• Anonym (Grus)

Min flickvän har haft sex med sin kompis - Retroaktiv svartsjuka

Hej FL. Jag behöver lätta på hjärtat. Jag tror att jag söker medhåll, eller iallafall förståelse för mina tankegångar.

Jag har träffat en fantastisk tjej. Vi har varit tillsammans i lite över ett år och jag är djupt förälskad i henne. Snygg, intelligent, har självförtroende, delar min humor, en tänkande person som inte bara fick ett hjärna och hjärta utan också ett fantastiskt yttre.

Hursomhelst... Hon är verkar väldigt erfaren när det kommer till sex, och har utforskat sin sexualitet, vilket jag kan bli avundsjuk på då jag inte är så jättesnygg och inte varit föremål av intresse för kvinnor i stor del av mitt liv. Jag accepterar så klart att hon har haft tidigare sexuella relationer, det har även jag. Men det har varit lite svårt att ta del av detaljer, då hon vid några tillfällen berättat lite mer än jag bett om, vilket resulterat i tankar som "Vad ser hos om mig då? Jag kan inte tävla mot det där..."

Här om dagen fick jag reda på att hon har haft sex med en av sina kompisar, en man som inte bor i Sverige men som hon har kontakt med fortfarande.

Problemet är att jag har träffat honom. Jag har en konkret bild av honom, vem han är, hur han ser ut och vad det är för typ i stort. Konsekvensen av detta är att jag bara får upp mentala bilder i mitt huvud när dom har sex.

Jag föreställer mig hennes händer runt hans kön osv. Jag föreställer mig det ögonblicket när han drar av henne trosorna, och när hon får se hans penis för första gången. Allt det där hemliga som jag har med henne, som ingen annan vet om. Det som vi delar har även han delat.

Det är klart att jag accepterar hennes tidigare liv och förstår att hon har haft sex med andra, för det har ju även jag. Men det är så abstrakt. Det är bara "sagofigurer" som jag inte kan konkretisera. Dom är långt borta och lever sina liv.

Men den här mannen är kvar i hennes liv. När jag träffade honom så var jag inte speciell längre. Han vet hur hon ser ut naken. Mitt sexliv med henne blir på något sätt mindre privat när han vet mycket om det.

Jag har jättesvårt att hantera detta och har inte sovit på två dygn. Bilder på deras nakna, svettiga kroppar spelas på re-peat i mitt huvud och jag kan för mitt liv inte tänka bort det. Jag vet inte hur man gör.

Är det bara jag som är känslig eller kan någon annan identifiera sig med känslan att det inte är så enkelt att träffa någon som sin partner varit intim med?

Jag har aldrig presenterat någon, visat en bild eller knappt pratat om någon som jag har varit sexuellt aktiv med, då jag inte kan ta för givet att hon skulle tycka att
    det var ok och inte besvärande. Jag har tackat nej till att umgås med människor som jag varit intim med då det finns en risk att det kan medföra hjärnspöken.

Jag struntar i om dom är vänner, och jag fattar att hon har haft sex innan mig, det är just att jag vet om vem han är. Jag vill inte veta, jag vill ha ögonbindel och lugnt vandra lyckligt ovetandes om allt sådant.

Min tjej säger att hon inte har någon attraktion till honom alls längre och bara ser honom som en vän, och jag tror henne. Men hon verkar inte förstå min upplevelse om att det sätter massa spöken i skallen på mig.

Kan detta vara en typisk manlig grej, då män ofta är mer konkreta och våra animaliska instinkter säger till oss att vara herre på täppan. Likt ett lejon på savannen om ni förstår vad jag menar. Min tjej säger att hon skulle ha mycket mer problem att träffa någon jag varit kär i, än träffa någon jag har legat med.
    Hon har mer fokus på känslor och jag mer på det fysiska.

Är detta en generell skillnad mellan kvinnor och män kanske?

Oj.. Vad mycket jag skrev nu, behövde verkligen skriva av mig tydligen.

Fridens!

• Svar på tråden Min flickvän har haft sex med sin kompis - Retroaktiv svartsjuka
  • Man01

Jag vet att det inte är lätt alltid men försök strunta i det förgågna, hon har gjort saker, du har gjort saker, och när ni gör saker tillsammans så är det speciellt mellan er.

Försök tänka framåt och göra nya saker tilsammans, det finns säkert en hel del mellan er som hon aldrig haft med nån annan.

• Tecum

Jo det finns en generell skillnad på män och kvinnor, precis som du beskriver det. Som talesättet lyder "mannen vill vara den förste för henne, kvinnan vill vara den sista för honom."

