• Anonym (förvirrad)

Kan inte teckna abonnemang. Hjälp!

Kanske fel tråd. Ber om ursäkt för det.

Jag är över 18 år och har tecknat abonnemang hos nästan alla företag så som telia, telenor, tele2, tre.
    Alla dessa mobiltelefoner och abonnemang som jag tecknade hos dessa företag har jag ångrat.
    Ska försöka förkorta mig lite.
    Jag ville ha en iphone 6 med telenor och var inte nöjd. Ville ha en iphone 6 plus med tele2 och var inte nöjd. Ville ha en galaxy note 4 med tre och var inte nöjd, och förra veckan tecknade jag ett abonnemang med ny mobil ( galaxy s6 ) och det var hos telia. Jag tyckte inte om alls mobiltelefonen och lämnade tillbaka. Jag har alltså utnyttjat ångerrätten.
    Men nu har jag verkligen bestämt mig vad jag vill ha för mobil, men vart jag än testar så får jag avslag.
    När jag testade tre så fick jag detta meddelande : I samband med att vi hanterade din beställning med ordernummer 904757 så genomfördes en kreditupplysning. Dessvärre gav den avslag, vilket innebär att ordern inte gick igenom.
    Och när jag testade telenor så fick jag detta meddelande : Tack för din beställning via telenor.se. Tyvärr måste vi meddela att du inte gick igenom Telenor Sverige AB:s kreditupplysning, vilket innebär att du inte kan teckna ett abonnemang hos oss.
    Jag försökte med tele2 som jag också ringde, men då säger dem att det krävs en inkomst för abonnemang hos dem.
    Det känns som om alla dessa företag samarbetar ihop och att dem kanske tror att jag vill göra något bedrägeri. Så är inte fallet. Jag har helt enkelt inte varit nöjd och utnyttjat ångerrätten. Men nu verkar det ha tagit stopp.
    Vad ska jag göra nu? Det funkade hur bra som helst innan och nu plötsligt kan jag inte teckna något abonnemang.
    Vad kan jag göra i dessa lägen? Finns något jag ens kan göra? Jag är ju myndig, har inga betalningsanmärkningar eller nåt sånt.
    Jag tycker ju att det är jätte konstigt att det funkade innan med alla operatör som jag testade, men efter att ha ångrat mig så har det tagit stopp hos alla. Vad kan jag göra?
  • Svar på tråden Kan inte teckna abonnemang. Hjälp!
  • Anonym (jfkznelf)

Varför måste du ha den senaste?

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (jfkznelf) skrev 2015-06-24 00:21:56 följande:

Varför måste du ha den senaste?

Bra fråga. Eftersom jag betalar så mycket så antar jag att jag vill ha den nyaste. Har jag inte den nyaste och ser någon annan med den nyaste så blir jag svartsjuk
  • Anonym (F)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-24 00:20:17 följande:

Jag har bestämt mig för att köpa en billig telefon på blocket med kontantkort.

Nu måste jag ringa telenor och avbeställa denna, och om jag gör det..Tror ni jag aldrig nånsin kommer få teckna abonnemang hos dem? Jag fick ju trots allt sista chansen.

Det har säkert gjorts ungefär 20 kreditupplysningar på mig. Om jag i framtiden tex ska köpa en teve på avbetalning, tror ni jag kommer få problem med det? Med tanke på allt som har hänt?

Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Men har du någon samtalskontakt eller medicin för dina tvångstankar? Jag tror du behöver hjälp, annars kommer du nog inte kunna hålla dig till din billiga telefon från blocket heller.

Vet inte om det är ett eller två år som gäller innan kreditupplysningarna nollas, men det är iaf ingen särskilt lång tid. Det kan iofs bli ett problem om du måste flytta inom de närmsta åren...
  • Anonym (jfkznelf)

[quote=75457483][quote-nick]Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-24 00:25:35 följande:[/quote-nick]Bra fråga. Eftersom jag betalar så mycket så antar jag att jag vill ha den nyaste. Har jag inte den nyaste och ser någon annan med den nyaste så blir jag svartsjuk [/quote

Avundsjuk?! Varför? Vad spelar det för roll egentligen? Det ju inga stora skillnader på mobilerna egentligen..du kommer få det jobbig och dyrt om du jämför dig med alla andra hela tiden. Finns alltid nån som har det bättre, tjänar mer, finare kläder mobil m.m. Jämför dig inte med andra, va nöjd med vad du har och va stolt över dig själv..

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (F) skrev 2015-06-24 00:25:41 följande:
    Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Men har du någon samtalskontakt eller medicin för dina tvångstankar? Jag tror du behöver hjälp, annars kommer du nog inte kunna hålla dig till din billiga telefon från blocket heller.

