Om du vill ha ett jämförelsepris på madrass, kudde, täcke och lakan och matstol är det bara att jämföra med IKEAs hemsida. Sedan skulle jag vilja säga att alla täcken och lakan kan vara totalt onödiga de första 1-2 åren. Jag köpte täcke till vagnen, men det blev för varmt, filtar var bättre. Mina barn har sällan använt täcke före 2 års ålder.
På sova gott VAGGA resp SÄNG har du i princip samma lista så den ena kan du bara stryka rakt av. Tänk på att täcke + kudde o lakan finns i olika storlekar även om det sägs vara till vagn, vagga eller spjälsäng, så allt passar inte om det köps på andra ställen. I så fall är det bättre att ha en storlek som passar till både vagga och säng, då vaggan används max 6 månader, om bebisen ens vill ligga där.
Likaså vet jag inte vad du ska med 4 krämer till. Bepathen funkar både till bröstvårtor och lätt röd rumpa. Inotyol färgar av sig, men funkar bäst om rumpan är illröd. Med babyolja i badet brukar bebisar inte behöva smörjas alls, funkar även på skorv i hårbotten. Blöjhink är totalt onödigt. Vi kör på hundbajspåsar och slänger varje eller varannan dag istället.
Amningsnapp är inte självklart att du behöver, får du inte amningen att fungera har du köpt en pump i onödan också.