Inlägg från: Anonym (rid inte ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rid inte ensam)

Rädd för mitt jobb

Usch stackare, låter jobbigt. Kan du inte säga till chefen när h*n kommer tillbaka efter sommaren att du inte har hunnit rida in dom två hästarna ordentligt. Du ska verkligen inte vara ensam och rida in hästarna, för som du säger, det kan hända någonting och ingen upptäcker dig. Chefen har lämnat över ett stort ansvar till dig, alldeles för stort i mina ögon sett.

Hur kommer det sig att du är helt ensam, finns det ingen annan där på hela sommaren som du kan rida tillsammans med eller som är med när du rider hästarna?

Anonym (Jen) skrev 2015-06-16 08:47:52 följande:
    Hon har mig för att ta hand om sina hästar och resten av stallet, hon rider inte själv alls och är ju som sagt knappt aldrig hemma.
    Hon var med i början, då det tajmade väl när hon vsr hemma, sen tyckte hon jag skulle kunna klara det ensam, trots att de bara är 3 år gamla och inte går att svänga...

Kan man vägra vissa arbetsuppgifter?

Det där är inget bra. Jag får dåliga vibbar av det här. Hon utnyttjar dig och betalar dålig lön. Hon rider inte själv utan låter andra göra jobbet....va!!!

Ja du kan vägra arbetsuppgifter. Det enda som händer är att hon "sparka dig" men det gör hon säkert inte, hon behöver dig där Och även om det skulle bli så så gör det ju ingenting när du ändå inte ska stanna kvar för om du har sökt in till universitetet till hösten så är det inte lång tid kvar´......juni är snart slut så juli och halva augusti.
    När får du besked om du har kommit in....är det inte rätt snart?
    Stå på dig. Ingen vill bli utnyttnad!!

Lycka till med studierna {#emotions_dlg.flower}

Det är klart att det blir skitsnack och dålig atmosfär hon aldrig är där. Vart åker hon när hon är borta? Ringer hon någon gång och kollar läget? Hur det går för dig med hästarna och inridningen t.ex.?

Hur gammal är hon?

Jag menar inte skitsnack om dig nu, det hoppas jag du förstår. Utan allmänt skitsnack alltså.

Svar på tråden Rädd för mitt jobb