Jag visste att han hade barn MEN
Min sambo och jag träffades när hans barn var ganska små. De två barnen har hela tiden bott hos sin mamma med sina syskon på annan ort och kommit till oss vh, fredag kväll till sön fm. Jag har ett barn sedan tidigare där pappan inte är med i bilden. Jag och min sambo har två gemensamma barn som är små. Vi har haft det tufft och jag har varit väldigt trött. Jag har haft nästan allt ansvar för våra barn + mitt barn sedan tidigare. Min mans engagemang har endast funnits ibland när hans stora barn kommer. Men för det mesta får jag ta det lasset också.
Min mans äldsta barn är nu 16 och slängde ur sig något om att hon skall flytta till oss???! Jag frågade sambon om detta men han verkar inte vilja prata om det, han hade typ hört något om det i förbifarten och tycker det bara skall bli kul. Själv får jag panik och ångest!! Hur skall jag orka med en till, på heltid? Visserligen visste jag att han hade barn när vi träffades men det är en j_vla skillnad på att ha dem vh till att de flyttar hem till oss. Frågar man inte om man kan flytta hem till någon annan, om det är ok? Jag tycker i alla fall min sambo kunde pratat med mig. När jag försöker ta upp det säger han att det inte är säkert att det skall bli så. Men så får jag reda på av hans barn på instagram att hen skall flytta hem till oss....
Vad tycker ni? Håller ni med om att min sambo skulle pratat med mig om det innan? Borde inte 16-åringen frågat bara om det var ok? Vad har jag för val?
Funderar på att ta barnen med mig och lämna honom . Så trött är jag men har tydligen INGET att säga till om.