• MajaMaria79

Rädd för mitt jobb

Men du... sådär kan du ju inte ha det. 
    Kan du inte gå till läkaren och berätta om den psykiska stressen och att du verkligen mår dåligt. Kanske kan få en sjukskrivning tills skolan börjar?
    (Klart du kommer in )

• MajaMaria79

Men om du är sjuk så är du. Hon har ingen rätt att kräva att du ska jobba om du är sjuk. 

Skaffa dig ett sjukintyg och lämna till henne. Resten är hennes bekymmer, det kan du strunta i. Hon ska skaffa in vikarie och sådant, det kan aldrig vara ditt ansvar.

Du måste nog börja stå upp för dig själv, det är tyvärr ingen annan som gör det. den här kvinnan kommer aldrig själv att fatta hur tokigt allt är.  Skydda dig själv. 

• MajaMaria79

du får ut 80%  av lönen som sjukskriven. 
    Okej, så säg att hon tycker att det är du som står i vägen mellan henne och pengarna om du "trasslar". So be it! 
    Du bara skickar henne sjukskrivningen och stannar hemma. Ja okej, du kanske ska ringa och säga att du är sjuk också. 
    Men sedan gör du inget mer. Hon får ensam ta hand om sin frustration. 

Det är verkligen inte svårt, jag lovar dig. Och du har inget ansvar för att fixa något. 
    Ring facket och dubbelkolla om det känns vagt med råd från en random människa på nätet. 

Svar på tråden Rädd för mitt jobb