• Anonym (trött)

Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....

.... ja, inte riktigt kankse men han snarkar inte varje natt, men ibland kan han snarka kanske tio gånger och jag vaknar och försöker peta lite på honom så att han vänder sig om och slutar snarka. Vissa nätter funkar det inte så bra utan jag får väcka honom många gånger. Det slutar med att HAN blir arg på MIG för att HAN inte får sova! Men jag då???? Jag får ju heller inte sova när han snarkar hela tiden och dessutom blir förbannad på mig! Tydligen är det okej att väcka honom om han snarkar tre gånger men inte om det blir tio gånger. Han väcker mig om jag snarkar förresten.

Jag tycker han är en fet egotripp. Jag (som är gravid) får stå ut med hans snarkande om han ändå inte slutar efter tre gånger på natten - hans slutsats är alltså att hans sömn går före min sömn. (trots att han är orsaken till att jag inte får någon)

• Svar på tråden Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....
  • Pingla med en åsikt

be honom söka hjälp!

• janne j

jag hade också blivit arg på dig, han kan inte så lätt påverka det faktum att han snarkar men du kan köpa ett par öronproppar så att du slipper höra hans snarkande.

• Firren
    Haha! Förlåt jag skrattar! Min man är likadan, han snarkar oupphörligen. Jag försöker alltid peta på honom först lite försiktigt, sen när han inte reagerar så blir jag lite mera puttande. Han blir alltid jätte förbannad!
    Ofta säger han "Va fan gör du? Jag har inte snarkat, jag sover ju inte ens för fan, är du dum?!"
    Varpå jag trött svarar: "Men om du inte sover, kan du inte sluta med de där oljudet då...?".

På dagarna förstår han mig, men på natten då han sover tänker han inte så klart.

De får väl söka hjälp eller så får man byta sovrum.
    Jag fortsätter och banka ett tag till, men snart kanske man ledsnar.
    Tårtgalen mamma till 3, -99, -01 och -05.
  • Firren

Jag vill inte ha öronproppar för jag vill höra barnen.

Tårtgalen mamma till 3, -99, -01 och -05.
  • Paksenarion

faktiskt finns det hjälp och få när man snarkar....
    Och det är viktigt att skaffa hjälp om snarkar mycket.
    Det stör ens egen sömn oxå.

Lycka till

• Anonym (trött)

Firren
    Min man förstår mig inte på dagen heller och det är det som är mitt stora problem just nu. Han tycker alltså på allvar att bara han får sova så gör det inget om jag inte kan sova. Jag ska bara accpetera när det blir tio gånger på en natt. Och det blir det inte varje natt bara då och då. Om han blir lite sur på natten gör inget för mig men när han fortsätter att envisas med att hans sömn är viktigare även på dagen så.

Öronproppar fastnar inte riktigt i öronen och kliar förskräckligt och så vaknar jag inte när jag ska vakna av väckarklockan då heller.

• Anonym (trött)

Och precis Firren, jag vill höra barnen!

• Anonym (trött)

Är det verkligen rätt att han är förbannad på mig alltså för att jag tycker att han resonerar helt egotrippat?? Vem är det som är egotrippad här? Ska jag bara acceptera att han snarkar och att jag inte får väcka honom då?

• Piri

Min mamma köper snarkplåster på apoteket. Pappa tycker att de funkar jättebra!

• Trikarn

min man snarkar när han ligger på rygg..så jag knuffar på honom tills det att han lägger sig på sidan...ibland är jag dum och nyper honom i näsan då blir han irreterad och vänder på sig.....fast han sover sig igenom alltihopa...

Svar på tråden Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....