Kan inte teckna abonnemang. Hjälp!
Kanske fel tråd. Ber om ursäkt för det.
Kanske fel tråd. Ber om ursäkt för det.
Jag fick hem ett UC papper idag på alla krediter jag gjort. Och på pappret står det att jag har gjort 14 krediter.
Inga av dessa är dock varken telenor, telia, tre, tele2.
På pappret står det så här: Under de senaste 12 månaderna har 14 frågor registrerats hos UC.
Nordea mars 2015
Nordea mars 2015
Nordea april 2015
Nordea april 2015
Money go belopp på 6 tusen maj 2015
Nordea april 2015
Collector belopp på 20 tusen april 2015
Ica banken ab mars 2015
Consector belopp på 10 tusen mars 2015
SEB belopp på 20 tusen mars 2015
Nordea mars 2015
Compricer mars 2015
Bank Norwegian mars 2015
Lendo AB mars 2015
Jag minns klart & tydligt att jag försökt ta lån på dessa banker, men fått avslag eftersom jag inte har någon fast inkomst.
Så är det det som ligger och står i vägen? med tanke på att jag inte kan teckna abonnemang?
Allt detta som står på pappret, kan det försvinna? Jag har ju inte ens det, jag har ansökt om det med fått avslag, ändå är det kvar?
Ska jag ringa till alla dessa som står på pappret? I fall ja, vad är det jag ska säga??
Tack för all hjälp
Det står även så här
KREDITOMDÖME: Riskprognos 79% (0% anger lägsta och 100% högsta risk)
Jag blir jätte ledsen. Vad fan har jag gjort? Tänk om detta aldrig försvinner?
Det kommer försvinna, men det tar ungefär tre år. Så sluta be om krediter, och sluta ansöka om lån. Skaffa dig ett jobb istället och börja spara upp till det du vill köpa.
Det står även så här
KREDITOMDÖME: Riskprognos 79% (0% anger lägsta och 100% högsta risk)
Jag blir jätte ledsen. Vad fan har jag gjort? Tänk om detta aldrig försvinner?
Vad skulle du med lån till? Du inte gammal, strax över myndig. Tänk på framtiden lite, vill du sätta di i skuld direkt?
Jag fick hem ett UC papper idag på alla krediter jag gjort. Och på pappret står det att jag har gjort 14 krediter.
På pappret står det så här: Under de senaste 12 månaderna har 14 frågor registrerats hos UC.
Nordea mars 2015
Nordea mars 2015
Nordea april 2015
Nordea april 2015
Nordea april 2015
Ica banken ab mars 2015
Nordea mars 2015
Compricer mars 2015
Bank Norwegian mars 2015
Lendo AB mars 2015
Jag minns klart & tydligt att jag försökt ta lån på dessa banker, men fått avslag eftersom jag inte har någon fast inkomst.
Så är det det som ligger och står i vägen? med tanke på att jag inte kan teckna abonnemang?
Allt detta som står på pappret, kan det försvinna? Jag har ju inte ens det, jag har ansökt om det med fått avslag, ändå är det kvar?
Ska jag ringa till alla dessa som står på pappret? I fall ja, vad är det jag ska säga??
Tack för all hjälp
Nordea mars 2015
Nordea mars 2015
Nordea april 2015
Nordea april 2015
Nordea april 2015
Ica banken ab mars 2015
Nordea mars 2015
Compricer mars 2015
Bank Norwegian mars 2015
Lendo AB mars 2015
Tack för all hjälp
Ta det lugnt och undvik allt som ger kreditfrågor, dvs abonnemang och avbetalningsköp. Det ska du inte vara ledsen för, för det är aldrig det billigaste alternativet. Det viktiga är att du är kreditvärdig när det är dags att skaffa egen bostad, annars blir det besvärligt. Vissa bostadbolag accepterar inte personer med kreditproblem, oavsett om de har någon som kan gå i borgen för dem eller inte.
Det är bra att riskprognosen är lägre men den är fortfarande oerhört hög. Fick själv hem ett sånt där papper och min risk var 0,1%. Har en helt vanlig ekonomi så den siffran är nog ganska normal
Ring inte till någon!!!
Om man inte har en telefon ...finns man inte då??
Då finns inte jag heller ...