• Anonym (Grus)

Min flickvän har haft sex med sin kompis - Retroaktiv svartsjuka

Hej FL. Jag behöver lätta på hjärtat. Jag tror att jag söker medhåll, eller iallafall förståelse för mina tankegångar.

Jag har träffat en fantastisk tjej. Vi har varit tillsammans i lite över ett år och jag är djupt förälskad i henne. Snygg, intelligent, har självförtroende, delar min humor, en tänkande person som inte bara fick ett hjärna och hjärta utan också ett fantastiskt yttre.

Hursomhelst... Hon är verkar väldigt erfaren när det kommer till sex, och har utforskat sin sexualitet, vilket jag kan bli avundsjuk på då jag inte är så jättesnygg och inte varit föremål av intresse för kvinnor i stor del av mitt liv. Jag accepterar så klart att hon har haft tidigare sexuella relationer, det har även jag. Men det har varit lite svårt att ta del av detaljer, då hon vid några tillfällen berättat lite mer än jag bett om, vilket resulterat i tankar som "Vad ser hos om mig då? Jag kan inte tävla mot det där..."

Här om dagen fick jag reda på att hon har haft sex med en av sina kompisar, en man som inte bor i Sverige men som hon har kontakt med fortfarande.

Problemet är att jag har träffat honom. Jag har en konkret bild av honom, vem han är, hur han ser ut och vad det är för typ i stort. Konsekvensen av detta är att jag bara får upp mentala bilder i mitt huvud när dom har sex.

Jag föreställer mig hennes händer runt hans kön osv. Jag föreställer mig det ögonblicket när han drar av henne trosorna, och när hon får se hans penis för första gången. Allt det där hemliga som jag har med henne, som ingen annan vet om. Det som vi delar har även han delat.

Det är klart att jag accepterar hennes tidigare liv och förstår att hon har haft sex med andra, för det har ju även jag. Men det är så abstrakt. Det är bara "sagofigurer" som jag inte kan konkretisera. Dom är långt borta och lever sina liv.

Men den här mannen är kvar i hennes liv. När jag träffade honom så var jag inte speciell längre. Han vet hur hon ser ut naken. Mitt sexliv med henne blir på något sätt mindre privat när han vet mycket om det.

Jag har jättesvårt att hantera detta och har inte sovit på två dygn. Bilder på deras nakna, svettiga kroppar spelas på re-peat i mitt huvud och jag kan för mitt liv inte tänka bort det. Jag vet inte hur man gör.

Är det bara jag som är känslig eller kan någon annan identifiera sig med känslan att det inte är så enkelt att träffa någon som sin partner varit intim med?

Jag har aldrig presenterat någon, visat en bild eller knappt pratat om någon som jag har varit sexuellt aktiv med, då jag inte kan ta för givet att hon skulle tycka att
    det var ok och inte besvärande. Jag har tackat nej till att umgås med människor som jag varit intim med då det finns en risk att det kan medföra hjärnspöken.

Jag struntar i om dom är vänner, och jag fattar att hon har haft sex innan mig, det är just att jag vet om vem han är. Jag vill inte veta, jag vill ha ögonbindel och lugnt vandra lyckligt ovetandes om allt sådant.

Min tjej säger att hon inte har någon attraktion till honom alls längre och bara ser honom som en vän, och jag tror henne. Men hon verkar inte förstå min upplevelse om att det sätter massa spöken i skallen på mig.

Kan detta vara en typisk manlig grej, då män ofta är mer konkreta och våra animaliska instinkter säger till oss att vara herre på täppan. Likt ett lejon på savannen om ni förstår vad jag menar. Min tjej säger att hon skulle ha mycket mer problem att träffa någon jag varit kär i, än träffa någon jag har legat med.
    Hon har mer fokus på känslor och jag mer på det fysiska.

Är detta en generell skillnad mellan kvinnor och män kanske?

Oj.. Vad mycket jag skrev nu, behövde verkligen skriva av mig tydligen.

Fridens!

• Svar på tråden Min flickvän har haft sex med sin kompis - Retroaktiv svartsjuka
  • BengtH
    Anonym (Grus) skrev 2015-06-14 20:32:50 följande:

Här om dagen fick jag reda på att hon har haft sex med en av sina kompisar, en man som inte bor i Sverige men som hon har kontakt med fortfarande.

Om tjejen haft sex med andra killar innan dig - låt gå för det, men om hon fortfarande har kontakt med en av dem och han är hennes "vän" så borde alla varningsklockor ringa. 

Ställ ultimatum se till att hon lägger ner "vänskaps"relationen med den här killen. 
    Träffar hon den här killen och umgås på tu man hand med honom, så är det solklart att du är en lättlurad toffel.
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-06-17 22:29:23 följande:
    Om tjejen haft sex med andra killar innan dig - låt gå för det, men om hon fortfarande har kontakt med en av dem och han är hennes "vän" så borde alla varningsklockor ringa. 

