Barnbarn är smittohärdar?
I vårt fall helt olika om det är mina eller mannens föräldrar.
Mina är helt obrydda om ungarna är sjuka och det inkluderar magsjuka. De kommer ändå och bor över om de planerat det en helg. De få ggr någon av barnen blivit magsjuka hos mormor och morfar så har de fått sova med mormor som aldrig någonsin får magsjuka, då brukar dock min pappa ta tillflykten till soffan.
Enda ungantaget min mamma gör är att inte hälsa på helgen innan tjejmilen som hon springer varje år. Just för att det faktiskt händer att de blir sjuka. Men det är allt. Båda jobbar/har jobbat som lärare och därmed är ju inte barnbarnen de enda snoriga ungarna de råkar ut för :)
Svärföräldrarna är vansinnigt rädda för smitta, där får man knappt hosta och på 4 ungar är det som regel någon som är snorig typ jämt på en vinter. Så nej, vi ses rätt sällan.
Själv brukar jag ganska sällan bli sjuk och blir jag det orkar jag med rätt bra ändå. Får nästan aldrig feber och är jag magsjuk kan jag ändå vara igång, kräkas och sen fortsätta med det jag höll på med. När vi båda föräldrar däckade i influensa samtidigt så turades vi om att ta febernedsättande i omgångar men det var det värsta vi gjort. Vi hade som mål att barnen skulle få ett mål lagad mat per dag och resten fick äldsta som då var 7-8 år lösa med smörgås, frukt och fil till syskonen.