• MissGbg

IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015

E23 skrev 2015-10-09 18:56:26 följande:

Tack!

Jag mår inte så jättebra.. Har jobbat några timmar per dag sedan äggplocket, ska nämligen ha en vecka semester nu så var en del jag var tvungen att få gjort. Men blir perfekt med en vecka nu att vila ut och förhoppningsvis bli kvitt den ohss jag har.

Idag har jag mått riktigt skit, så kan inte ens förställa mig hur det är att ha den värre formen! :'( stackars dig!! Min mage är svullen, gör ont när jag går (och ibland när jag är stilla). Blir andfådd utan anledning.. Usch.

Men det är förstås värt det i slutändan. :)

Har du fått mens och ägglossning tillbaka nu? Du gör nog klokt i att vänta tills du mår okej igen! :) blir det lite bättre hela tiden?

Jag vet inte svaret på dina frågor men är intressant för mig med, vi fick ju 5st till frysen. Med 10st känns det som att ni har väldigt goda chanser. De fryser ju endast in de som är av högsta kvalitet. :) Ska du få tillbaka i naturlig cykel?

Det blir säkert jättebra att få vila ut en vecka nu utan att behöva jobba! Vet så väl hur det är att "bara behöva gå in för att fixa ett par saker...". Försökte själv göra det två dagar efter äggplock men då hade jag så ont att jag svimmade på väg till jobbet. Det var kroppens sätt att tala om att det var vila som gällde! Nästan fyra veckor senare kunde jag gå tillbaka igen, dock på 50%. Men ja, det blir lite bättre varje dag med några kortare bakslag, kopplat till om jag är för fysisk. Lugna dagar med promenader går bra. Bara det är ett steg framåt!

Ta det nu lugnt och vila ordentligt. Jag blev inlagd på dag 5 efter äggplock men det kan ju hända att du mår som sämst nu och att det vänder snabbt!

Japp, fick tillbaka min mens för någon vecka sedan. Ägglossning vet jag faktiskt inte men det brukar inte vara några problem med den, såvitt jag vet. Vi kommer att göra insättning i naturlig cykel.

Om någon har gjort insättning med fryst embryo så får ni jättegärna dela med er av den erfarenheten!
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2015-10-09 22:11:45 följande:

Det gick bra idag men de hittade hela 24 ägg som de plockade. Jag är överstimulerad som dig E23. Så på söndag gör vi UL och så får vi se om det blir en insättning eller inte. Just nu mår jag ok. Så jag hoppas att det fortsätter så. Mådde du bra på kvällen? eller kom det senare? Jag trodde man bara frös max 3 embryon? Men man kanske fryser fler ägg. Jag vill ju helst slippa göra fler ÄP. Jag fick i alla fall morfin så det kändes ok även om det kändes. De tog så bra hand om oss. Nu blir det vila inför söndagen så hoppas jag att det går att sätta in! 

Livetpåpaus, förstår att det inte är alltid lätt att vara positiv men jag är imponerad över dig ändå: Jag hoppas jag är stark om det inte funkar. 

Missgbg, hoppas du känner dig redo snart. Men bra att vänta ut så du mår bra! Jag är lite orolig om de bestämmer för att sätta tillbaka embryt på söndag eftersom det finns risk för överstimulering i 2 veckor från ÄP. Samtidigt hoppas jag såklart att vi kan sätta tillbaka det. 

Dags att vila! :) Kram till er alla!!!!

Jag tror inte att det finns en regel om att frysa max tre embryon. Däremot så är det väl tre fria frusna insättningar för varje IVF-försök som är gratis. Det har jag för mig iaf... Lycka till!
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2015-10-13 09:21:28 följande:

Miss Gbg, chanserna att det blir något är 27% på ett färskt och 23% på ett nedfryst så det är inte så stor skillnad längre mot hur det var förr. 

E23, vad jobbigt för dig, hoppas det vänder snart. Men vad de sa till oss var att embryonalt inte tog skada om man själv var överstimulerade och till och med blev inlagd, snarare tvärtom, alltid något bra ur det dåliga. Men vad jobbigt för dig. 

För vår del så blev det ingen isättning i söndags. Vi var såå inställda på att det skulle bli av eftersom jag mått så bra under helgen. Och de sa att om allt ser bra ut så sätter vi tillbaka det på söndag men sen när vi kom in så var det nästan de fösta de sa vi tycker inte att det skall sättas tillbaka pga. översimuleringen och min PCO. Av 25 ägg blåsor blev det 24 ägg, av de 24 var det 13 man kunde befrukta och av dem så tog sig 7 st men i slutändan var det bara 2 st som var av gold och mycket god kvalitet. Men vi gick på hennes råd och valde att frysa även om det kändes tungt just då eftersom vi var så inställda på att göra isättningen. 

