• Anonym (Nyfiken)

Tog ni reda på barnets kön

Jag är lite nyfiken på hur många som tar reda på barnets kön. Vi tog reda på det när vi var på vårt första ultraljud. Vi var båda hur nyfikna som helst minns jag. Men med nästa barn vill jag nog att det ska bli en överraskning. Det är få ggr i livet man får sådana stora överraskningar.

• Svar på tråden Tog ni reda på barnets kön
  • viseversa

Japp vi tog reda på det alla 4 gångerna. Är alldeles för nyfiken för att låta bli.

• fluu

Vi tog inte reda på könet. Vi ville att det skulle bli en överraskning.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lillasysterlou

tänkte kolla nu när jag var på ul, men navelsträngen var i vägen så man såg inget alls, så vi bestämde oss för att inte betala en massa pengar för ett nytt ultraljud utan låta det bli en överraskning. dock första barnet kändes som viktigt att veta vad det var. nu är det väl mest viktigt att barnet är friskt. och det ska bli superkul med överraskningen när det väl är dags.

• taquine

Nej , när jag väntade mina fick man inte reda på könet (inte där jag bodde i varje fall) 
    Tycker det ska återinföras förutom när det handlar om könsrelaterade sjukdomar. 
    Tänker på alla dessa hemska trådar som florerar " Buhuhu jag vill inte ha en son/dotter" Så skrämmande att vissa tom överväger abort för det är "fel" kön.

Goodness me
  • Ina81

Jag valde att ta reda på det nu med 3 barnet. Inte med dom 2 första.

• Dockan

Nej, jag var dock nyfiken! Fast sambon ville inte och det var inte viktigt för mig.

I slutändan hade vi gjort 5 UL (pga med. orsaker) och alla från v 18 och framåt - så visst hade vi chanser. Men efter en förlossning där bebisen fick springas till akutrummet kändes könet ännu mer oviktigt. Jag minns att BM som var kvar glatt jollrade om könet medan jag väntade, minns att jag inte reflekterade över det förrän 20 min efter de kommit tillbaka in. Då var jag f ö mest nöjd över att jag gissat rätt och sambon fel. ;)

Klart viktigast är en frisk bebis och om det blir syskon kommer vi inte kolla innan. Däremot gissa såklart. :)

• vincere

Jepp, alla tre. Tog inte bort överraskningen öht då jag ändå inte litar på det. Stämde en av två, trean får vi se. Men ändå är jag för nyfiken för att låta bli att fråga :D Det är ju inte könet som är det roliga. Det roliga o spännande är ju att se hur den lilla krabaten som levt i magen ser ut, och hur stor/liten hen är. Vad hen ser ut att heta osv osv. Så de som säger att det tar bort spänningen vet icket vad de snackat om ;)

• Mika86

Första tog vi inte reda på, va nog för att allt va så nytt o oplanerat så tänkte inte på det
    Andra tog vi reda på
    Inte tredje men ångrade det lite då jag va så nyfiken sen
    Fyran o femman tog vi reda på.
    Jag känner att det bli ett annorlunda band då, kan säga namnet när man klappa/prata med magen

• tulip79

Nej, inte någon av gångerna. Ville vänta till förlossningen, även om jag var supernyfiken!

• mammaA93

Yes, båda gångerna. Hatar verkligen att vara gravid och mår kasst då, så då har jag det som morot att efter halva graviditeten få veta vem som är i magen, namn på bebis bestämms med då.

Jag tycker att det är lika mycket överraskning att få veta kön i v.20 som när barnet föds så jag förstår verkligen inte grejen med att man "tar bort överraskningen" genom att kolla kön tidigare.

Svar på tråden Tog ni reda på barnets kön