• Anonym (Fula kläder)

Min fru köper fula kläder

Trött på min fru som aldrg köper snygga kläder. Jag älskar henne men det skulle vara kul om hon fräschade till sig om dagarna! Hon går runt i mjukiskläder o jag vet inte vad. Annars köper hon baea formlösa kläder från Lindex osv. Hon klär sig osexigt. Känns som att jag beskåda andra kvinnor bara för att hon aldrig tar hand om sig. Lite uppiffande är väl inte mycket begärt av mig....så känner jag iaf. Kan hon inte bara sätta sig in i de här snygga klädmärkena såsom Gucci och Mickle Kors... Jag har sagt till henne och frågat varför hon exempelvis inte vill ha en Mickle Kors väska, men hon vill inte. Inga klänningar, ingenting. Jag tog henne till Mickle Kors butiken i Spanien när vi var där så hon kunde köpa en snygg klänning till min brors bröllop-inte ens då ville hon. Asså ja fattar inte varför hon säger nej för. Det är ju jag som betalar!

• Svar på tråden Min fru köper fula kläder
  • Anonym (Mjo.)
    smulpaj01 skrev 2015-06-05 15:40:42 följande:
    Nu blir jag verkligen svartsjuk på ts - tror du ts har råd med en ÄKTA Mickle kors ???? Förvånad
    Jag vet inte.. Mickle Kors är dyrt. Kanske det var Gussi?
  • Anonym (Ojämställd)
    Anonym (Ella) skrev 2015-06-05 14:47:25 följande:

Alltså, det är så jävla tröttsamt med dessa ständiga trådar om kvinnor som inte sminkar sig, kvinnor som har mysbyxor, kvinnor som är sunkiga och kvinnlighetens allmänna förfall.

Någon måste ha en big issue med detta och jag råder denne någon att söka hjälp istället för att starta tiotusen trådar här.

Skärp dig!

Det måste vara Satan som skickar ut sina folk att klaga! Tröttsamt att se!

Jag har också svårt att förstå mig på folk som bara sitter och klagar på sina partners, istället för att lyfta på arslet, våga ta snacket face to face med den de stör sig på och helt enkelt gå isär om de har helt skilda grundvärderingar och alltså uppenbarligen inte passar ihop!
  • Anonym (Ojämställd)

Men vågar du ens ta skitsnacket om henne med henne själv då?
    Om det inte funkar så kanske ni inte borde vara tillsammans, har den tanken slagit dig..?! Om inte så framstår du som en bortskämd, snobbig idiot eller ett troll!

• Anonym (Man i kalasbyxor)
    Anonym (Ella) skrev 2015-06-05 14:47:25 följande:

Alltså, det är så jävla tröttsamt med dessa ständiga trådar om kvinnor som inte sminkar sig, kvinnor som har mysbyxor, kvinnor som är sunkiga och kvinnlighetens allmänna förfall.

Någon måste ha en big issue med detta och jag råder denne någon att söka hjälp istället för att starta tiotusen trådar här.

Skärp dig!

Eller varför inte bara lämna kvinnan som tappat all respekt för sin man och bara blivit sunkig!
  • Katarinasöder

Hejsan! Jag tror det gäller att finna intresset för kläder och att tycka det är roligt. Om man inte vet så mycket om trender och kläder är det ofta svårt och det som är svårt blir automatiskt tråkigt. Jag snubblade över en sida på YouTube som kallas för Stilkompassen, tror den är ganska ny för den har inte jättemycket visningar men testa att uppmuntra henne istället för att klaga och få henne att gilla mode och trender så kommer hon nog att börja klä sig finare. Jag bifogar en film från Stilkompassen här om du är intresserad:

• Anonym (Que?)

Michael Kors-väska? Gud vad tacky att köpa dyra väskor med synliga loggor på. Du ska nog inte vara smakråd till henne. Tar du själv hand om dig, tränar och är snyggt klädd hemma?

• Anonym (??)

