• Djävulens Högra Hand

    Måttband?

    På måttband av längre modell så har man ju ett anhåll där man börjar mäta ifrån men störande nog börjar skalan räkna en decimeter lägre in, varför har man tillverkat dom så och vad är syftet? Att förvilla en så man har större möjlighet till att mäta fel?

    Nu avser frågan längre band runt 20 meters...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-06 20:22
    Nej på mitt band jag har så börjar skalan 200 mm in på bandet och finns ju inget på skalan som lägger till den biten som fattas.

  • Svar på tråden Måttband?
  • Djävulens Högra Hand

    Haha vafan 137 som läst och inte en enda som vet! Ljug eller ja hitta på, ja var mytoman, sitter ni inne med vetskapen men vill att denna stackars jäveln inte ska få vet? Kom igen nu da...

  • sportpappa

    Bildlänken funkar inte så vi förstår nog inte riktigt vad du pratar om. Jag kollade lite på långa måttband och många långa börjar med måttskalan direkt från änden.

  • Djävulens Högra Hand
    sportpappa skrev 2015-06-08 18:15:45 följande:

    Bildlänken funkar inte så vi förstår nog inte riktigt vad du pratar om. Jag kollade lite på långa måttband och många långa börjar med måttskalan direkt från änden.


    Aha ja jag har haft ett jävla strul med mobilen sen jag uppdaterade till Lollipop, den kanske tyckte det var för sött och kladdigt helt enkelt.

    På jobbet så har vi flera måttband med som som är av samma princip som mitt så där av nyfikenheten vad syftet är, dom blir ju enormt ovanliga att använda och framförallt om man inte kan fästa som i det man mäter med tex en spik så man kan nolla på nollan måste man ju vara två att mäta. Ja jag fattar inte hur fan dom tänkte, en annan sak hade ju varit om att man på skalan hade det som är fel i början men så är det ju tyvärr inte.

    Tack iaf för ditt svar.
Svar på tråden Måttband?