Inlägg från: Anonym (osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (osäker)

Så osäker pojkvän, hur hanterar man det?

Lorelei83 skrev 2015-06-23 09:58:02 följande:

Hur mår DU i det här? Hur påverkar detta dig? Är du lycklig i relationen?

Det kan vara hur synd om folk som helst, de har varit med om hemska saker, blivit mobbade osv. Men det är ändå ingen ursäkt att bete sig som han gör, älta i oändlighet, trakassera dig på jobbet och hålla på. Fy vilken jobbig kille!

Håller med. Det är faktiskt väldigt orättvist av honom att föra över alla hans tidigare dåliga erfarenheter på dig och förvänta sig att du ska kunna ta hans konstiga infall och idéer. Jag skulle tyvärr aldrig kunna klara av att vara med en sådan osäker kille där jag hela tiden måste bevisa att jag inte är otrogen eller behöva skämmas för att jag tror att jag har gjort något fel fastän jag inte har gjort det.
  • Anonym (osäker)
    Anonym (Lila) skrev 2015-06-27 02:49:19 följande:
    Så du tycker att vi inte borde vara ihop eller...? Du tror inte att det finns något sätt som jag kan hjälpa honom att hjälpa sig själv och ändå vara ihop? Det känns lite jobbigt så som det är men jag känner ändå (hittills iaf) att jag kan hantera det om jag får prata ut om det. Han tror själv att ett förhållande med en trygg person där han kan (med tiden) få känna sig trygg kan göra det bättre. Det hade ju varit bättre om han kunnat ha det med en psykolog men, det är väntetider. Det blir förhoppningsvis bättre när han får komma till en.

Men det vore fint med tips om hur jag kan hantera det under tiden, vad jag absolut inte bör göra och så...
    Vad du bör göra är att inte tolerera att han för över sin osäkerhet och sin svartsjuka på dig. Det är nämligen mycket orättvist då du inte var den som mobbade eller svek honom tidigare i livet och ändå så får du ta skiten. När han säger något sådant så får du säga "när du gör så här så blir jag såhär". Om han själv är medveten om sina problem och verkligen VILL bli bättre så bör han ju vilja ändra sitt beteende om det gör dig ledsen. Sen så undrar jag också vad han har gett för förslag på hur detta ska lösas? Vad är han villig att jobba med? Eller är det bara du som ska anpassa dig och bekräfta honom hela tiden?
  • Anonym (osäker)
    naivSpagetti skrev 2015-06-27 13:09:37 följande:

galet va inskränkta vissa tjejer är här när det kommer till detta problem. får mig att undra hur ni tänker vid andra problem. inte konstigt att det finns så många singlar om det är såhär ni resonerar när problem uppstår.

Jag är hellre singel än tillsammans med en vuxen (?) person som blir ledsen för att jag tittade på mobilen under middagen eller skickar 10 ledsna sms för ett missförstånd som inte blir förklarat i minsta detalj på direkten. Man vill ju ändå må bra i ett förhållande och inte behöva vara rädd för att saker ska misstolkas hela tiden. Sådant orkar inte jag med och de flesta förtjänar bättre än så.
Svar på tråden Så osäker pojkvän, hur hanterar man det?