• Sensitiveguy

Borgerlig eller vänster?

Ja, var befinner ni er på det politiska landskapet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borgerlig eller vänster?
  • IsDimma
    Sensitiveguy skrev 2015-06-19 03:46:56 följande:
    Så långt?
    Kan knappast bli annat med en kommunist till pappa och en vänsterpartist till mamma...
  • politruken2

Jag kan tyvärr inte rösta i tråden, efterssom du valt placeringen av de olika partierna så konventionellt vänster / höger.

Jag tycker det viktigaste i politik är att ha en åsikt i SAKFRÅGORNA och vill man sedan välja ut ett parti så bör väl partiet tycka lika.

Oftast blir det så för mig att vissa partier har en poäng som jag vill stödja i EN sakfråga och ett annat i en ANNAN sakfråga.

Just nu är det hela en "robinsontävling" där man skall välja den som är "bäst" / "sämst".

Så jag kommer att välja parti efter det som dels har MIN åsikt i sakfrågan, och dels som jag tror är ÄRLIGA och KAPABLA att genomföra förändringen.

Vad mamma eller pappa röstade på har ingen betydelse, jag kan se vad DE kämpade för DÅ, men NU är de NU.

Strunta i vad dina kompisar tycker och vad de skulle säga om de visste vad du röstat på ( vi har ju fortfarande valhemlighet), utan tänk efter vad DU tycker och arbeta för att det hela skall bli som DU vill. Skit i PK, följ ditt hjärta.

• Sensitiveguy
    IsDimma skrev 2015-06-19 19:15:23 följande:

Kan knappast bli annat med en kommunist till pappa och en vänsterpartist till mamma

Demokrati innebär en viss grad av fri vilja, har den tanken slagit dig?
  • Sensitiveguy
    MissPin skrev 2015-06-19 19:34:28 följande:

Vänster

Därför att...?
  • Sensitiveguy

Märkligt att Familjeliv laggar så mycket i tider som dessa.

• IsDimma
    Sensitiveguy skrev 2015-06-19 19:38:46 följande:
    Demokrati innebär en viss grad av fri vilja, har den tanken slagit dig? smile1.gif
    Ja. Jag vet. Men jag tror mycket att det är en del av uppfostran. Det har pratats en del politik hemma men framförallt så är det värderingar som förts vidare. Jag bor ihop med en man som röstade på folkpartiet senast och vi pratar mycket politik hemma men jag är så mycket vänster som man bara kan bli i alla mina värderingar så jag ser annan utväg
  • Simon 681

Mer borgerlig än vänster, röstar däremot inte på bogarna eftersom de är dåliga på min hjärtefråga - personlig integritet.

Jag ifrågasätter också att SD tas upp som "borgare" trots att det blocket hade majoritet och inte bildade regering.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Sensitiveguy
    Simon 681 skrev 2015-06-19 21:00:06 följande:

Mer borgerlig än vänster, röstar däremot inte på bogarna eftersom de är dåliga på min hjärtefråga - personlig integritet.

Jag ifrågasätter också att SD tas upp som "borgare" trots att det blocket hade majoritet och inte bildade regering.

Sedan när utgör SD ett eget block?
  • Sensitiveguy
    Simon 681 skrev 2015-06-19 21:00:06 följande:

Sedan när utgör SD ett eget block?
Svar på tråden Borgerlig eller vänster?