Men det funkar inte så, du måste lägga det bakom dig. Hur vet jag inte. Du verkar ung och med dåligt självförtroende. Ungdom är övergående, självförtroendet måste du jobba med. Tänk så här, hon är med dig nu, för att hon vill det. De andra är ute ur bilden, de var inte bra nog. Du är den bäste, det är dig hon vill ha!!!

• Anonym (förstår)

Tror inte det är en typsikt manlig grej då jag tänkt/känt liknande och själv är kvinna. För mig var det jobbigt att jag kände hans ex och hade känt de båda under tiden de var tillsammans. Detta bland annat fick mig att tveka i flera månader innan vi inledde en relation och det spökade mycket i början av förhållandet. Allteftersom jag blev säkrare på oss blev den obehagskänslan mindre men helt borta är den inte än.

• Anonym (Grus)

Som jag skrev vid tre-fyra olika tillfällen så accepterar jag ju såklart att hon ett sexuellt förflutet, liksom även jag har.

Problemet är han, hennes kompis. Att han existerar i hennes liv. Han var inte någon från förr utan han finns kvar. Jag hatar honom.

Och som någon skrev, att jag är den bästa, för hon valt mig tror jag inte stämmer då hon aldrig yttrat dom orden. Så det finns ju en risk att han var bättre i sängen än vad jag är. Vi har, i mitt tycke aldrig haft en speciellt bra kemi rent fysiskt. Jag känner mig inte åtrådd.

Jag tror, vilket jag också delat med mig av till henne, att hon valde mig för att jag är en smart, intellektuell människa, aldrig för mitt utseende. Och för mig är det viktigt att känna mig sexig och åtråvärd.

På ett objektivt plan, är det en rimlig och kvalificerad gissning att hon tycker att han är mycket snyggare, då han har en bättre kropp än mig, är längre, har en djupare röst och har pondus. Jag vet att hon gillar alphahanar och mellan honom om mig är jag den underdånige. Så enligt matematiken vinner ju han.

Så innan nån skriver "men hon är ju med dig, inte han" så är det mycket troligt att hennes biologiska klocka har gjort valet åt henne. Det geografiska avståndet mellan de två var för stort så hon det vart aldrig något mellan dom.

Nu är vi 30 år och hon vill ha barn, och då är jag den "första bästa", som uppfyller kraven, men inte mer än så... 

• Anonym (Gaby)

Du har verkligen inga höga tankar om dig själv och det är nog där felet ligger, inte i något som din tjej gjort. En intelligent, sexig och vacker kvinna väljer någon som passar henne - och det är du. Låt inte dina svartsjuka tankar dra ner dig och sabba det med din toppenpingla.

• Anonym (Avelshingst)
    Anonym (Grus) skrev 2015-06-14 23:05:37 följande:

Som jag skrev vid tre-fyra olika tillfällen så accepterar jag ju såklart att hon ett sexuellt förflutet, liksom även jag har.

Problemet är han, hennes kompis. Att han existerar i hennes liv. Han var inte någon från förr utan han finns kvar. Jag hatar honom.

Och som någon skrev, att jag är den bästa, för hon valt mig tror jag inte stämmer då hon aldrig yttrat dom orden. Så det finns ju en risk att han var bättre i sängen än vad jag är. Vi har, i mitt tycke aldrig haft en speciellt bra kemi rent fysiskt. Jag känner mig inte åtrådd.

Jag tror, vilket jag också delat med mig av till henne, att hon valde mig för att jag är en smart, intellektuell människa, aldrig för mitt utseende. Och för mig är det viktigt att känna mig sexig och åtråvärd.

På ett objektivt plan, är det en rimlig och kvalificerad gissning att hon tycker att han är mycket snyggare, då han har en bättre kropp än mig, är längre, har en djupare röst och har pondus. Jag vet att hon gillar alphahanar och mellan honom om mig är jag den underdånige. Så enligt matematiken vinner ju han.

Så innan nån skriver "men hon är ju med dig, inte han" så är det mycket troligt att hennes biologiska klocka har gjort valet åt henne. Det geografiska avståndet mellan de två var för stort så hon det vart aldrig något mellan dom.

Nu är vi 30 år och hon vill ha barn, och då är jag den "första bästa", som uppfyller kraven, men inte mer än så... 

Är det så du känner kan det ligga något i det. Låter som att du kan få svårt att släppa killen och att du inte är övertygad om hennes känslor för dig....det kan bli för mycket att jobba mot och du ska nog överväga att gå vidare utan henne.

Många kvinnor söker en typ av man (omedvetet) för att skapa barn men faller för en helt annan typ av man i andra sammanhang.

