• naivSpagetti

Så osäker pojkvän, hur hanterar man det?

haha va hårda vissa tjejer är här. Anonym(Hejsan) är den med finast historia. Hade min flickvän varit väldigt osäker så hade jag självklart stöttat henne i utvecklingen, för att jag älskar henne.

förvånad över vissa svar här

• naivSpagetti
    Kriya skrev 2015-06-27 11:32:41 följande:
    Bara för att man är osäker behöver man inte bli elak och egoistisk. Svårt att stötta någon som ideligen blundar för var slagen träffar ...
    han har inte varit elak. och dom pratar ju om grejerna. han är medveten om sina problem. tror inte han blundar för hur det påverkar sin fru. han försöker fixa det bla genom psykolog.

du tar bara fram värsta scenario och argumenterar utifrån detta. när inte värsta scenariot är aktuellt ens...
  • naivSpagetti

galet va inskränkta vissa tjejer är här när det kommer till detta problem. får mig att undra hur ni tänker vid andra problem. inte konstigt att det finns så många singlar om det är såhär ni resonerar när problem uppstår.

• naivSpagetti
    Anonym (Peter) skrev 2015-06-27 13:36:23 följande:
    Hur jobbar killen med det?

Att SÄGA att man ska gå till psykolog, och inte ha gjort nåt alla andra år man haft problem, är inte att hantera det utan att skyffla över problemet på andra.
    för att TS säger att han är medveten om och vill lösa sina problem. tycker det är synskt att anta att han gör för lite
  • naivSpagetti
    Kriya skrev 2015-06-27 13:41:54 följande:
    Mer galet att bagatellisera psykisk misshandel, vilket är just vad TS beskriver att hon är med om från den stackars 'osäkra' killen. 
    galet att överdriva en situation, som du gör.
  • naivSpagetti
    Anonym (osäker) skrev 2015-06-27 13:21:11 följande:
    Jag är hellre singel än tillsammans med en vuxen (?) person som blir ledsen för att jag tittade på mobilen under middagen eller skickar 10 ledsna sms för ett missförstånd som inte blir förklarat i minsta detalj på direkten. Man vill ju ändå må bra i ett förhållande och inte behöva vara rädd för att saker ska misstolkas hela tiden. Sådant orkar inte jag med och de flesta förtjänar bättre än så.
    ja, och det kan kräva arbete att få må bra i förhållande med den man älskar. 
    men som sagt, hade jag haft en osäker flickvän så hade hon och jag arbetat med det tillsammans.
  • naivSpagetti
    Anonym (Peter) skrev 2015-06-27 14:07:42 följande:
    Säger han ja, men vad GÖR han, och varför har han inte gjort nåt alla år tidigare när det sabbat relationer?
    relationerna tog slut på en månad. det är inte att kämpa för något. dem va antagligen inte kära eller så va TS pojkvän ihop med någon av er som bara ger upp.

TS verkar då andra sidan vara fin och kommer nog inte ge upp i första taget.
    det kan finnas olika anledningar till att han inte tagit tag i det seriöst tidigare. och inte förens nu känner att han måste ta tag i det. 
  • naivSpagetti
    Kriya skrev 2015-06-27 14:10:44 följande:
    Ta först reda på vad psykisk misshandel är och se sen vad TS skriver att killen gör, så är det inte svårt att lägga ihop 1+1. Oavsett hur killen haft det i sin bakgrund, ger det honom inte rätt att behandla TS som han gör.
    jag tycker inte heller det är rätt. men psykisk misshandel kan ju ske på olika sätt. antingen är den medveten, eller omedveten. när du använder benämningen psykisk misshandel så får du det att låta som om TS pojkvän medvetet vill skada TS. vilket inte är sant. vilket också är en anlending till att kämpa vidare. 

TS pojkvän gör inte detta utav ondska. då ger den en bränsle att ta itu med problemet.

du låter som en person som binder upp dig på vad samhället säger är rätt eller fel. och lever strikt efter dessa regler. oavsett om dom är kompatibla med verkligheten eller ej. inte speciellt smart.
  • naivSpagetti
    Kriya skrev 2015-06-27 14:31:11 följande:
    Vilken imponerande analys du gjort både av ts kille och mig. Vi tycker olika om detta, vilket är helt ok.

Jag hoppas TS hoppar av relationen precis som de tidigare tjejerna - eftersom jag tror att hennes medkänsla och önskan att hjälpa honom inte är ömsesidig. Som att slänga köttbitar i ett stort svart hål. Jag tror att hans rädsla, kontrollbehov och svartsjuka kommer leda till många och kanske farliga problem för TS. 
    har inte analyserat dig för att fastställa något, utan sa vad du låter som. du förvränger ord igen...

TS kille vet vi inget om, så varför tar du den negativa sidan direkt.

märker att du fortfarande sätter ord på hur det är med TS kille.
Svar på tråden Så osäker pojkvän, hur hanterar man det?