Men jag är ändå glad nu att vi valde att vänta för jag har varit så svälld och inte mått jätte bra. Mest på kvällarna så jag har ändå gått till jobbet, det funkar liksom men inte mer. Imorgon blir det blodprov för att se hur det ser ut men även om jag är ledsen och besviken över att det inte blev nåt så kommer min kropp vara så mycket mer redo när vi sätter in det. 

Miss gbg, hur mådde du innan dag5, blev det värre och värre för dig? Hur känner du dig nu? När ska ni göra isättningen?

Först till E23: Usch, jag lider med dig! Vet preciiis hur det känns! För mig var det nästan en lättnad att bli inlagd, för då hade jag sköterskor och läkare nära till hands när smärtan blev för stor. Plus att det alltid är skönt att slippa vara själv...

Sweet Belle: Vad tråkigt att det inte blev någon insättning när ni var så inställda på det. Jag mådde absolut inte bra efter äggplock så det var aldrig något alternativ. Redan när de såg att det var 40 äggblåsor så blåste de av insättningen. Jag mådde väl riktigt dåligt två dagar efter äggplock och sedan blev det bara sämre kanske fram till 8-10 dagar efter äggplock. Då var jag nog som sämst. Sedan vände det sakta, sakta, sakta. Men jag tycker fortfarande inte att jag mår bra än. Jag jobbar 50% sedan förra veckan och eftersom jag har ett relativt tillasittande jobb så går det ok. Men träning är fortfarande helt uteslutet och jag kan inte ha några av mina vanliga byxor... Nu på dag ca 35 efter ÄP.
    Jag är rätt liten till att börja med, så en kulmage är väl sådär kul att ha. Det är garanterat många på jobbet som tanker tanken om jag är gravid... ja, ja det går väl över hoppas jag.

Vet ännu inte när det blir insättning. Det bestämmer vi nog helt och hållet själva. Det känns dock inte aktuellt riktigt än. Jag vill kunna jobba 100%, träna som vanligt och känna att min energi är tillbaka. Kanske om någon månad eller två?
  • MissGbg

Nu fattar jag absolut ingenting... När jag pratade med Sahlgrenska häromdagen så tyckte en läkare att min överstimulering varit ovanligt segdragen. "Du kanske ska testa om du inte är gravid trots allt?". HA! Sex är det sista jag tänkt på de sista månaderna och något embryo fick jag ju inte ens tillbaka. En gång efter ÄP har vi väl gjort något på sin höjd...

Jag köpte ett test idag och tänkte slänga det när jag såg det enda strecket som vanligt. Men så såg jag en suuupersvag linje till. Jag antar att det är Ovitrelle som innehåller hcg-hormon som ger utslag? Eller så ser jag i syne, men så sjukt många test jag tagit genom åren så har iaf inte jag fått ett liknande resultat.

Min sambo såg också strecket men trodde inte att det kan vara positivt. Nä, inte jag heller egentligen. Antar väl att det är hormonerna under IVF'en som ger ett sådant superdupersvagt streck.

(Om min kropp har återhämtat sig sedan IVF'en så borde jag ha 4-5 dagar till mens...)

Ja, ja... Säkert onödigt att ha testat bara!

• MissGbg
    MissGbg skrev 2015-10-13 20:11:37 följande:

Nu fattar jag absolut ingenting... När jag pratade med Sahlgrenska häromdagen så tyckte en läkare att min överstimulering varit ovanligt segdragen. "Du kanske ska testa om du inte är gravid trots allt?". HA! Sex är det sista jag tänkt på de sista månaderna och något embryo fick jag ju inte ens tillbaka. En gång efter ÄP har vi väl gjort något på sin höjd...

Jag köpte ett test idag och tänkte slänga det när jag såg det enda strecket som vanligt. Men så såg jag en suuupersvag linje till. Jag antar att det är Ovitrelle som innehåller hcg-hormon som ger utslag? Eller så ser jag i syne, men så sjukt många test jag tagit genom åren så har iaf inte jag fått ett liknande resultat.

Min sambo såg också strecket men trodde inte att det kan vara positivt. Nä, inte jag heller egentligen. Antar väl att det är hormonerna under IVF'en som ger ett sådant superdupersvagt streck.