Ställ ultimatum se till att hon lägger ner "vänskaps"relationen med den här killen. 
    Träffar hon den här killen och umgås på tu man hand med honom, så är det solklart att du är en lättlurad toffel.
    Hur ska människor som skilt sig och har barn ihop ska de sluta umgås med den andra föräldern om de träffar en ny partner, blir det inte väldigt synd om barnen om föräldrarna inte längre kan umgås och hålla kontakten.
  • Anonym (anonym)

Om någon varit kompisar sedan högstadiet och haft sex med varandra när de var 18 år så kan de alltså inte fortsätta vara vänner vid 30 år för att partnern inte klarar av detta.
  • BengtH
    Anonym (anonym) skrev 2015-06-17 22:33:51 följande:
    Om någon varit kompisar sedan högstadiet och haft sex med varandra när de var 18 år så kan de alltså inte fortsätta vara vänner vid 30 år för att partnern inte klarar av detta.
    De behöver ju inte vara ovänner, men att en tjej i relation har en killkompis hon umgås med vid sidan av, aktivt söker upp, ringer till, går på café, hälsar på hemma hos osv. är inget man ska acceptera. Hon får hitta väninnor istället.

Tjej i relation med killkompisar funkar för de med öppet förhållande. 

Jag har kvinnliga arbetskamrater som  jag pratar med på jobbet, och morsar på om jag ser dem på stan, men inte fasen ringer jag dem på kvällarna och frågar om vi ska ses på en fika efter jobbet. Jag är i ett förhållande och behöver därför inga fler kvinnor att umgås med på fritiden.
  • Anonym (Jaa)
    Anonym (Mr.moho) skrev 2015-06-17 20:37:22 följande:

Där är gränsen hårfin. Det är jobbigt med ex, men sexet känns oftast värre än känslorna för killar (självklart inte alla)

Så därav gillar inte min man att jag legat med fler än han har, innan vi träffades? Sorry om ot men jag vill förstå?
  • Anonym (Jaa)
    Anonym (Precisera) skrev 2015-06-17 20:32:47 följande:

Ja

Men om det inte "betydde något" för mig, hur kan det då vara betydelsefullt för honom??
  • Anonym (Precisera)
    Anonym (Jaa) skrev 2015-06-18 14:09:45 följande:
    Men om det inte "betydde något" för mig, hur kan det då vara betydelsefullt för honom??
    Enkla svaret är att jag inte vet varför, men jag vet att det är så.

Om du sålt sex så kommer han att bry sig.

Om du typ bara böjt dig fram och låtit män som inte känner dig knulla dig så är det värre för det gör dig svårare att lita på tror jag, fast jag vet ärligt inte varför.
  • Anonym (Jaa)
    Anonym (Precisera) skrev 2015-06-18 14:16:49 följande:

Enkla svaret är att jag inte vet varför, men jag vet att det är så.

Om du sålt sex så kommer han att bry sig.

Om du typ bara böjt dig fram och låtit män som inte känner dig knulla dig så är det värre för det gör dig svårare att lita på tror jag, fast jag vet ärligt inte varför.

Hmm, men om det bara var en gång? EN engångshändelse med en man?
  • Anonym (Precisera)
    Anonym (Jaa) skrev 2015-06-18 14:31:00 följande:
    Hmm, men om det bara var en gång? EN engångshändelse med en man?
    Jag vet inte tjejen.

Nej, han skulle nog inte gilla det heller, utan han skulle nog helst se att det inte förkommit något knullande alls.
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Jaa) skrev 2015-06-17 19:54:59 följande:
    Men tror du det känns kul att tänka på dem tillsammans i sängen? Jag ser framför mig hennes underkläder, hennes attityd och hur han tränger in i henne...

Hon är aktiv, tar tag i honom (även om hon inte får orgasm) och får honom att Njuta obeskrivligt mycket. Han är i extas med henne. Och det blir han inte med nån annan . känner jag. :'(
    Orgasmen är det jobbigaste tycker jag. Hon har fått orgasm med sina tidigare men inte med mig.
  • HäckHäxan

Dumheter. Ibland kommer man på att man passar bäst som vänner än något annat alls.

Skulle aldrig plocka bort min bästa vän ur mitt liv bara för att vi legat och kan inte en man leva med det så är han inte rätt man för mig. Det finns ju alltid skäl till att man är ex eller bara vänner osv, något fattades, något som den där nya man delar livet med har, som den andre inte hade.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    BengtH skrev 2015-06-17 23:05:19 följande:
    De behöver ju inte vara ovänner, men att en tjej i relation har en killkompis hon umgås med vid sidan av, aktivt söker upp, ringer till, går på café, hälsar på hemma hos osv. är inget man ska acceptera. Hon får hitta väninnor istället.

