Borgerlig eller vänster?
Ja, var befinner ni er på det politiska landskapet?
Ja, var befinner ni er på det politiska landskapet?
Jag kan tyvärr inte rösta i tråden, efterssom du valt placeringen av de olika partierna så konventionellt vänster / höger.
Jag tycker det viktigaste i politik är att ha en åsikt i SAKFRÅGORNA och vill man sedan välja ut ett parti så bör väl partiet tycka lika.
Oftast blir det så för mig att vissa partier har en poäng som jag vill stödja i EN sakfråga och ett annat i en ANNAN sakfråga.
Just nu är det hela en "robinsontävling" där man skall välja den som är "bäst" / "sämst".
Så jag kommer att välja parti efter det som dels har MIN åsikt i sakfrågan, och dels som jag tror är ÄRLIGA och KAPABLA att genomföra förändringen.
Vad mamma eller pappa röstade på har ingen betydelse, jag kan se vad DE kämpade för DÅ, men NU är de NU.
Strunta i vad dina kompisar tycker och vad de skulle säga om de visste vad du röstat på ( vi har ju fortfarande valhemlighet), utan tänk efter vad DU tycker och arbeta för att det hela skall bli som DU vill. Skit i PK, följ ditt hjärta.
Vänster
Kan knappast bli annat med en kommunist till pappa och en vänsterpartist till mamma
Vänster
Märkligt att Familjeliv laggar så mycket i tider som dessa.
Mer borgerlig än vänster, röstar däremot inte på bogarna eftersom de är dåliga på min hjärtefråga - personlig integritet.
Jag ifrågasätter också att SD tas upp som "borgare" trots att det blocket hade majoritet och inte bildade regering.
Mer borgerlig än vänster, röstar däremot inte på bogarna eftersom de är dåliga på min hjärtefråga - personlig integritet.
Jag ifrågasätter också att SD tas upp som "borgare" trots att det blocket hade majoritet och inte bildade regering.