Flickvän blir arg/ledsen/besviken varje gång jag startar en diskussion
Hej.
Under de senaste månaderna har mina flickvän reagerat extra mycket när jag tagit upp något jag vill prata om. Det kan handla om något jag är ledsen över eller något jag inte håller med om.
Om hon då gör något som jag tycker är fel eller inte håller med henne om, så vill ju jag gärna ta upp detta. Men hon reagerar då väldigt starkt samt att hon sedan är kall mot mig under flera dagar efteråt, lite mer än 1 vecka ungefär. Detta leder till att om vi har planer tillsammans så avbokas dessa, samt att hon knappt pratar/smsar/ringer mig under denna tid, ibland ignorerar hon till och med mig.
Något mer som gör mig ledsen är att hon inte ändrar på sig heller, fastän att hon säger att hon förstår. Hon vill heller aldrig prata om det mer, då hon tycker jag tar upp saker om och om igen och inte kan släppa det. Men varför jag inte kan släppa det är ju för att vi inte har diskuterat det och kommit överens om något tillsammans, som gör båda glada och nöjda.
Detta är jobbigt för mig då jag just nu knappt vågar ta upp mer diskussioner med henne, fastän att jag känner att jag behöver.
Känns lite som att hon inte tar hänsyn till mina preferenser och vad jag vill i förhållandet, att hon inte riktigt prioriterar att göra mig glad också.
Jag vill också nämna att jag inte tar upp diskussioner allt för ofta, kanske en sak jag tar upp i månaden. Och då menar jag att denna diskussionen kan handla om vad som helst, exempelvis att jag inte håller med henne om något. Och vill att vi möts på "mellanvägen".
Hur ska jag göra??? Ett stort problem är att jag inte vet hur jag ska ta upp detta med henne, då jag är rädd för att hon ska reagera likadant på detta och konsekvenserna blir likadana...
Det känns också som att hon inte riktigt förstår min situation, eller kan tänka sig in i hur jag känner mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-08 15:51
Vi har varit tillsammans i ungefär 1 år.