(Om min kropp har återhämtat sig sedan IVF'en så borde jag ha 4-5 dagar till mens...)

Ja, ja... Säkert onödigt att ha testat bara!

Nej, idag var det ingenting, så det var säkert bara falskt alarm!
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2015-10-13 21:15:17 följande:

Miss Gbg, oj!!!  40 äggblåsor, nästan dubbelt så mycket som mig!!!  Hur många embryo lyckades ni få till frysen? Vi fick ju höra att vi fått 2 st men idag fick vi ett brev hem idag där det står 3 vilket är super skoj om det stämmer. Förstår att du inte är så sugen på att sätta tillbaka det just nu. Man vill ju vara återställd när man börjar allt. Ja det ser ju ut som man är gravid fast man inte är det! :/  
    Jag vet inte om det kan ge utslag på någon graviditet. Har du googlat eller pratat med Sahlgrenska? Det vore ju trevlig om det var så att du var gravid istället för långdragen översimulering!!!! :) Jah håller tummarna för det!!!!

Livetpåpaus, jag försöker, allt blir så mycket trevligare då även om det är svårt. ;P Jag känner bara att om jag gräver ner mig så blir det bara värre. Man vet ju aldrig om saker blir värre i livet men jag tänker att jag tar det då och försöker tänka på nuet! Men det är klart man vet aldrig när man bryter ihop men då är ju det också ok liksom! Lite rörigt kanske.... men i mitt huvet "it make seence" :)

Japp, 40 blåsor men det var inte ägg i alla (25 st). Vi fick 10 st fina till frys.
    Får hoppas att det var tre st då! :)
  • MissGbg
    E23 skrev 2015-10-16 20:48:33 följande:

Hej tjejer! Nu mår jag äntligen lite bättre igen! Har varit fruktansvärt dålig med mycket illamående och inte fått behålla mat. Varit på Sahlgrenska var och varannan dag och fått dropp bl.a. Även jag har åkt på de blodförtunnande sprutorna. Sååå skönt nu att äntligen må lite bättre.

Hur är det mer er andra nu? Livetpåpaus, missgbg, sweet Belle!

Jag har en vecka kvar till graviditetstest, och nu känns det väldigt spännande. Ärligt talat har jag varit för sjuk tidigare för att ens tänka på embryot i magen..

Min mage är ff svullen.. Har som mål att börja jobba igen på måndag men då måste jag ta mig ut och shoppa lite först, haha.

Hoppas ni har det bra och att du Sweet Belle inte blev så sjuk.. Kram

Skönt att höra E23! Det är ingen fest att bli överstimulerad precis... Här går det ok men jag ska tillbaka igen på måndag för tester och ultraljud igen. Det vill bara inte riktigt ge med sig! Morr... Svullenheten har inte gett med sig helt och jag får ont framåt em/kväll fortfarande. Kan bara sova på rygg för magen är obekväm. Nästa vecka går jag in på 6 veckor efter ÄP. Har ingen aning om hur länge det här kan sitta i...
  • MissGbg
    Livetpapaus skrev 2015-10-28 13:09:19 följande:

hur mår ni allihopa?

Speciellt till dig E23,

tänker på er!

Hej, hej allihopa. Här händer det inte så jättemycket. Förutom att jag låg inne på akuten i 15 timmar häromdagen med en misstänkt propp i lungan. Nu var det som tur var inte det men jag var tvungen att göra magnetröntgen för säkerhets skull. Så slarva inte med de blodförtunnande tjejer!

Överstimuleringen ger med sig mer och mer. Har inte ont längre men en förlamande trötthet ligger kvar. Får hushålla med min energi som aldrig tidigare. De flesta prover är nu ok men njurarna (tror jag att det var) visade lite försämrade värden fortfarande.

Så till det lite roligare! Vi har en planerad insättning i december om jag har lyckats pigga på mig ännu mer. Håller tummarna att vi ska hinna innan juluppehållet.
  • MissGbg

Hej igen!
    Det var ett tag sedan jag skrev så först och fämst grattis till er som lyckats!

Idag var en bra dag! Man får ta vara på dessa dagar i denna berg och dalbana som vi alla färdas i.
    4,5 månad efter att vi startade vår första IVF så fick vi äntligen idag tillbaka ett embryo! Överstimuleringen känns idag långt borta trots att det var nyligen som jag var såpass sjuk.
    Vi hade 10 i frysen och de fick tina upp 3 st för att hitta ett som "levde".

