• emeloi

Inhandla bebistillbehör Ullared, hur mycket pengar går åt?

Gjorde i stort sett alla inköp till vårt kommande barn igår på gekås. Och vi betalade ca 8000 för alltihop.. + kläder, schampo och tvål och grejer till oss själva. Fast vi köpte inte babyskydd då vi redan har.. Men många grejer på din lista är ju sånt man ev kan behöva längre fram, kanske inte precis i början.. Kassetter till blöjhinkarna är svåra att hitta rätt modell till och generellt bökiga att använda har jag hört. Vi köpte bla. En , förutom tvättlappar och allt smått, babysitter, åkpåse, skötväska, badbalja med sittdel, skötbordsdyna, babywatch, medela manuell bröstpump. Kläder för nyfödda finns det ganska dåligt med och sängkläderna hade inte så skojig kvalitet många av dom..

• emeloi
    Forme92 skrev 2015-06-23 20:16:34 följande:

Oj oj oj! Hur många av er svarade FAKTISKT på min fråga?

Jag skulle nog låtit bli att bifoga min lista tror jag, den tog all fokus.

Tog mest med den för att ni skulle få ett hum om vad jag ska inhandla.

Som sagt, vagn m tillbehör är klart, skötbord m tillbehör är klart, säng/vagga med tillbehör är klart. Bilbarnstol med tillbehör är också klart. kläder är mestadels klart mest "småprylarna" som ska köpas. Jag är planeringstypen så vill ha det mesta på listan inköpt och klart. Har självklart strykt vissa grejer jag tycker är onödiga men jag frågar igen. Tror ni jag kommer undan med 8000:-, och vad låg er budget på när ni handlade inför bebis på just Ullared?

Ja om det är mest "småprylar" så borde det räcka gott med 8000 det enda jag som sagt blev lite besviken på var klädutbudet till nyfödda.. I övrigt hittade vi allt vi skulle ha och lite till och det gick på ca 8000, då handlade vi ju även lite till oss själva.. Men håll lite koll på vad det kostar varefter du handlar så du inte får en chock i kassan :-P då märker du ju om du närmar dig budgetak. God jakt!
Svar på tråden Inhandla bebistillbehör Ullared, hur mycket pengar går åt?