Inlägg från: vi och pyret |Visa alla inlägg
  • vi och pyret

Inhandla bebistillbehör Ullared, hur mycket pengar går åt?

Hej, om du ska köpa allt på listan får ni nog svårt att hålla budget. Men behöver ni verkligen alla de dör sakerna? Visst är listan från babyproffsen? Såg den när jag väntade mitt andra barn och skrattade högt över allt de anser att en liten spädis behöver.

Köp det ni absolut behöver som grund och handla sedan allteftersom ni ser vad som behövs är mitt tips.

Bara som exempel ut babyskyddskategorin på listan: babyskydd absolut måste om man ska åka bil. Sparkskydd -nej (fötterna når inte ens över kanten på babyskyddet till en början). Solskydd- beror på vilken model ni har. Har själv aldrig behövt det.

Känner ni att det behövs så klara man sig ju några dagar utan för att sedan köpa ex solskydd.

Amningspump- aldrig använt

Ersättningsvara flaskor - fungerar amningen så finns det inget behov. Strular det så finns allt man behöver i närmaste affär/apotek.

Matstol från ca 5 månaders ålder

Vagga med tillbehör - med både vagn och säng blir den överflödig.

Vill man köpa allt så får man ju självklart göra det:) ovanstående är bara lite tips:)

Men vad gäller Ullared (huvudfrågan) så kan man spara in en slant om man har koll på vad det kostar på andra ställen. Ibland är det samma priser ibland dyrare. Flaskor/nappar var billigare på Williy tex.

Men det viktigaste av allt är nog att inte köpa två av allt som är jättebilligt för då tjänar man ju inget egentligen:)

• vi och pyret

Jag tycker jag svarade på frågan även om du fick lite extra (icke önskvärda inser jag nu) tips:)

Det framgick inte i din ts att du även hade samtliga tillbehör till vagn/vagga/säng, kläder samt babyskyddet med tillbehör inhandlat.

Då räcker absolut 8000:- till övrigt. Hur mkt det kostar beror ju också på vilka saker du väljer. Om du tar den dyra eller billiga modellen. Ullared har ju jättebilliga varianter brevid märkesvarianten (ibland) och då får man ju bedöma vad man vill lägga pengarna på.

Hoppas du får en kul shoppingrunda!

• vi och pyret

[quote=75459793][quote-nick]Forme92 skrev 2015-06-24 16:45:46 följande:[/quote-nick]Ditt svar var toppenbra!!! Tack så mycket!

Är liiite klokare på hur detta kommer sluta nu [/

????

Svar på tråden Inhandla bebistillbehör Ullared, hur mycket pengar går åt?