Fick reda på att min pojkvän är transa? ..
Fick häromdagen reda på att min pojkvän sedan lite mer än ett år vill klä sig i tjejkläder och sminka sig. Inte jämt men ibland. Han berätta detta själv och till en början tänkte jag inte så mkt på det utan tyckte att det var en kul grej. Men nu 2 dagar senare så vet jag inte. Det kom som en total överraskning för mig då han är rätt "grabbig" av sig och det är ju det jag gillar med honom, bland mycket annat. Under detta året har han försökt att förtränga bort det och låtsas som ingenting och jag märker på honom redan att han efter han berätta är mycket gladare. Han har inget intresse över huvud taget för samma kön så det är bara det att han vill klä sig i tjejkläder ibland.
Själv vet jag inte inte vad jag tycker just nu. Vill att han ska må bra och vara sig själv först och främst då jag älskar honom mer än allt. Men allt känns så himla konstigt just nu.
Någon som har liknande erfarenhet av detta? Hur funkar det? Påverkar det förhållandet mycket?
Jag vill också tillägga att jag är extremt öppensinnad och vill gärna se hur detta funkar osv men jag är bara rädd för att jag ska tycka att det känns fel..
Vill gärna ha killars synpunkt i detta också.