Känner du så starkt att hon inte åtrår dig riskerar du att bli en avelshingst.

Jag skulle inte leva med en kvinna som jag inte trodde ville ha mig även fysiskt.
  • Anonym (Tim)

Det är inte konstigt att du inte känner dig speciell att en sådan tjej är tillsammans med dig. Många män kan inte respektera eller lita på en tjej som bjudit ut sig som en hora tidigare.

Generellt ska man behandla den sortens tjej som de flesta män tidigare gjort, du sätter på henne och går vidare. 
    Om du inte väljer att dumpa henne så är det bäst att dra tydliga gränser för henne vad du accepterar.

• Anonym (Grus)

Jag trodde FL var ett litet mer sofistikerat forum, där vuxna människor samtalar och kan vårda sitt språk. Där man kan få konkreta råd, tips eller helt enkelt bara få skriva av sig utan att trilla över dumma kommentarer.

En man som benämner en kvinna som hora är ingen man mer än till könet.

Syftet med tråden, som jag skrev i första meningen är att få lite perspektiv på om jag är ensam i mina tankar om detta. Min kvinna är fri att göra vad hon vill i sitt liv, liksom även jag. Vill hon ha sex med sina vänner så får hon ha det så länge hon inte ingår i ett förhållande med mig.

Återigen, syftet var om det finns andra vanliga män och kvinnor där ute som förstår känslan av retroaktiv svartsjuka och om andra också har en förmåga att måla upp imaginära bilder i sitt inre.

Det hon har gjort är hennes ensak, men påverkar indirekt mig då min hjärna får mycket mer information att jobba med, när en man hon legat med uppenbarar sig i mitt synfält, inte bara bildligt utan fysiskt.

Jag uppskattar svar, men kommer nu att lämna FL, det var tydligen massa så kallade troll här med. Jag älskar min kvinna, och även om jag har ett problem med henne detta just nu så kommer jag aldrig låta någon nedvärdera henne med sådant språk som "Tim" nyss använde. 

Tack för mig!

• Anonym (Gaby)
    Anonym (Grus) skrev 2015-06-15 00:05:06 följande:

Jag trodde FL var ett litet mer sofistikerat forum, där vuxna människor samtalar och kan vårda sitt språk. Där man kan få konkreta råd, tips eller helt enkelt bara få skriva av sig utan att trilla över dumma kommentarer.

En man som benämner en kvinna som hora är ingen man mer än till könet.

Syftet med tråden, som jag skrev i första meningen är att få lite perspektiv på om jag är ensam i mina tankar om detta. Min kvinna är fri att göra vad hon vill i sitt liv, liksom även jag. Vill hon ha sex med sina vänner så får hon ha det så länge hon inte ingår i ett förhållande med mig.

Återigen, syftet var om det finns andra vanliga män och kvinnor där ute som förstår känslan av retroaktiv svartsjuka och om andra också har en förmåga att måla upp imaginära bilder i sitt inre.

Det hon har gjort är hennes ensak, men påverkar indirekt mig då min hjärna får mycket mer information att jobba med, när en man hon legat med uppenbarar sig i mitt synfält, inte bara bildligt utan fysiskt.

Jag uppskattar svar, men kommer nu att lämna FL, det var tydligen massa så kallade troll här med. Jag älskar min kvinna, och även om jag har ett problem med henne detta just nu så kommer jag aldrig låta någon nedvärdera henne med sådant språk som "Tim" nyss använde. 

Tack för mig!

Väldigt bra att du säger ifrån till signaturen "Tim", otroligt patetiskt och lågt att använda sådant språk om din flickvän! Du skriver mycket positivt om din tjej och det är tydligt att hon attraherar dig på många sätt. Svartsjuka är inte konstigt men ofta destruktivt. Du verkar vara en bra kille och problemet ligger kanske i att du nedvärderar dig själv? Önskar dig lycka till iaf och förstår om du inte vill komma tillbaka till FL, även om sådana typer som "Tim" tack och lov är minoritet.
  • Djävulens Högra Hand

Ts...

För att få dig på banan så kan du ju fundera hur det kan komma sig att det stannade just vid bara att knulla sen blir vänner mellan dom två. Aaaa just precis du har tydligen kvalitéer som den andra inte har och se nu till att gotta dig istället i det än att gräva ner dig i att dom haft något hopkok ihop engång i tiden. Uppenbarligen har du något din tjej gillar och det lär väl säga dig mer än hennes historia, du har lyckats få henne att kila stadigt. Grattis.

Svar på tråden Min flickvän har haft sex med sin kompis - Retroaktiv svartsjuka