Vet inte om det är ett eller två år som gäller innan kreditupplysningarna nollas, men det är iaf ingen särskilt lång tid. Det kan iofs bli ett problem om du måste flytta inom de närmsta åren...
    Kan telenor porta mig förevigt.?

Jag flyttar faktiskt detta året, men det är soc som står för lägenheten :)

Att jag har gjort så här många beställningar, åh så dum jag är !

Jag fick faktiskt medicin idag, sertralin heter dom. Hoppas dom hjälper !
  • Anonym (F)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-24 00:33:47 följande:

Kan telenor porta mig förevigt.?

Jag flyttar faktiskt detta året, men det är soc som står för lägenheten :)

Att jag har gjort så här många beställningar, åh så dum jag är !

Jag fick faktiskt medicin idag, sertralin heter dom. Hoppas dom hjälper !

Nej det tror jag inte :) men det kanske lugnar dig om du ringer anonymt och frågar?

Jag tycker inte du ska vara för hård mot dig själv, det är liksom inget som kommer påverka dig för resten av livet. Och egentligen, om nu telenor skulle porta dig för resten av livet, vad skulle det göra? Det finns ju andra abonnemangsföretag och du kan alltid spara ihop kontant :) allt löser sig ska du se! Det gör det alltid på något vis.
  • summerhunter

Jag tror att du har öppna krediter fortfarande. Tar man lån (telefon på avbetalning) så finns krediten kvar efteråt. Kolla på ditt UC-utdrag.

Om du kollar upp det och ringer och avslutar dem så tror jag du kan teckna abonnemang igen.

• Anonym (Badooh)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-23 23:49:27 följande:
    Problemet med mig är att jag vill ha det senaste. Jag MÅSTE ha det senaste. Jag får sån ångest ! Gråter

Ni som tror att det handlar om abonnemang har fel. Det handlar om att ha den senaste hårdvaran.

Anledningen varför jag vill avbeställa denna nu som jag fick för sista chansen är för att jag läste att det kommer ännu en nyare modell i slutet på augusti. 

Om jag nu bestämmer mig för denna telefon som jag nu beställt och sen när den nya kommer ut i augusti så kommer jag gå galen och bli jätte ledsen

Jag är student och har inte ens så mycket pengar. Jag förstår inte heller vad jag tänker, att teckna ett abonnemang på 600kr i månaden när jag bara har 1050kr i månaden. Jag tänker aldrig långsiktigt.

Kanske bäst att göra som många här säger, köpa mig en billig telefon på blocket med ett kontantkort, då sparar jag också pengar. Men då har jag ju inte heller den senaste mobiltelefonen

Telenor har gett mig en sista chans. Jag ringde Telia som också ger mig en till chans, men dem är alldeles för dyra.

Ingen vill ha mig som velar så här mycket, dem tror säkert att jag gör bedrägeri eller något när jag egentligen vill ha det senaste.

Jag orkar inte gå runt så här Gråter Nu vet jag inte om jag ska avbeställa denna från Telenor !!
    Jag tror att KBT skulle funka för dig.
  • Anonym (Badooh)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-24 00:20:17 följande:

Jag har bestämt mig för att köpa en billig telefon på blocket med kontantkort.

Nu måste jag ringa telenor och avbeställa denna, och om jag gör det..Tror ni jag aldrig nånsin kommer få teckna abonnemang hos dem? Jag fick ju trots allt sista chansen.

Det har säkert gjorts ungefär 20 kreditupplysningar på mig. Om jag i framtiden tex ska köpa en teve på avbetalning, tror ni jag kommer få problem med det? Med tanke på allt som har hänt?

Varför köpa en TV på avbetalning över huvud taget? Varför köpa på kredit nu och betala mer sen än att spara först och köpa kontant sen - då ÄGER du ju TV:n till 100%!
  • Birgitta02
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-24 00:25:35 följande:
    Bra fråga. Eftersom jag betalar så mycket så antar jag att jag vill ha den nyaste. Har jag inte den nyaste och ser någon annan med den nyaste så blir jag svartsjuk
    Märkligt. Jag begriper inte varför du ska ha den senaste mobilen. Jag har en Samsung, och har alla funktioner jag behöver och fler därtill. Jag har haft min i två år, och därmed har jag nu sänkt min månadskostnad eftersom mobilen nu är betald. Då är det bara abonnemanget som kostar. Därmed är jag också helt fri att skaffa ny mobil. Om jag vill. Men varför skulle jag göra det? Den här fungerar utmärkt. Att alltid snegla på vad andra har gör en bara olycklig. Var nöjd och glad med vad du har istället! Sen tycker jag du ska skaffa hjälp med dina tvångstankar och leva i nuet.
Svar på tråden Kan inte teckna abonnemang. Hjälp!