Jag skulle utan några problem ha råd att köpa en massa dyra märkeskläder och accessoarer, men samtidigt ser jag inte anledningen till varför. Enda gången jag lägger flera tusen på något i klädväg är när jag förnyar MC-garderoben. Då känns det vettigt eftersom det handlar om min säkerhet. 

Det går att klä sig snyggt utan att slänga ut flera tusen per plagg. 

• Anonym (Stil och klass tack)

Min kvinna får inte gå ut i byxor. Hon ska ha blus och kjol eller klänning på sig. Det har hon accepterat.

• kjellström
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2015-06-08 09:51:01 följande:

Eller varför inte bara lämna kvinnan som tappat all respekt för sin man och bara blivit sunkig!

Jo, för "man i kalasbyxor" låter ju stiligt ;)
  • Anonym (Stil och klass tack)
    kjellström skrev 2017-03-30 20:03:20 följande:

Jo, för "man i kalasbyxor" låter ju stiligt ;)

Verkligen väldigt sött! Eller?
  • Anonym (Bo)
    Anonym (Fula kläder) skrev 2015-06-03 16:49:44 följande:

Trött på min fru som aldrg köper snygga kläder. Jag älskar henne men det skulle vara kul om hon fräschade till sig om dagarna! Hon går runt i mjukiskläder o jag vet inte vad. Annars köper hon baea formlösa kläder från Lindex osv. Hon klär sig osexigt. Känns som att jag beskåda andra kvinnor bara för att hon aldrig tar hand om sig. Lite uppiffande är väl inte mycket begärt av mig....så känner jag iaf. Kan hon inte bara sätta sig in i de här snygga klädmärkena såsom Gucci och Mickle Kors... Jag har sagt till henne och frågat varför hon exempelvis inte vill ha en Mickle Kors väska, men hon vill inte. Inga klänningar, ingenting. Jag tog henne till Mickle Kors butiken i Spanien när vi var där så hon kunde köpa en snygg klänning till min brors bröllop-inte ens då ville hon. Asså ja fattar inte varför hon säger nej för. Det är ju jag som betalar!

Hon hade tydligen väldigt dåligt omdöme när det gällde val av partner så hennes klädsmak är väl det minsta problemet här
  • BandAnna
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2015-06-08 09:51:01 följande:

Vad glad jag är över det faktum att min sambo inte har något emot att man klampar runt i sunkiga kläder där hemma. Hur skulle det se ut när man står där iförd stiletter och kortkort kjol medan man mockar rent i djurhagarna haha. 
    Nänä hemma blir det vadhelst i klädväg som vi inte är rädda om och tänka sig att vi vet hur man tänder på varandra ändå. Finkläderna åker på om vi ska iväg till något särskilt. 

Igår
     byggde vi hagar, körde skrot till tippen, jag skruvade med gräklipparen, vi putsade på hojarna och tvättade bilarna. Vi var svettiga, sunkiga, överrösta med djurpäls och prydda av olje och gräsfläckar mest överallt. Men det hindrade inte varken honom eller mig ifrån att ge varandra en ordentlig åktur uppe på loftet i ladan :D 

Det är något särskilt med gammal hederlig bonnakåthet, helt fri från utseendehets.  

• Glinda från Oz
    Anonym (Que?) skrev 2017-03-30 10:39:34 följande:

Michael Kors-väska? Gud vad tacky att köpa dyra väskor med synliga loggor på. Du ska nog inte vara smakråd till henne. Tar du själv hand om dig, tränar och är snyggt klädd hemma?

Michael Kors väskor är ju inte ens dyra.
  • Anonym (Herta)
    Anonym (Fula kläder) skrev 2015-06-03 16:49:44 följande:

Alltså, man kan klä sig snyggt utan att klä sig i Gucci.

Det som påverkar hur man klär sig är ens personlighet och vad man känner sig bekväm med. Det kan vara så också att man inte tycker att man är så snygg och därför inte bryr sig om att klä sig snyggt.

Hur klär du dig?
Svar på tråden Min fru köper fula kläder