Min flickvän har haft sex med sin kompis - Retroaktiv svartsjuka
Hej FL. Jag behöver lätta på hjärtat. Jag tror att jag söker medhåll, eller iallafall förståelse för mina tankegångar.
Jag har träffat en fantastisk tjej. Vi har varit tillsammans i lite över ett år och jag är djupt förälskad i henne. Snygg, intelligent, har självförtroende, delar min humor, en tänkande person som inte bara fick ett hjärna och hjärta utan också ett fantastiskt yttre.
Hursomhelst... Hon är verkar väldigt erfaren när det kommer till sex, och har utforskat sin sexualitet, vilket jag kan bli avundsjuk på då jag inte är så jättesnygg och inte varit föremål av intresse för kvinnor i stor del av mitt liv. Jag accepterar så klart att hon har haft tidigare sexuella relationer, det har även jag. Men det har varit lite svårt att ta del av detaljer, då hon vid några tillfällen berättat lite mer än jag bett om, vilket resulterat i tankar som "Vad ser hos om mig då? Jag kan inte tävla mot det där..."
Här om dagen fick jag reda på att hon har haft sex med en av sina kompisar, en man som inte bor i Sverige men som hon har kontakt med fortfarande.
Problemet är att jag har träffat honom. Jag har en konkret bild av honom, vem han är, hur han ser ut och vad det är för typ i stort. Konsekvensen av detta är att jag bara får upp mentala bilder i mitt huvud när dom har sex.
Jag föreställer mig hennes händer runt hans kön osv. Jag föreställer mig det ögonblicket när han drar av henne trosorna, och när hon får se hans penis för första gången. Allt det där hemliga som jag har med henne, som ingen annan vet om. Det som vi delar har även han delat.
Det är klart att jag accepterar hennes tidigare liv och förstår att hon har haft sex med andra, för det har ju även jag. Men det är så abstrakt. Det är bara "sagofigurer" som jag inte kan konkretisera. Dom är långt borta och lever sina liv.
Men den här mannen är kvar i hennes liv. När jag träffade honom så var jag inte speciell längre. Han vet hur hon ser ut naken. Mitt sexliv med henne blir på något sätt mindre privat när han vet mycket om det.
Jag har jättesvårt att hantera detta och har inte sovit på två dygn. Bilder på deras nakna, svettiga kroppar spelas på re-peat i mitt huvud och jag kan för mitt liv inte tänka bort det. Jag vet inte hur man gör.
Är det bara jag som är känslig eller kan någon annan identifiera sig med känslan att det inte är så enkelt att träffa någon som sin partner varit intim med?
Jag har aldrig presenterat någon, visat en bild eller knappt pratat om någon som jag har varit sexuellt aktiv med, då jag inte kan ta för givet att hon skulle tycka att
det var ok och inte besvärande. Jag har tackat nej till att umgås med människor som jag varit intim med då det finns en risk att det kan medföra hjärnspöken.
Jag struntar i om dom är vänner, och jag fattar att hon har haft sex innan mig, det är just att jag vet om vem han är. Jag vill inte veta, jag vill ha ögonbindel och lugnt vandra lyckligt ovetandes om allt sådant.
Min tjej säger att hon inte har någon attraktion till honom alls längre och bara ser honom som en vän, och jag tror henne. Men hon verkar inte förstå min upplevelse om att det sätter massa spöken i skallen på mig.
Kan detta vara en typisk manlig grej, då män ofta är mer konkreta och våra animaliska instinkter säger till oss att vara herre på täppan. Likt ett lejon på savannen om ni förstår vad jag menar. Min tjej säger att hon skulle ha mycket mer problem att träffa någon jag varit kär i, än träffa någon jag har legat med.
Hon har mer fokus på känslor och jag mer på det fysiska.
Är detta en generell skillnad mellan kvinnor och män kanske?
Oj.. Vad mycket jag skrev nu, behövde verkligen skriva av mig tydligen.
Fridens!