• Anonym (trött)

Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....

.... ja, inte riktigt kankse men han snarkar inte varje natt, men ibland kan han snarka kanske tio gånger och jag vaknar och försöker peta lite på honom så att han vänder sig om och slutar snarka. Vissa nätter funkar det inte så bra utan jag får väcka honom många gånger. Det slutar med att HAN blir arg på MIG för att HAN inte får sova! Men jag då???? Jag får ju heller inte sova när han snarkar hela tiden och dessutom blir förbannad på mig! Tydligen är det okej att väcka honom om han snarkar tre gånger men inte om det blir tio gånger. Han väcker mig om jag snarkar förresten.

Jag tycker han är en fet egotripp. Jag (som är gravid) får stå ut med hans snarkande om han ändå inte slutar efter tre gånger på natten - hans slutsats är alltså att hans sömn går före min sömn. (trots att han är orsaken till att jag inte får någon)

• Svar på tråden Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....
  • Sunflower
    När min man snarkar brukar jag först putta till honom, och om det inte hjälper så tar jag hans täcke och går ut och lägger det på soffa och säger att -Nu sover du där!!!!! Och det gör han
  • rebeckaa

Han verkar ju vara egoistisk, han ska ju inte bli arig på dig det är ju han som snarkar så att du måste väcka han för du måste ju också få sova. Tycker att han skulle gå och lägga sig på soffan så att han slipper bli väckt då och så stör han inte dig.

• Anonym

Lägg honom i soffan. Det gjorde jag med min man. Tycker inte det är så noga att man ska sova tillsammans. Jag sover bäst ensam och han med.

• fisbubbla

Varför ska dom sova på soffan? Och varför ska dom bli väckta bara för ni blev det? :-P Att snarka är väl inget man bestämmer sig för, ellerhur? Så jag tycker gott och väl att om era karlar snarkar, då kan ni för fasen ta med er täcke och gå och lägga er själva på soffan, då får båda sova och ni slipper höra surgubbar

Låter egoistiskt att han blir sur ja, men hur egoistiskt låter det inte då att dom ska behöva sova på soffan för något dom inte rår för? Gör det själva om det är så jobbigt!

• Mynta13

Jag förstår inte riktigt varför man ALLTID ska sova i samma säng eller i samma sovrum. Jag önskar det var mer legitimt att ha skilda sovrum även om man är under 80 år. Det bästa är eget rum som är tyst och lugnt, vill man träffas är det ju bara för den ena att traska in till den andra. Detta är mitt drömscenario!

• Jenny S

Men om det är ett problem som påtalas gång efter gång och vederbörande inte gör något åt det så tycker jag nog att den snarkande kan lyfta på röven från sängen!

• Sunflower

Fisbubbla

Ja, så kan man ju också se det. Men eftersom min man varken går ner i vikt, vill göra en snarkoperation, orkar vända sig när han snarkar, så får han flytta sig till soffan.

• Anonym (SNARKSKADA)

mmmm...samma här, tycker inte att man ska få en utskällning för att man inte själv kan sova när han snarkar, låter helt sjukt. Låt honom sova i soffan så att du din stackare, som är gravid och allt, får sömn.Tids nog kommer det en period där du kanske måste vara uppe hela nätterna.
    DU MÅSTE FÅ DIN SÖMN.
    Du behöver den verkligen och jag tycker att din kille låter som en liten "Egon" för mig.
    uSCH JA...

• Piri

Min sambo snarkar oxå. Inte så farligt men tillräckligt för att ibland störa min nattsömn. Speciellt illa blir det om han festat lite, då snarkar han nåt bedrövligt!! Dessutom sover han tyngre då så det går absolut inte att väcka honom eller ens rubba på honom. Så nu för tiden går jag och lägger mig i gästrummet vid dessa tillfällen. Då får vi sova bägge två. Som ett litet plus har han då lite dåligt samvete för att han "jagat" mig ur sovrummet.

TS: Jag tycker inte att han har rätt att bli arg på dig. Visst, i sömnen kan man inte alltid ta ansvar för sina handlingar och snarka rår man inte för att man gör. Men eftersom detta tydligen är ett stort problem för er så borde han vara villig att försöka göra något åt det. Köp en liten förpackning snarkplåster på Apoteket och testa. Funkar det inte så vet ni ju åtminstone det. Då är det bara att prova nästa tips på vägen.

Sen tycker jag att det låter lite som dubbelmoral - han får väcka dig när/om du snarkar, men du får inte väcka honom..!? Hur ska det bli när bäbisen kommer.....

• Anonym (Lösning!)

Till TS...Låt honom sova i soffan tills han har sökt hjälp eller köpt plåster eller något som kan hjälpa. Skulle han tycka att du kräver för mycket av honom så be honom flytta!!

• Anonym

Min sambo snarkar något fruktansvärt, och jag kan inte låta bli att bli skitarg när jag ligger sömnlös timme efter timme medan hans sover hur gott som helst. Jag anser också att han visst kan rå för att han snarkar, då snarkandet blivit mycket värre sedan han gått upp i vikt. När han var normalviktig snarkade han bara i fyllan. Så nu sover han i vardagsrummet och jag i sovrummet, och vi är inte alls lika sura på varandra längre då vi båda är utvilade. Nackdelen är att sexlivet blivit lidande... Men han håller nu på att gå ner i vikt, så förhoppningsvis kan vi sova ihop igen om ett tag.

• Anonym

Min sambo slår mig i huvudet med sina armbåge vaaaaarje natt! Han är helt galen då han sover, man kan fan tro att han får betalt för att röja runt och vifta med kroppsdelar. Men iaf, då han gör det får han ett stort glas med vatten över sig. Oftast märker han aldrig ens det utan bara fortsätter vifta.

Jag får väl börja sova med hjälm o tandskydd!

• janne j

"Jag får väl börja sova med hjälm o tandskydd! "

Varför inte använda ett heltäckande visir direkt

Om ni har så mycket problem med en snarkande partner och det är svårt att lösa får ni överväga att sova i skilda sovrum så att båda parter får sova ut i lugn och ro

• Anonym (samma sits)

att sova med en snarkare är inte kul, jag har det oxå så. undrar oxå varför hans sömn går före min,jag som är gravid behöver väl sömn mer än han-och när bebben kommer vet man ju vem som kommer att gå upp på nätterna så det borde väl vara min tur att sova nu!

Svar på tråden Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....