Jag har kvinnliga arbetskamrater som  jag pratar med på jobbet, och morsar på om jag ser dem på stan, men inte fasen ringer jag dem på kvällarna och frågar om vi ska ses på en fika efter jobbet. Jag är i ett förhållande och behöver därför inga fler kvinnor att umgås med på fritiden.
  • HäckHäxan

Men dina behov kan ju inte gälla för alla, de flesta behöver ju sina kompisar också, även om vissa verkar ha som vana att försvinna så fort de träffar någon ny kärlek, men vilka är det som de kraschar hos sen när den där kärleken gick åt helvete. Jo förmodligen de där vännerna som alltid finns där oavsett genom livet.

Hade en man ställt ultimatum som du föreslår lite längre upp så hade jag skrattat rakt ut och vinkat hej då faktiskt. Mina vänner är en del av mitt liv liksom min familj, de har byggt den jag är idag, kvinnan den där mannen påstår sig vara kär i eller älska, utan dem hade jag aldrig varit henne.
  • Anonym (anonym)

Nu är ju oftast inte arbetskamrater kompisar som man umgås med.
    Har man vänner man gillar att umgås med oavsett vilket kön de har så brukar man fortsätta att umgås med dessa även när man är i en relation.
  • HäckHäxan
    Anonym (anonym) skrev 2015-06-19 09:17:07 följande:
    Har man vänner man gillar att umgås med oavsett vilket kön de har så brukar man fortsätta att umgås med dessa även när man är i en relation.
    Ja precis då. Hela ens sociala liv faller och försvinner ju inte bara för att man får en relation även om man kanske prioriterar om sin tid lite.

Jag vill fortfarande umgås med mina vänner. Med eller utan min partner spelar ingen roll. Kommer mina vänner och en partner överens så är ju det kalasfint.
  • HäckHäxan
    Anonym (anonym) skrev 2015-06-19 09:17:07 följande:
    Ja precis då. Hela ens sociala liv faller och försvinner ju inte bara för att man får en relation även om man kanske prioriterar om sin tid lite.

Jag vill fortfarande umgås med mina vänner. Med eller utan min partner spelar ingen roll. Kommer mina vänner och en partner överens så är ju det kalasfint.
  • Tecum
    HäckHäxan skrev 2015-06-19 06:05:25 följande:
    Dumheter. Ibland kommer man på att man passar bäst som vänner än något annat alls.

Skulle aldrig plocka bort min bästa vän ur mitt liv bara för att vi legat och kan inte en man leva med det så är han inte rätt man för mig. Det finns ju alltid skäl till att man är ex eller bara vänner osv, något fattades, något som den där nya man delar livet med har, som den andre inte hade.
    Precis, det har jag skrivit flera gånger här men bara blivit avfärdad som toffel. Vissa verkar tro att kvinnor alltid går och suktar efter sina ex. Men det finns ett skäl till att någon är ett ex, hen var av någon anledning inte bra nog.
  • HäckHäxan
    Tecum skrev 2015-06-19 21:35:05 följande:
    Precis, det har jag skrivit flera gånger här men bara blivit avfärdad som toffel. Vissa verkar tro att kvinnor alltid går och suktar efter sina ex. Men det finns ett skäl till att någon är ett ex, hen var av någon anledning inte bra nog.
    Första spontana tanken blir att de kanske dömer andra efter sig själva för att de själva går runt och suktar efter sina ex ? Jobbigt läge i så fall för alla berörda tänker jag.
  • Tecum
    HäckHäxan skrev 2015-06-19 22:02:36 följande:
    Första spontana tanken blir att de kanske dömer andra efter sig själva för att de själva går runt och suktar efter sina ex ? Jobbigt läge i så fall för alla berörda tänker jag.
    Kan mycket väl vara så. Men förbluffande många är väldigt svartsjuka av sig, jag misstänker att det är genetiskt. Jag menar, idag har ju nästan alla en sexuell historik bakom sig när man väl träffar den man vill bilda familj med. Vad är det att hetsa upp sig för...?
  • HäckHäxan
    Tecum skrev 2015-06-19 22:19:56 följande:
    Kan mycket väl vara så. Men förbluffande många är väldigt svartsjuka av sig, jag misstänker att det är genetiskt. Jag menar, idag har ju nästan alla en sexuell historik bakom sig när man väl träffar den man vill bilda familj med. Vad är det att hetsa upp sig för...?
    Som en genetisk ärvd otrygghet och osäkerhet då. Jag tror det kan vara en kombination mellan inlärda normer, religioner, biologi osv.

Däremot tror jag och hävdar jag bestämt att svartsjuka är en av de fulaste känslorna som finns och tyder på osäkerhet och otrygghet och är absolut oattraktivt... man kan inte äga någon oavsett om den haft noll eller 100 partners. Någon måste välja att vilja dela livet med en helt frivilligt, för att man vill, för att man älskar, för att man mår bra och för vad man känner att just vi två är tillsammans. ja ungefär så.
Svar på tråden Min flickvän har haft sex med sin kompis - Retroaktiv svartsjuka