• Angdev

Resa med 2-åring och 6 månaders till Grekland?

Tänkte höra med er som har erfarenhet ifrån resor med små.

Tanken är att resan skulle ske i slutet på augusti/början på september till någon utav Sunwings resort i Grekland.
    Får man ut något utav resan?
    Eller blir det bara spring efter 2 åringen?
    Hur är det med 6 månaders?
    Varit med en liten i Thailand och där är ju varmare och det var inga problem men då var det bara 1 liten att ta hänsyn till. :)

Dela gärna med er av erfarenheter :)

• Svar på tråden Resa med 2-åring och 6 månaders till Grekland?
  • Birgitta02

Jag reste med mina till Grekland. De var två resp fyra år första gången. Sedan reste vi varje år. Och visst blir det lite spring efter barnen, men det är det ju annars också ju. Men det är så mycket roligare att bygga sandslott, bada i klart vatten och stoppa två trötta ungar i sängen i Grekland än hemma. Alla upplevelser gör att barnen sover gott, och som vuxna kan man då tillbringa den sena kvällen med ett glas vin på altanen. Kan barnen sova middag nån timme eller två på tidig eftermiddag så orkar de också hänga med lite senare på kvällen. Jag tyckte det var helt underbart att ha med barnen.

• Alexi

En tvååring är nog värsta möjliga att åka med. Bara spring och passning runt måltiderna. Övriga delar som bad osv kan ju funka fint. Vi har varit på Mallorca med enbart en femmånaders och det funkade toppen, vi har också varit på Kanarieöarna med en tvååring och en fyraåring. Och det var som sagt mycket passning runt poolerna och runt måltiderna. Oerhört mycket spring när man äter bufféer på all inclusive. Men om man ser det som miljöombyte och inte semester är det nog toppen.

• cattus

Man kan ju turas om att jaga 2-åring också, så att den andra kan vila lite...

• pigglet

Barnen har varit olika åldrar när vi rest, allt från 8 månader till 12 år. Jag har inte upplevt någon ålder som besvärlig faktiskt. Springa efter barnen får man ju göra hemma också...

Däremot blev 5-åringen sjuk i Turkiet och hamnade på sjukhus med sin pappa, medan jag blev kvar med 3-åring och 8-månaders på hotellet. Vi hade det hur bra som helst egentligen, men oron och att jag kände mig så utlämnad och ensam gjorde att efter det har vi inte rest ensamma igen. Och att resa i sällskap med andra (brorsans familj och/eller mina föräldrar) är faktiskt enormt trevligt!

Svar på tråden Resa med 2-åring och 6 månaders till Grekland?