• Anonym (hjälp mig)

Hyreslägenhet stop i toan igen! nu ska du betala?

Har sedan mars flyttat in i en hyreslägenhet och där har det varit stopp i avloppet ett antal gånger och i toan

Jag har bett dem komma och kolla på toan bovärden men det har han inte gjort-

Det enda som har hänt är att det har kommit hit någon och spolat rent i avloppet men nu när detta hände igen så sa dem att jag kanske måste betala detta själv denna gången jag blev skit arg.

JA vad har jag gjort för fel?  Ni kommer ju inte och kollar på toan
    Då sa dem i luren att denna gånger blir det nogn igen räkning men nästa gång blir det nog det

hur funkar detta entligen?

MVH mig arg som attan

• Svar på tråden Hyreslägenhet stop i toan igen! nu ska du betala?
  • Birgitta02

Det enda som får spolas ner i toan är: bajs, kiss, toapapper. Har du slängt i något annat - minsta lilla tops - så kan du få en räkning på posten.

• Anonym (hjälp mig)

Jag har inte gjort det. Bara kiss bajs och toapapper

Inget annat

Jag tror toan är sönder men de vill inte titta på det verkar det som ibland när jag spolar så åker inte spolkanppen upp med det samma utan den tar tid och toanrinner även om jag knappt har lagt något papper i toan när jag har kissat

• Anonym (hjälp mig)

Gick med i hyresgärstföreningen nu kan dem hjälp mig om jag får en faktur jag har ju skrivit felanmäln på hyresföreningenshemsida (där jag hyr lägenheten) om att de ska komma och kolla på toan vilket dem inte har gjort

• Birgitta02
    Anonym (hjälp mig) skrev 2015-06-03 15:42:04 följande:

Gick med i hyresgärstföreningen nu kan dem hjälp mig om jag får en faktur jag har ju skrivit felanmäln på hyresföreningenshemsida (där jag hyr lägenheten) om att de ska komma och kolla på toan vilket dem inte har gjort

Det är troligen fel på både flödaren i toatanken, och utflödet. Skriv en till felanmälan. Och fortsätt med det tills de kommer.
  • Birgitta02
    Birgitta02 skrev 2015-06-03 15:47:20 följande:
    Det är troligen fel på både flödaren i toatanken, och utflödet. Skriv en till felanmälan. Och fortsätt med det tills de kommer.
    Flottören tror jag det heter. Inte flödaren:)
  • Anonym (hjälp mig)
    Birgitta02 skrev 2015-06-03 15:47:20 följande:
    Idag kommer ju en som ska spola rent igen ska jag då skriva igen en felanmälan angånde toan igen?

har gjort det innan men de kommer inte och tittar
  • Birgitta02
    Anonym (hjälp mig) skrev 2015-06-03 15:50:08 följande:
    Idag kommer ju en som ska spola rent igen ska jag då skriva igen en felanmälan angånde toan igen?

har gjort det innan men de kommer inte och tittar
    Ring och prata med dom. Finns säkert ett telefonnummer till felanmälan också. Annars ring växeln och be att få tala med fastighetsskötseln för din fastighet.
  • Anonym (hjälp mig)

jag har skrivit en felanmälan igen nu

• Anonym (hjälp mig)
    Birgitta02 skrev 2015-06-03 15:54:45 följande:
    Ring och prata med dom. Finns säkert ett telefonnummer till felanmälan också. Annars ring växeln och be att få tala med fastighetsskötseln för din fastighet.
    Jag börjar med felanmälan via internet sen kommer jouren och spolar rent på toan och avloppet

får se först om de kommer nu efter denna felanmälan ska ge det någon dag eller efter helgen

hatar detta

sen vill dem att jag ska betala också

hur mycket kostar spolning av avlopp toa? de kunde dem inte ens svara på
  • Anonym (whaaat?)

Hur kan det bli STOP i toan??? om knappen inte vill åka upp och sluta spola.

Svar på tråden Hyreslägenhet stop i toan igen! nu ska du betala?