Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

Vad lägger du ut på din häst i månaden?

Har sålt min häst förra året men den kostade ca 4000 kr per månad. Det täckte plats i kollektivstall utanför Lund, foder, träning varannan vecka (200 kr per lektion), hovslagare, försäkring, veterinär etc. Vissa månader var billigare men jag förde alltid över 4000 för då hade jag lite marginal till de dyrare månaderna. Känner mig rik nu utan häst och sparar mycket pengar per månad. Har dock förmånen att få rida min gamla häst ibland när jag vill så nu får man glädjen men utan kostnaderna och det totala ansvaret.

• Seven Costanza
    Classic skrev 2015-06-18 22:57:26 följande:

okej tack! Ja det kostar ju en hel del och kräver mycket tid. Låter ju fantastiskt! :)

Ja det är jättebra. Jag sålde honom dock inte pga ekonomin utan för att vi ska flytta utomlands några år och jag är gravid så när vi kommer tillbaka tror jag inte att jag skulle haft tid med honom om jag fortfarande ägt honom. Jag är glad att ha hittat en bra familj att sälja honom till .
  • Seven Costanza
    Classic skrev 2015-06-18 23:51:25 följande:

Jaha spännande! Man får gratulera till den kommande bebisen :D. Ja det låter ju super!

Tack, det ska bli jättekul! Planerat du att köpa häst nu eller har du redan? Det beror ju mycket på var man bor vad det kostar. Ju större stad desto dyrare verkar det som.
  • Seven Costanza
    Classic skrev 2015-06-18 23:51:25 följande:

Jaha spännande! Man får gratulera till den kommande bebisen :D. Ja det låter ju super!

Tack, det ska bli jättekul! Planerat du att köpa häst nu eller har du redan? Det beror ju mycket på var man bor vad det kostar. Ju större stad desto dyrare verkar det som.
  • Seven Costanza
    Classic skrev 2015-06-19 00:17:49 följande:

Planerar på att köpa eller ta en på foder :) har haft hästar förr när man bodde hemma och på foder så får se! ja men absolut! sen lite vad man vill ha för slags stall osv :)

Okej, mitt tips är att använda sig av ett extra konto i sin internetbank (åtminstone på Sparbanken kan man ha flera konton på samma inloggning) och föra över samma summa till hästkontot varje månad. Lite mer än vad en billig månad brukar kosta, så har man till de månader man har hovslagare, veterinär etc. Lycka till!
Svar på tråden Vad lägger du ut på din häst i månaden?