• Fia 28

BH-problem

Prova spänn dem eller köp bh som har remmarna i kors på ryggen.

• Fia 28
    Anonym (ts) skrev 2015-06-10 10:21:45 följande:
    Jag spänner dom, men problemet kvarstår
    Har du sluttande axlar?
  • Fia 28

Tror ändå att bh:n inte sitter tillräckligt bra om det ramlar ner. Men de finns ju att köpa bh-clips eller bh;n med brottarrygg också.

• Fia 28
    Anonym (Buhu) skrev 2015-06-10 10:56:54 följande:

Håller med ts, det finns inga bra bh-ar, banden åker alltid ner. Clips är omöjliga att få på plats, bh-ar med brottarrygg är sport bh-ar som är för tunna, jag vill ha tjockare så att bröstvårtorna inte syns igenom. För mig sitter helt enkelt banden för långt ut mot sidorna, de skulle sitta närmare halsen så skulle allt vara frid och fröjd

Hur är det med bh:n som man kan byta ut banden på då? De måste ju gå att lägga i kors på ryggen. Och visst finns det bhn med brottarrygg som inte är tunna eller sportbh, jag har sett flera.
  • Fia 28
    Anonym (Buhu) skrev 2015-06-10 11:12:00 följande:
    Ja, på vissa bh-ar kan man lägga banden i kors, har du prövat att knäppa en bh med banden i kors? Först måste man trä den över huvudet, sedan knäppa där bak, krångligt att få till och väldigt få modeller att välja på. Jag kör numera med mamma-bh fastän jag inte alls ammar, det finns sådana med banden i kors eller längre in och man kan knäppa fram. Tyvärr finns de inte med tillräcklig "padding", mina bröstvårtor syns igenom.
    Jag har ett sportbh som är sådär, så jo jag vet att det är lite krångligare än vanligt. Men det görs ju bara 1-2 gånger om dan så måste ju va bättre än att hissa upp banden stup i kvarten.

Ni kunde ju även leta efter bh som har banden som går mer mitt i kupan och inte ut vid sidan.
  • Fia 28
    Anonym (Buhu) skrev 2015-06-10 11:12:00 följande:
    Ja, på vissa bh-ar kan man lägga banden i kors, har du prövat att knäppa en bh med banden i kors? Först måste man trä den över huvudet, sedan knäppa där bak, krångligt att få till och väldigt få modeller att välja på. Jag kör numera med mamma-bh fastän jag inte alls ammar, det finns sådana med banden i kors eller längre in och man kan knäppa fram. Tyvärr finns de inte med tillräcklig "padding", mina bröstvårtor syns igenom.
    Förresten har jag sett bhn med vaddering, med brottarrygg (inte sportbh) som knäpper framtill (lättare att ta på) på kappahl, så det finns nog bara ni letar lite.
  • Fia 28
    Anonym (Buhu) skrev 2015-06-10 11:21:00 följande:
    "Bara ni letar lite" Jag har letat och frågat efter detta i 20 år, så bra om det äntligen finns
    Jag brukar beställa mängder med olika modeller från nån sida där man får returnera och sen testa mej fram till vad som passar och itne passar. Nya favoriten är Abecitas bhar. Denna tex är sjukt bekväm och har kanske banden lite mer mot mitten på baksidan.
  • Fia 28
    Anonym (ts) skrev 2015-06-16 15:05:54 följande:

Jag får skavsår av bh banden också. Får ni också det?

Jepp, men endast straxt före mens när jag samlar på mej extra vatten o blir uppsvälld.
  • Fia 28
    Anonym (ts) skrev 2015-06-22 19:31:44 följande:

Jag har dessutom olika stora bröst. Mitt större bröst hoppar alltid ur underifrån. Någon med samma problem?

Om det hoppar ut underifrån så låter det ju som du har för stor omkrets på bhn eller spänner banden alldeles för mycket.
  • Fia 28
    Anonym (ts) skrev 2015-06-23 12:37:17 följande:
    har testat typ alla storlekar
    Kanske du borde minska omkretsen och även välja större kupa. Har aldrig nånsin varit med om att boobsen har hoppat ur kupan. 

Kanske du kunde gå till en specialbutik där de hjälper dej att plocka fram vilken storlek du ska ha?
  • Fia 28
    Anonym (ts) skrev 2015-06-23 12:58:16 följande:
    Vilken lyx att dom aldrig hoppat ur för dig.

tycker att det är pinsamt
    Passa på och besök en underklädesaffär när du är i nån annan ort så är risken minimal att du känner nån där och aldrig behöver träffa dem igen.
  • Fia 28
    Anonym (ts) skrev 2015-06-25 09:29:29 följande:
    ok. Gäller det typ lindex o kappahl också?
    Kappahls är helt ok så länge man inte tar de billigaste, Lindex modeller passar inte mina boobs. 
Svar på tråden BH-problem