• lövet2

Att få anonymiteten indragen

Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ... Demon

• Svar på tråden Att få anonymiteten indragen
  • lövet2
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 13:19:50 följande:
    Det är väl bara att sätta igång och förolämpa folk anonymt när du känner för det så lär du se hur det fungerar.
    Nja, jag vet ju att det funkar för vissa, men är det värt risken att kolla om jag också klarar mig undan? *grubblar lite*
  • lövet2
    Aniiee skrev 2015-06-04 13:44:10 följande:
     alla härliga, trevliga användare, som till exempel lövet2.....
    Tack, den satt bra efter att i några dagar fått höra hur lat, egotrippad, oansvarig och rent farlig jag är!
  • lövet2
    Mrssissi skrev 2015-06-04 13:53:25 följande:
    Men varför känner man att man måste vara anonym när man ska förolämpa någon? Är inte det lite samma sak som att vara fruktansvärt feg?
    Jo, jag tycker ju det, och det var väl därför som den regeln kom till från början. För att ingen skulle missbruka anonymiteten och gömma sig bakom den när de förolämpade folk, snackade skit och bröt mot alla regler.
  • lövet2
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:41:35 följande:
    Anniiee har rätt i att modereringarna är godtyckliga och beror på vilken moderator som tar anmälan.

Härom året blev jag avstängd i en månad. Mitt "brott" var att jag skapat en tråd där jag påpekade att en medlem på FL precis blivit dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig (han hade groomat unga flickor på nätet och utövat utpressning mot dem). Jag länkade till två artiklar om användaren (som använde samma ovanliga användarnamn på FL som på de sidor polisen tog honom på). Artiklen uppgav bara användarnamnet, inte personens riktiga namn och jag tyckte att det kunde vara bra om övriga medlemmar uppmärksammades på att en sådan person var aktiv på FL. Det tyckte inte FL:s moderatorer som stängde av mig, tog bort tråden och inte förens jag mailade Stampens VD blev den dömde användaren avstängd från FL. Prioteringar....
    Förfärande och förskräckande ...
  • lövet2
    audio skrev 2015-06-04 16:49:41 följande:
    Aha! Så du är kriminell du!? Skrattande
    AKTA ER FÖR DENNA MEDLEM!
    Nja, kriminell tror jag inte räknades upp. Lite så där allmänt farlig för min omgivning bara.
  • lövet2
    Fiona M skrev 2015-06-04 17:27:11 följande:
    Ja, ineffektiv är det värsta man kan vara! smile5.gif
    En av de 7 dödssynderna kanske? Obestämd
Svar på tråden Att få anonymiteten indragen