en liten där inne ;)

Känner inte så mycket ännu. Lite tröttare. Mått illa någon gång och varit yr ett par gånger, annars inte mer än så. Känns konstigt.. vill nästan må illa så jag verkligen vet att det bor en liten där inne ;)

Karlaa skrev 2015-06-19 12:20:03 följande:

Vi har också bestämt oss för en trea  Vi har två pojkar födda 09 och 11.

Nu ska vi gifta oss i juli så tänkte börja försöka efter det. Känns långt dit fast ändå så nära, haha! Men snart så är det fritt fram. Börjar bli ganska otålig

Stort grattis till ditt plus! 

Tack..

Det är ju så nära .. snart är bröllopet över och ni kan sätta igång; ) Grattis till giftermålet:)
  • Snowflakee
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-19 18:47:19 följande:

Ja jag har ju tyvärr det men har prickat in två gånger tidigare så då borde man ju klara det en tredje gång också. Glad
Svar på tråden Vi som försöker få en trea !!