Inlägg från: Anonym (Miss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miss)

Hur lång tid tar det att gå ner?

Jag har en våg som visar desimaler vill jag börja med att säga.

Iaf: Igår gjorde jag av med 1000 kcal genom fysisk träning i flera timmar, samtidigt som jag låg på ett kaloriunderskott på 700. Så 1700 kcal totalt. Men jag har ändå inte gått ner något mellan idag och igår, vilket jag alltså borde ha gjort.

Ska man kunna se resultatet direkt eller tar det lite tid?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att gå ner?
  • Anonym (Miss)

Decimaler, givetvis!

• Anonym (Miss)
    Anonym (K) skrev 2015-06-03 10:25:18 följande:

Hur många kalorier behöver du per dag för att stå stilla i vikt?

1500 ca om jag utgår ifrån kön, vikt, längd och ålder (har kollat tabellerna). Låg alltså 700 kcal under detta igår, samt att jag tränade bort 1000 kcal (också detta baserat på vikt, längd samt aktivitet). Jag har en app som räknar ut det åt mig.
  • Anonym (Miss)
    Anonym (big) skrev 2015-06-03 10:39:21 följande:

Man måste göra av med ca 7000 kalorier för att gå ned 1 kg. Sedan beror det förstås på hur många kilo det gäller. Är man mycket överviktig händer det saker fortare, samtidigt som de första 5-7 kilona är vätska läste jag någonstans.

Jag är inte överviktig, men vill gå ner lite ändå.

Att det krävs att man förbrukar 700 kcal för att gå ber ett kilo känner jag till, men eftersom min våg visar decimaler också så borde jag väl ha gått ner 100-200 gram mellan idag och igår baserat på detta? Eller man kanske inte får resultat så snabbt? Jag har redan minskat några kilo i vikt och är inte i början av min kur.
Svar på tråden Hur lång tid tar det att gå ner?