Vår favoritläkare hälsade oss välkomna och förklarade att han var ännu mer taggad än vad vi var eftersom han sett hur dålig jag var. Det var enbart en trevlig upplevelse med insättningen.

Så idag är en bra dag!

• MissGbg

Hej igen!
    Det var ett tag sedan jag skrev så först och fämst grattis till er som lyckats!

Idag var en bra dag! Man får ta vara på dessa dagar i denna berg och dalbana som vi alla färdas i.
    4,5 månad efter att vi startade vår första IVF så fick vi äntligen idag tillbaka ett embryo! Överstimuleringen känns idag långt borta trots att det var nyligen som jag var såpass sjuk.
    Vi hade 10 i frysen och de fick tina upp 3 st för att hitta ett som "levde".

Vår favoritläkare hälsade oss välkomna och förklarade att han var ännu mer taggad än vad vi var eftersom han sett hur dålig jag var. Det var enbart en trevlig upplevelse med insättningen.

Så idag är en bra dag!

• MissGbg
    Sweet Belle skrev 2015-12-18 21:54:49 följande:

Idag har jag varit och satt in ett embryo!

Det känns så spännande! Ville bara dela med mig... KRAM

Hur går det för dig Sweet Belle? Samt alla ni andra. E23, har du fått göra ett FET innan jul. Själv är jag på ruvardag 12 nu. Terror att vänta så här...
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2015-12-28 19:15:05 följande:

Då är vi ju typ exakt lika långt gångna! :) Jag är inne på dag 11! :) Det är så spännande, men jag känner i princip ingenting. Kanske att det knep till ett par gånger i början och lite huvudvärk men egentligen inget som jag reagerat speciellt på. Det känns så spännande!! Man har genom åren tagit många graviditetstest men detta blir första gången man verkligen skulle kunna vänta sig ett positivt svar, om man vågar hoppas! Min sambo ska dock iväg på jobb utomlands den 1 januari, vi ska testa den 2 jan, så vi kanske måste göra testet den 1a, jag tror inte att jag vill testa själv eller vänta tills han är tillbaka. När ska du ta testet Missgbg?

Spännande! :) Idag är det ruvardag 13 för mig och vi har fått RD 15 som testdag (ons 30/12). Har inte gjort något test ännu och lär nog vänta tills testdag. Jag har aldrig varit varken gravid eller ruvare tidigare så jag vet inte alls hur det skulle kunna kännas... Egentligen så känner jag bara en enda sak som skulle kunna tala för att jag är gravid (förutom att mensen inte kommit än då). Det är att jag är helt onormalt hungrig! Kan hänga ihop med att jag var sjuk strax innan jul och åt ovanligt lite där ett tag... Jag som vanligtvis knappt får i mig en brödbit på morgonen var uppe kl 07 och åt en hel middag från gårdagen! Haha, min sambo sedan 8 år undrar var den vanliga flickvännens ganska sparsamma matlust tagit vägen! :)
  • MissGbg
    Sweet Belle skrev 2016-01-01 18:14:20 följande:

MissGbg, har du testat ännu? Jag gjorde det imorse 1 dag för tidigt (14+2) och det visade negativt. Det är första gången för mig också, har aldrig varit gravid förut och detta är vårt första försök med Ivf. Jag var så positiv och även om jag vet chanserna så hoppades jag så och trodde att jag var gravid. Jag vet inte heller hur det ska kännas och tyckte inte att jag kände något. Sen kanske man inbillar sig men två dagar innan testet så började jag få hunger känslor, lite som du beskrev och blev irriterad på lukter och ljud och fick för mig att det var någon symtom. Men blev alldeles tom inuti när jag såg att stickan visade negativt. Jag tänkte ta ett till test på söndag bara för att vara säker eftersom jag tog det en dag för tidigt. Men det är bara att ta nya tag trots att det idag känns väldigt tungt..

Hoppas hoppas det har gått bättre för dig! Gott nytt år :)

Tungt Sweet Belle! Jag vet alltför väl hur det där med negativa tester känns. Tagit sååå många själv. Men det finns all anledning att köra på för det kan gå! Helt sjukt men vi fick faktiskt ett postivt resultat på stickan dagen före nyår. Jag har så många hånger tänkt att det händer precis ALLA andra, men inte mig. Det har absolut inte sjunkit in och är faktiskt lite skrämmande men med massor av lyckokänslor såklart. Imorgon bitti har jag stämt frukostträff på cafe med min kära mamma. Hon har ingen aning om vad som väntar :) Jag skänker er all styrka att kämpa vidare tjejer!!! Jag tänker på er. Kram
Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015