• Kaaka

Ska min dotter träffa sin pappa?

Hej!

Jag har en dotter som snart fyller 5 år.

För 2 år sen snart separerade jag med hennes pappa. Han tog separationen väldigt hårt och föll tillbaka till gamla vanor där både alkohol och droger förekommer. Efter ca 6 månader av hopp och tro om att han skulle bättra sig klippte jag deras relation helt, tills han ordnade upp sitt liv.

Nu har det gått 9 månader sen dom sågs.

Han vill träffa våran dotter. Men jag vet inte vad som är rätt. Hon frågar inte om honom men nämner hon ibland.

Min fråga är om dom ska få ses? Tillsammans med mig då såklart. Och ska dom få ses trotts att det kan dröja veckor och kanske månader tills nästa gång pga hans destruktiva liv?

Vad är rätt mot en 5 åring?

• Svar på tråden Ska min dotter träffa sin pappa?
  • Kaaka

Han är tyvärr inte ren, men kan hålla sig nykter om man säger så. Att dom skulle få träffas när han är berusad är helt uteslutet.

• Kaaka

Tack för ditt svar!

Jag försöker också ge henne en vanlig vardag precis som du beskriver.

Jag har sagt att hon måste bli ren för att få ha något umgänge. Men inget har hänt på 9 månader och nu tänker jag om det kanske blir en "morot" för honom att få träffa henne, men jag är ju rädd för hur hon kommer reagera om hon kanske inte får träffa han igen pga att han är som han är.

Ska jag kanske fortsätta att bara stå på mig tycker du?

Svar på tråden Ska min dotter träffa sin pappa?