• Anonym (trött)

Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....

.... ja, inte riktigt kankse men han snarkar inte varje natt, men ibland kan han snarka kanske tio gånger och jag vaknar och försöker peta lite på honom så att han vänder sig om och slutar snarka. Vissa nätter funkar det inte så bra utan jag får väcka honom många gånger. Det slutar med att HAN blir arg på MIG för att HAN inte får sova! Men jag då???? Jag får ju heller inte sova när han snarkar hela tiden och dessutom blir förbannad på mig! Tydligen är det okej att väcka honom om han snarkar tre gånger men inte om det blir tio gånger. Han väcker mig om jag snarkar förresten.

Jag tycker han är en fet egotripp. Jag (som är gravid) får stå ut med hans snarkande om han ändå inte slutar efter tre gånger på natten - hans slutsats är alltså att hans sömn går före min sömn. (trots att han är orsaken till att jag inte får någon)

• Svar på tråden Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....
  • Karpet

Min sambo snarkar också ibland. Då brukar jag rycka undan kudden under hans huvud. Då slutar han. Innan jag kom på det här tricket så gick jag och lade mig på soffan istället. Det funkade ju också, men speciellt för att vi har en stor och bekväm soffa.

• Anonym (Snarkare)

Hm, jag snarkar visst som sjutton oxå. Det är värre sen jag blev gravid. Min sambo brukar inte väcka mig men nu snarkar jag visst högre än någonsin! Jag blir jätte arg om någon väcker mig när jag sover överhuvudtaget, speciellt nu när det är svårt nog att hitta en skön sovställning. Har sagt att han kan sova i gästrummet men det vill han inte...vill inte heller att jag ska sova där. Visst förstår jag att han blir irriterad...men jag blir lika irriterad när han väcker mig kan jag lova!!!

• Pingla med en åsikt

Karpet:

Ha ha ha ha!

• Anonym

Det känns ju faktiskt jätteviktigt att du som är gravid får all sömn som du kan få, och det borde din kille förstå. Kanske behöver påminna honom lite om att det är du som ska orka igenom en graviditet + en förlossning.

• Storm07

Jag håller faktiskt med dig TS! Min man snarkar också jättemycket. Första halvåret när vi flyttade ihop var olidigt! Jag låg och puttade på honom hela nätterna och sov ingenting men följd att jag knappt klarade av att vara vaken på jobbet.
    Sedan hittade vi en snarkskena i plast på Apoteket som man har i näsan på natten. Då snarkade han mycket tystare, så nu vaknar jag i alla fall inte av hans snarkningar längre. Ibland när jhan är förkyld snarkar han så högt så jag vaknar, men då får han gå och lägga sig i soffan. Det är ju inte jag som stör friden i sovrummet, så varför ska jag straffas och få lägga mig på soffan? Han skulle bara våga prioritera sin sömn framför min! Duger inte soffan när han snarkar högt har han alltid alternativet att söka hjälp via sjukvården.

• Mirris

Jag var ihop med en kille som snarkade så tapeterna lossnade... jäklar va jobbigt det var. Slutade med att han köpte öronproppar till mig, och sen kunde jag änteligen sova igen!

Lite obehagligt i början med proppar, men man vänjer sig snabbt.

• Anonym (snarkare)

Jag har opererat mig två gånger för snarkning. Och jag blir skitförbannad om någon väcker mig för att jag snarkar - precis som om jag skulle kunna göra någonting åt det, det kan jag ju inte! Ännu värre skulle det vara om någon väckte mig tio gånger på en natt! Man sover ju inte direkt som en liten solvarm persika när man är snarkare heller. Och ja, jag tycker att det är jätteegoistiskt att väcka en sovande människa (hallå, prioriterar man inte sin egen sömn då, precis som han gör? Och vaddå, ska man hålla sig vaken till ens partner har somnat eller? ), passar det inte kan man ju gå och lägga sig någon annanstans!

• Jenny S

Klart att man kan gå och lägga sig någon annanstanns, men det kan ju faktiskt snarkaren också göra!

Don't assume. It makes an "ass" out of "u" and "me"
  • louice80
    Min man snarkar jätte mycket jag har nog inte sovit en hel natt
    sen vi flyttade ihop skitjobbibgt han blir också arg när jag väcker honom.
  • Helena 82

ha ha ha...vad jag känner igen mig!!!

Svar på tråden Han blir förbannad på mig för att HAN snarkar.....