• Anonym (Förvirrad)

Fick reda på att min pojkvän är transa? ..

Fick häromdagen reda på att min pojkvän sedan lite mer än ett år vill klä sig i tjejkläder och sminka sig. Inte jämt men ibland. Han berätta detta själv och till en början tänkte jag inte så mkt på det utan tyckte att det var en kul grej. Men nu 2 dagar senare så vet jag inte. Det kom som en  total överraskning för mig då han är rätt "grabbig" av sig och det är ju det jag gillar med honom, bland mycket annat. Under detta året har han försökt att förtränga bort det och låtsas som ingenting och jag märker på honom redan att han efter han berätta är mycket gladare. Han har inget intresse  över huvud taget för samma kön så det är bara det att han vill klä sig i tjejkläder ibland. 

Själv vet jag inte inte vad jag tycker just nu. Vill att han ska må bra och vara sig själv först och främst då jag älskar honom mer än allt. Men allt känns så himla konstigt just nu. 

Någon som har liknande erfarenhet av detta? Hur funkar det? Påverkar det förhållandet mycket? 

Jag vill också tillägga att jag är extremt öppensinnad och vill gärna se hur detta funkar osv men jag är bara rädd för att jag ska tycka att det känns fel.. 

Vill gärna ha killars synpunkt i detta också. 

• Svar på tråden Fick reda på att min pojkvän är transa? ..
  • Anonym (aldrig!)

Detta hände även mig... jag klarade inte av det. Jag dumpade..... efter några veckor.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (aldrig!) skrev 2015-06-15 21:46:07 följande:

Detta hände även mig... jag klarade inte av det. Jag dumpade..... efter några veckor.

Ok tråkigt :/ 
    Vill gärna att detta ska funka. Men det är bara jag i hela världen som vet detta och jag kan ju inte säga det till någon (därför jag skriver här var tvungen att ventilera lite). 

Hur var din pojkvän, ville han klä sig ofta i tjejkläder eller mer sällan? 
    (Känns inte ens som det spelar roll heller förresten.. det är liksom vetskapen om att han vill ha på sig tjejkläder som stör just nu, och då spelar det ingen roll om det så är en gång om året.)
  • Anonym (aldrig!)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-06-15 21:53:44 följande:
    Ok tråkigt :/ 
    Vill gärna att detta ska funka. Men det är bara jag i hela världen som vet detta och jag kan ju inte säga det till någon (därför jag skriver här var tvungen att ventilera lite). 

Hur var din pojkvän, ville han klä sig ofta i tjejkläder eller mer sällan? 
    (Känns inte ens som det spelar roll heller förresten.. det är liksom vetskapen om att han vill ha på sig tjejkläder som stör just nu, och då spelar det ingen roll om det så är en gång om året.)
    Det var sällan, men jag kunde inte bara ha sex med honom och samtidigt veta att han ville ha kvinnokläder.... all sexlust bara dog.
  • Anonym (Men snälla)

Du tycker att du är "extremt öppensinnad" och hojtar och skriker att du älskar honom. Men du pallar inte att han gillar att klä sig i kläder som av norm inte passar hans kön? Nej du får nog dumpa så han kan hitta någon som älskar honom som han är och kanske jobba lite på självkännedomen också för "extremt öppensinnad" är du då rakt inte.

• Trött anonym

Till människan ovanför mig. Visste att de skulle komma en gnällapa som dig. Tänk dig in i TS situation istället. Situationen är inte så enkel som du tror att det är och eftersom att du heller inte har något bra svar på de TS söker kan du lika gärna vara tyst. (Inte för jag har det heller men jag stör mig på sånna som dig.)

• Anonym (kanske lite)

Inte allt på samma gång, men min expojkvän brukade måla naglarna och fick mig att börja med det. Två andra killar jag gillat bär kjol / använder kajal. Samtliga identifierade sig som män och detta var inget störde mig, snarare tvärtom.

• Anders 386

När jag var ung tyckte jag om att sätta på mig sexiga tjejunderkläder. När min fru kom på mig blev det ett jäkla liv och det blev krisigt i förhållandet. Men jag fattar inte riktigt varför det ska vara så tabu? Det handlar om en lite ovanlig sexfetich, inget annat.
    Nu har jag helt tappat intresset för kvinnounderkläder och jag lever fortfarande med samma partner. Och vi är lyckliga ihop och har ett bra sexliv, men ämnet är fortfarande tabu att prata om.

Jag tycker inte det är så stor grej faktiskt, tyder på en viss öppenhet mot sex öht som kan vara positiv. Men det är tydligen så fortfarande att det är väldigt viktigt för en man att inte visa något annat en en gammaldags kraftfull manlighet som ser allt kvinnligt som en "svaghet" - och därför är det kvinnliga förbjudet.
    Den dag en man kan klä sig i kvinnokläder utan att skämmas har vi äntligen uppnått jämlikhet mellan könen.

• Fjäril Vingad

Älskar du honom? Om du gör det, och det antar jag att du gör, så stötta honom. Okej, han gillar kvinnokläder, så vad gör det? Kvinnokläder kan ju vara rätt snygga.

Prata med honom, lyssna på hur han känner och försök förstå. Även om det är svårt så ge det tid. Men framför allt prata, och tänk på att han i grund och botten är samma människa, men har bara blivit ärlig mot sig själv. Detta mår han bra av, se om du kan unna honom detta. Det har ju eg inget med dig att göra. Han lär ju älska och uppskatta dig än högre om du kan stötta honom i detta.

• Anonym (man forty)

Jag är man som gillar tjejkläder ibland och det funkar bra med min sambo (sedan >20 år). Så länge det är en lek ibland som inte tar överhanden är det inga problem, utan tvärtom en krydda. Sex är otroligt trist utan fantasi och lek och kan man bara bjuda till lite ömsesidigt blir det både roligare och skönare. Dessutom tror jag ett förhållande stärks av förtroligheter.

• Anonym (Men snälla)
    Trött anonym skrev 2015-06-16 02:17:04 följande:

Till människan ovanför mig. Visste att de skulle komma en gnällapa som dig. Tänk dig in i TS situation istället. Situationen är inte så enkel som du tror att det är och eftersom att du heller inte har något bra svar på de TS söker kan du lika gärna vara tyst. (Inte för jag har det heller men jag stör mig på sånna som dig.)

Jag har förvisso levt med en faktisk transvestit utan problem i flera år men visst har du rätt. TS situation är uppenbarligen inte lika som min eftersom TS är trångsynt och inte älskar sin partner trots dennes så kallade brister. Jag har helt enkelt problem med att sätta mig in i det tankesättet och den intoleransen. Mitt svar är  helt baserat på hur man hanterar situationen i verkligheten. Du är alltså trött på människor som svarar utifrån egen erfarenhet men ville du hellre att någon skulle skriva lite halvsanningar, fantasier och magiska lösningar som förändrar TS partner? TS kan bara förändra sitt eget tänkande och kan hon inte det så är det bara mitt råd som gäller. Så ser verkligheten ut.
Svar på tråden Fick reda på att min pojkvän är transa? ..