• aeips

Inhandla bebistillbehör Ullared, hur mycket pengar går åt?

Jag bor ca 20 min från gekås och handlar där ett par ggr om året. Kan faktiskt säga att en hel del saker ligger på ungefär samma priser som i andra butiker/nätet.

Mitt råd är, köp inte allt på listan! Finns så mycket roligare saker man kan spendera på till barnen. Behöver du verkligen allt? Jag har en massa prylar jag trodde jag behövde till barnen, men inte använt mer än någon enstaka gång. Blöjhink t.ex. Köpte en med insatspåsar på gekås. Användes tills påsarna tog slut... det var billigare att köpa en helt ny hink än nya påsar. Nu använder vi vanlig hederlig soptunna och blöjpåsar. Bröstpump som jag använt ca 3 - 4 ggr. Båda barnen var mjölkproteinallergiker och behövde mjölkfri ersättning. Täcken använder inte mina ungar alls. De sover med filtar (den äldsta är 2,5 år och sparkar bara av täcket).
    Barnkläder har de till vettiga priser, men HMs baskläder ligger på ungefär samma priser.
    Det enda jag anser de är oslagbara på är pyjamasar. Har köpt bambupyjamasar där i omgångar (de tar slut omedelbart verkar det som). De håller formen och tål att tvättas hur många gånger som helst.

Svar på tråden Inhandla bebistillbehör Ullared, hur mycket pengar går åt?