Inlägg från: Anonym (arg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (arg)

Utskäld av chef för mensvärk

Usch vad jag avskyr idioter som inte litar på en vanlig, plikttrogen människa när hen säger att hen mår för dåligt för att jobba! Vanlig mens är förvisso ingen sjukdom, men onormalt kraftig mensvärk är det. Hoppas att hon kan få hjälp av läkare så att det blir bättre! Och är hon inte med i facket så bör hon bli det med en gång, så kan hon få hjälp ifall chefen fortsätter trilskas (i alla fall om hon har en tillsvidareanställning).

• Anonym (arg)
    Anonym (Brla) skrev 2015-06-20 10:42:00 följande:
    Ts du tycker alltså att alla kvinnor ska f,å vara hemma två-tre dagar varje månad?

Tror du på allvar att alla kvinnor har så svåra menstruationssmärtor som de ts beskriver? Då kan jag informera dig om att så icke är fallet. De flesta av oss fungerar helt okej på jobbet när vi har mens. Och skulle vi få ont så tar vi en receptfri värktablett och så är problemet ur världen. De enda som har rätt att sjukskriva sig är det lilla fåtal som har riktigt stora besvär. Kan vi inte unna dem det? Det är ju inte som att de sitter hemma och njuter av ledigheten.
  • Anonym (arg)
    Anonym (bert-conny) skrev 2015-06-20 12:40:38 följande:
    Det är väl inga problem.

Nej, precis. Det är (Brla) som målar fan på väggen. Jag antar att resten av ditt inlägg egentligen inte var riktat till mig.
Svar på tråden Utskäld av chef för mensvärk