• newnoise

Bugaboo, spricka i chassit.

Hej!
    Har fått en spricka i chassit på vår bugaboo donkey duo, se bild. Vagnen är drygt ett år och har inte utsatts för något onormalt.

Har kontaktat återförsäljaren (i Holland) som fört ärendet vidare till tillverkaren.

Men vad tror ni, går det på garantin? Om inte går detta att reparera?

Ps. Detta är min första tråd, hittar inget forum för vagnar?! Antar att det finns, så flytta gärna denna tråd till rätt plats.

MVH John

• Svar på tråden Bugaboo, spricka i chassit.
  • Nyfikna72

Känns som det blir svårt att hävda fabrikationsfel eller fel på produkten? Nu ser jag inte exakt hur vagnen är uppbyggd men det ser ju ut som den varit tungt lastad och sen har man kört den nerför en hög kant eller nåt så den blivit högt belastad när den hamnat på backen igen. Eller med tungt lass nerför en trapp tex.

• newnoise

Det är ju en dubbelvagn, så tungt lastad är den allt som oftast. Men utöver barn finns det inte mycket plats att lasta annat...

En dubbelvagn borde ju rimligen klara av att köra två barn utan att den spricker?

• viseversa

Dom ska ta tillbaka det där chassit och ge er ett helt nytt utan kostnad. Det där ska inte hända. och om dom börjar "tjaffsa" så stå på dig.

Jag hade en kronan som jag köpt på blocket för 1500,- Bumpade ner för ETT trappsteg och handtaget knäcktes rakt av. Jag tog en massa bilder och kontaktade kronan och det var inget snack om saken.

Trots att det var en gammal vagn som jag köpt begagnat så tog dom på sig allt ansvar och jag fick en HELT ny vagn av den nyaste modellen helt gratis. Fick välja färg och ett tillbehör till också=). Var väldogt nöjd=) Det kallar jag service.

• newnoise

Jo, man tycker ju det. Hoppas Du har rätt. Vagnen är ju inte gratis direkt...

• newnoise

Skickade in ett videoklipp till återförsäljaren som kontaktade Bugaboo. Två dagar senare fick vi svar att dom skickar ett nytt chassi till oss. Mycket nöjd med servicen!

• Trippelmamma76

Bugaboo har ju tre års garanti så det ska ju inte vara något snack. Med en så dyr vagn dessutom (16-18 tusen) så vill de nog inte ha dålig publicitet, om något skulle hända med ett barn för att en av deras vagnar spruckit tex.

Svar på tråden Bugaboo, spricka i chassit.